Stort tillykke med “håndfulden”
Tillykke med killingerne
Tillykke med femlingerne Glæder os til billeder
Stort tillykke med de 5 skønne killinger
Stort Tillykke med killingerne
Stort tillykke med kuldet.
Farverne er brun, ujævnt brun, ujævnt blå, lys abrikos og “lysere i hovedet end på kroppen”
De tre første er nemme at kønsbestemme, for de kan ikke være andet end han, hun og hun. De to sidste vender jeg tilbage til om en uges tid eller to, men mit gæt er creme dreng og lillatortie pige
Tillykke med de fem
Tillykke med femlingerne -sjovt at der kan være så mange forskellige farver
Tillykke med kuldet
Hjertelig tillykke med de fine kuld.
Stort tillykke med femlingerne
Tillykke med dem alle fem!
Sikke nogle lækre farver!
Tillykke med de 5 basser
Tillykke med dem
Alle killingerne har det stadig rigtigt godt og bruger tiden fornuftigt på de 3 s’er (spise, skide og sove) og deres stolte mor tilbringer det meste af sin dag sammen med dem, selvom hun kommer ud på besøg engang imellem, når jeg opdager, at hun gerne vil. Fordi der har været en del ballade mellem hende og Jools, har jeg lukket mellemdøren til vindfanget, så hun skal lukkes ind og ud af resten af huset. Men hun mangler ikke noget og med tiden håber jeg, at der kan være lidt mere fri adgang mellem rummene
Juryen er stadig ude i forhold til flere af farverne - det er altså bare lettere at farvebedømme de fire originale grundfarver end den farvelade, jeg har fået her Og fordi jeg har en reservation på en hunkilling fra en anden opdrætter, leder jeg nok lidt ekstra efter yderligere en tortie. Der er nemlig ingen tvivl om hende her:
Vi har desværre idag mistet den brune dreng Og medmindre den virkelig genfinder sin livsvilje, så er jeg bange for, at en af de lyse killinger heller ikke overlever. Normalt vejer jeg kun killinger en gang om ugen, medmindre jeg er usikker på udviklingen, men en af de lyse har tabt ca. 20 gram i forhold til vægten i fredags og det er ikke et godt tegn
Resten af killingerne ser heldigvis ud til at trives i bedste velgående med vægte i dag lige under 100 gram (ganske fint for dag 4).