Boycott TV3 "Det vildeste måltid"

Tja det burde ikke komme bag på nogen :slight_smile: At alt hvad der kommer ud af den firkantede kasse er underholdning :slight_smile:

Øh nej. Det syge er at du hidser dig helt op i skyerne over vildtregulering bare fordi det tilfældigvis bli’r filmet.

I øjeblikket ser vi en serie herhjemme om en engelsk kok der rejser rundt i sydøstasien og lærer at lave den lokale mad. Der bli’r f. eks. fanget fisk i stor stil, de små våde pus bli’r hevet op af vandet og får lov at dø i en åben båd :uha: Ogbagefter bli’r de spist! Skandale! Jeg tror osse jeg vil til at boycotte den udsendelse. Stakkels små fiskebasser :ked:

Eller nowet…

Susse - er du vegetar? ellers… er du hykler af højeste karat!

Hvis det nu var et program med en kok, der stod i et tv-studie i DK og
tilberedte et “eksodisk” dyr, var det så også “fandme sygt”?

Er det selve jagtdelen, der er sygt? Er det sådan, at vi helst ikke skal mindes
om, at hver gang vi tilbereder noget kød, så har et dyr måttet lade livet?

Fordi vi fortrænger realiteterne og bilder os selv ind, at kød er noget, der bare
ligger i supermarkedet, så ændrer det jo ikke ved, at vi slår dyr ihjel for at
spise dem. Og det synes jeg faktisk er ret vigtigt, at vores børn også lærer -
det er nemlig den eneste måde, hvorpå vi rent faktisk kan få en relevant
diskussion om og holdning til dyrevelfærd.

Og nu er jagt jo en gammel disciplin - og den er nok kommet for at blive :cool:

Nu så jeg opstarten på programmet i går aftes - og det der med mere eller mindre kompetent skytte hmm kan da sige at Camilla Ottesen nedlagde en gnu med 1 !!! skud. Og jo det skulle have været en antilope af en art, men det de måtte skyde var en han og sådan en kunne de ikke lige finde.

Og nej jeg har intet problem hverken i dette eller andre programmer, mit tv er nemlig udstyret med en knap så jeg kan ændre kanal eller slukke hvis der er noget jeg ikke vil se.

I øvrigt en noget spøjs beskrivelse, når man bruger vendingen “uskyldige,
eksotiske dyr”.

Jeg har da stadig til gode at møde f.eks. en “skyldig ko”.

Men selvfølgelig appellerer det mere til vores retfærdighedssans, hvis noget
går ud over en uskyldig.

Verden vil bedrages.

PS. Smart med den der knap, Dorte :cool:

[QUOTE=Eva;806802]Næ, der skal da reguleres og det er der jo skytter til herhjemme.

Og det samme er der i Afrika, så folk med for mange penge behøver ikke tage derned og plaffe løs.[/QUOTE]

Hvorfor skal Afrika ikke have lov at få en indtægt på deres vildt? Det er da bare totalt positivt at nogle fra vesten vil betale for det, SÅ afrikanerne kan have en industri de tjener penge på - og hvad jeg forstod på en af de andre brugere herinde, så får afrikanerne normalt selv kødet, og den vestlige jæger får skindet :slight_smile:

Men jeg har nu heller aldrig forstået fornøjelsen ved at dræbe dyr - bare fordi man kan :thumbdown:

Æhm, jamen det er da ikke anderledes det her end alt det andet kød vi spiser? Bortset fra at vildtet ofte har haft et bedre liv en vores slagtedyr…

Okay så… Din tone er godt nok ret grov, synes jeg…

1. det er en debattråd, og det er altid relevant for emnet at perspektivere…
  2. “plaffe uskyldige dyr ned i Afrika” - er det så meget værre end at slagte ligeså uskyldige dyr herhjemme? Eller fange fisk? Mig bekendt har ingen da endnu brokket sig over “Livsfarlig fangst”, hvor vi følger en række fiskerbåde, der fanger primært krabber og lignende…
  3. Jeg har ikke nogen planer om at se det, men jeg kan virkelig ikke se problemet i dette program vs. så mange andre…
  4. Jo, det er et debatforum, vi må ALLE tilkendegive vores mening…

[QUOTE=Charlotte Oeh.;806878]
Jeg har da stadig til gode at møde f.eks. en “skyldig ko”. Men selvfølgelig
appellerer det mere til vores retfærdighedssans, hvis noget går ud over en
uskyldig.[/QUOTE]

:klapper: Ow, come on… Du ved godt det er de sortbrogede ikk’? Det er derfor de har klap for øjet :wink:

:lol::lol::lol:Tak for den :thumbup:

:lol: :lol:

[QUOTE=PiaB;806727]Jeg ser én væsentligt forskel… […]
Det er penge som vildtplejen aldrig får gavn af - det går lige ned i lommerne på TV3, fordi de underholder DK… [/quote]

Men TV3 har formentlig betalt det samme som alle andre og muligvis noget ekstra for at få lov at filme, til gengæld får Sydafrika reklame i dansk tv der nok skal trække nogle turister til igen, hvadenten de er jægere eller ej.

Det gjorde hun faktisk også. Hun og familien var i Sydafrika sidste forår hvor hun og hendes mand (der også er jæger) blandt andet gik på jagt. I november flyttede de så til Sydafrika for en periode - mener det var noget med 6 måneder og programmerne blev optaget i november og december. Så det moralske spørgsmål her må vel næsten være om TV3 har fået ideen fordi Camilla Ottesen udtrykte interesse for at rykke til Sydafrika en periode (mens hun vel at mærke er aflønnet af TV3) eller om deltagelsen i programrækken har været et krav for at hun “fik lov” af hendes arbejdsgivere. Jeg ved det ikke, men jeg ved at hendes mand arrangerer jagtture imens de bor i Sydafrika og hun selv går på jagt dernede i sin “fritid” - og det tror jeg trods alt ikke TV3 betaler.

Og hvorfor gør det så ikke det? Fordi alle har travlt med at brokke sig over et underholdningsprogram i stedet for? Al det her klagen over programmet og snak om boycut og dyremishandling og så videre afføder kun en ting…masser af gratis reklame. Det kunne være interessant at se seertallene når næste afsnit har været vist i morgen aften.

[QUOTE=Quivive;806851]Hvorfor er det sygt, de viser da kokkeprogrammer hver eneste dag i fjernsynet. Skal alle de programmer boycottes de laver også mad af dyr der er slået ihjel, men OK det ser man for det meste ikke.
Men de viser da ind imellem en høne der mister hovedet, en hummer der koges osv.
Sikke med programmer der snart skal boycottes.[/QUOTE]

Ja, jeg skulle faktisk lige til at sige at der var flere programmer jeg hellere ville brokke mig over.

For eksempel aftenens afsnit af Divaer i Junglen (TV3) hvor de to hold blandt andet skulle aflive en høne. De overholdt ikke helt værtens formaninger om “uden unødig pine”.
Eller diverse madlavningsprogrammer med amatører der skal koge hummer for første gang og enten hugger for langsomt ned i krydset i nakken eller hælder hummeren i for koldt vand eller bare ikke i nok vand så den ikke dør øjeblikkeligt. For ikke at tale om fiskeriprogrammer hvor fisk m.m. bare får lov at ligge og gispe på dækket af båden eller i vandbredden til de dør…

Den der er jeg lige nødt til at trække frem, for… fisk dør vel altid af kvælning når de bli’r hevet op af vandet? Jeg har i al fald aldrig hørt om at man afliver fisk specielt humant… og hvordan skulle man osse det? Elektrochokke et helt trawl fyldt med fisk?

Og det gi’r mig egentlig ikke ret meget lyst til at spise fisk, nu jeg tænker over det. Men de smager nu forbistret godt… :wink:

Hun havde aldrig fundet ud af finde den, og plaffe den selv.

Se billedet.

http://ekstrabladet.dk/template/v3-0/direct/article/picProxy.jsp?url=http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00731/CAMILLA_OTTESEN_I_A_731954o.jpg&iw=925&ih=617&secid=1320

“sucker”

Husk solcreme næste gang.:doh:

[QUOTE=Sheer;807001]Hun havde aldrig fundet ud af finde den, og plaffe den selv.

Se billedet.

http://ekstrabladet.dk/template/v3-0/direct/article/picProxy.jsp?url=http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00731/CAMILLA_OTTESEN_I_A_731954o.jpg&iw=925&ih=617&secid=1320

“sucker”

Husk solcreme næste gang.:doh:[/QUOTE]

Øhhhhhh - hvad mener du med “sucker”?

Hun har en professionel jæger med til at sikre, at alle regler for vildtpleje i Sydafrika bliver overholdt - det gør hende da ikke dum? Og at hun er lys i huden hænger jo nok sammen med, at hun er dansker…

Hvorfor kalder du hende “sucker” - eller er det seerne, du kalder det?

Hende og kameraholdet?

Hvorfor?!?!?!?

Fordi de er grimme, selvfølgeligt.

Det var dog en særdeles uintelligent kommentar!

Desværre meget sigende for store dele af denne tråd :frowning: