Den fase er alle killinger vist igennem, når jeg viser billeder og video fra den fase er de taget lige efter rengøring ![]()
I går morges kom jeg i tanke om, at jeg for nogle år siden fik leveret et produkt fra USA, der skulle hjælpe med bakketræningen og tænkte, at det jo i hvert fald ikke kunne skade ![]()
Det har nærmest virket som en mirakelkur! Fra at det var mere “miss” end “hit” er der allerede idag ingen uheld og eneste svineri er, at de stadig ikke dækker ordentligt til og ikke har skrupler ved at vade lige igennem ![]()
Altså… du må jo linke til et eller andet ![]()
Det er det her Dr. Elsey's Precious Cat Ultra Litter Attractant – BYMiT
Jeg ved ikke, om det kan købes i EU, så den engelske hjemmeside er nok det tætteste. Til gengæld holder det længe, for man skal bare drysse et fint lag ovenpå gruset. Der står i beskrivelsen, at det skal bruges med Dr. Elsey’s grus, men det er et salgstrick - jeg bruger Lidl’s det bedste ![]()
Killingerne er nu 6 uger, og den udenlandske opdrætter har besluttet, hvilken af dem hun er interesseret i, så nu har de alle skiftet navn til noget, der er mere min stil end de første navne ![]()
Templebar Hugs and Kisses (Kissy) - bliver hos mig
Templebar HalfpintOfChocolate (Halfpint) - er måske ledig
Templebar Homemade Brownie (Brownie) - flytter til opdrætter i Holland
![]()
Hvor er det smukke killinger alle 3 ![]()
Vil du forklare lidt om, hvorfor du kvalitetsmæssigt har valgt at beholde Kissy fremfor Brownie. Jeg ville slet ikke kunne vælge, jeg havde beholdt dem alle 3 ![]()
Der er meget godt i dem alle tre, så det har bestemt ikke været noget nemt valg ![]()
Kissy har lige fra fødslen været den største, hun er gået forrest i forhold til alle aspekter af udvikling - vis hende f.eks. en madskål og hun begynder at spise
Hun har enormt meget selvtillid og frækhed og det vil være en fordel i hendes fremtidige liv som udstillingskat og senere avlskat
.
Brownie er også virkeligt pæn og sød og glad for mennesker og hende overvejede jeg længe at beholde, selvom jeg er lidt usikker på, om hendes næsten hvide hage vil få den til visuelt at forsvinde. Men hun kommer til at flytte til Holland og indgå i et outcrossprogram hos en hollandsk opdrætter ![]()
Halfpint hedder det bl.a. pga. hendes størrelse. Hun har altid været lille og efter at jeg havde mistet to killinger holdt jeg godt øje med hendes vægt. Hun er pt. ca. halv størrelse af Kissy, men jeg ved af erfaring, at det ikke nødvendigvis betyder, at hun bliver ved med at være lille, så hun kommer nok til at glæde en selskabskøber om nogle måneder
De får så en udstillingsegnet kælekat, for hun er blevet pænere med alderen - i starten syntes jeg, hendes hoved var for smalt ![]()
Alt i alt er det nok i høj grad Kissys charme, selvtillid og lækre hår, der gjorde udslaget
Hun fortalte mig simpelthen, at hun havde planer om at blive boende og det kunne jeg ikke finder argumenter i mod ![]()
De er alle tre bedårende - men Kissy har bare lige det ekstra ![]()
Jeg fik en henvendelse i går eftermiddags, der virkelig viste en manglende forståelse for, at opdrættere også er mennesker, der bestemt ikke bruger hele dagen på at lave og/eller sælge killinger.
Fordi jeg har en potentiel køber, der muligvis har “ghostet” mig, skrev jeg til en anden potentiel køber, da hun henvendte sig, at jeg “måske” havde en ledig killing. Straks blev jeg spurgt, om hun kunne komme forbi samme aften for at kigge på killingen! Øh nej. Jeg skal ikke vise mit hus frem for fremmede på et tidspunkt, hvor jeg er igang med at bakketræne killingerne og selv om 2-3 uger kommer det heller ikke til at ske med et par timers varsel (fra et tidspunkt, hvor jeg sad på arbejde i København - mindst én times kørsel væk)
Det har hun heldigvis accepteret uden vrøvl, men alligevel …
Nogle killingekøbere er mere udfordrende end andre. Er de for udfordrende, må man overveje, om man orker at sælge killing til dem🤔 Heldigvis er de allerfleste henvendelser fra søde og rimelige mennesker. der elsker deres killing meget højt hele dens liv👍
Jeg vil glæde mig meget til at følge deres videre udvikling, du kan være så stolte af dine 3
smukke prinsesser ![]()
Tusind tak for at dele din viden og perspektiv omkring kuldet, det er spændende at høre om - og ikke mindst lærerigt ![]()
Jeg er såmænd ikke i tvivl om, at denne potentielle køber ville elske sin killing resten af dens liv - det var kun den manglende forståelse for, at jeg har en hverdag udover kattene, jeg blev lidt pas på.
Jeg oplever af og til mennesker der, når de henvender sig, automatisk regner med de kan købe en killing. Det er absolut ikke fordi jeg automatisk mistænker dem for ikke at elske en killing eller den ikke vil få det godt, men jeg synes det er en “sjov” åbning at starte med “Vi vil gerne købe x killing, hvornår kan vi hente den?” ![]()
Jeg forsøger naturligvis altid at svare pænt og ordentligt, og forklare hvorfor det ikke lige er sådan det foregår
Nogle er bare uheldige på skrift, andre får en aha-oplevelse i positiv retning, og andre hører jeg ikke fra igen
Det er også en stor del af opdrætterjobbet, at lave kundepleje. Jeg bruger i hvert fald meget tid på at tale i tlf, svare på sms og mail, og synes et lang stykke henad vejen det er rart ![]()
![]()
Det du beskriver er lige præcis hvad jeg savner ved at opdrætte. Den der kontakt med evt. killingekøbere og alt hvad det indebærer. Og så oplevelsen når killingen vælger sit menneske. Jeg glemmer aldrig en killing jeg havde, som altid gjorde sig usynlig når der kom en killingekøbere på besøg. Han var den sidste og jeg havde li’som accepteret at han skulle blive hjemme. Indtil den dag et ungt par kom forbi. Han kravlede rundt på dem og var super social ![]()
Lidt aftenhygge på min seng ![]()
Pigerne er stadig Mini, Midi og Maxi, men alle trives og de er nu flyttet mere ud i huset, hvor de sover i indhegning i stuen om natten og når jeg er på arbejde og har fri leg i aftentimerne.
Det er den lækreste dynge
Hvad størrelse angår, så har jeg tit tænkt på killinger som børn. Pyt med de ikke følger gennemsnittet, bare de følger deres egen kurve i vækst, så er jeg tilfreds ![]()
![]()
Enig! Og alle spiser fint og leger godt, så de skal nok ende med at være nogenlunde lige store til sidst ![]()
Killingerne er snart 10 uger og skal til dyrlægen for første gang i morgen - tiden går lige pludselig ![]()
Det er absolut ikke nemt at tage gode billeder af killinger i den alder, når man ikke har nogen til at hjælpe, så jeg valgte at vise mine dobbelthager frem og i stedet tage billeder af, at de kravlede rundt på mig ![]()
Først er der Kissy - min beholder ![]()
Så kommer Halfpint, der efter planen skal bo sammen med en Devon Rex pige i en lejlighed i København ![]()
Og derefter Brownie, der skal til en opdrætter i Holland ![]()
Og sidst et “outtake”, hvor Brownie prøver at kvæle Kissy
![]()
Og i weekenden gjorde jeg noget meget usædvanligt for mig - jeg kørte en tur til Norge med Duchess, så hvis alt går efter planen, kommer der to Templebar-kuld i år
De første når lige at flytte ud, før de næste kommer. Godt, de voksne katte er ret afslappede omkring killinger ![]()