Missemødre er mærkelige!
Jeg tror ikke, at der er mange opdrættere, der vil være uenig i den udtalelse ![]()
I mandags besluttede Candy sig for, at hendes killinger da i hvert fald ikke kunne bo i et bryggers, så de stakkels børn blev hevet ud af deres gode søvn og taget med på tur.
Jeg tænkte “nå, det kan godt være, jeg ikke synes, deres tæppe er beskidt, men fair nok - hun har måske en anden standard, så jeg skifter det”.
Det holdt ca. 24 timer, så skulle de virkelig ikke udsættes for den behandling mere, hvorpå hun slæbte den lille lyse op ad trappen til hemsen og installerede den i en transporttaske…
Jeg skal sjovt nok ikke have killinger i “snart opdagelsesalderen” til at ligge i en åben transportkasse på toppen af en reol på en hems, der er ca. 2,5 meter over gulvhøjde, så jeg tog en anden transporttaske deroppe og hev killingen ned, satte tasken (en Sturdi tote, så den fylder ikke så meget i omkreds) i fødekassen, lagde alle killingerne derind og lukkede døren, så hun kunne finde ro.
Det var hun fint tilfreds med ![]()
Jeg syntes bare, den alligevel tog for meget plads, så mit næste “trick” var at lægge et gammelt dynebetræk i kassen og folde det lidt, så hun evt. kunne “gemme” dem deri.
Det var slet ikke nødvendigt at gemme dem for nogen og hun har stort set ikke forladt kassen hele dagen
![]()
Det har killingerne benyttet sig af og den lyse er nu så stor og så ivrig efter at blive større, at jeg ikke er bekymret for den - og den blåtortie er ærligt talt direkte fed og har næsten tredoblet sin fødselsvægt på mindre end to uger!