Jeg tænkte: Nytårshat allerede …
Hvor er de skønne ![]()
Hvor er de vidunderlige ![]()
Killingerne var ved dyrlægen forleden til deres første vaccination. De havde også taget både mor og oldemor med som selskab, så dyrlægen havde nok at holde styr på ![]()
Jools var den letteste - hun blev pænt i sin taske, til det var hendes tur og gik straks tilbage derefter. Killingerne til gengæld var her, der og allevegne, inkl. på dyrlægens ryg, da hun kom til at bøje sig forover ![]()
Her får Brownie tjekket bisser
Døren ind til resten af huset tjekkes grundigt
Kissy sikrer hylden under undersøgelsesbordet
Og Halfpint tjekker dyrlægens taske, der hænger på siden
Ikke fordi du skal tage dem anderledes end du har gjort, men jeg plejer at lave dette setup - og så evt. kun have en killing ude/ i rummet af gangen
Og det tillader mig da at tage billeder ala dette alene
Jeg vil gerne invitere dig til at gøre forsøget med siamesere
Det er endnu ikke lykkedes mig i de år jeg virkelig har forsøgt ![]()
Altså denne gang er det kun én som skal sidde stille, så nu må det da lykkes dig at få et gruppebillede ![]()
Ja, mesere er et kapitel for sig selv - også i den alder ![]()
Det har jeg skam gjort, har ikke lige billeder liggende men har jo veninder med både sia- og burmesere ![]()
Luise - Og du kan i øvrigt også, så jeg da lige på FB ![]()
Jeg tror bare, jeg fortsætter med at tage - og poste - den type billeder, der lige passer med dagen og humøret ![]()
Billederne fra terrassen fik mange reaktioner på min katteriside på Facebook og jeg tænker da også, at én af årsagerne til, at jeg har et meget højt antal følgere på den er, at jeg viser billeder fra hverdagslivet og ikke kun udstillingsresultater eller polerede billeder ![]()
Jeg vil give dig ret, for de er også mit indtryk, hos os der hitter videoer også, for intet viser temprement bedre en en video fra dagligdagen. Når det er sagt, så forsøger jeg også at få billeder, hvor de sidder pænt og ikke mindst et guppe billed til vores hjemmeside, hvor en del faktisk er taget tifældigt, hvor de lige sidder samlet på en stol
Ja da, hverdag er godt. Jeg kan personligt bare godt lide afvekslingen mellem hverdagsbilleder og -videoer, som jeg poster flest af, og så lige have et par enkelte fotosessioner mens de vokser op hvor man faktisk kan få et godt indtryk af katten. De gode billeder oplever jeg også virker rigtig godt som blikfang for både mig selv og de andre opdrættere jeg har gjort det for, der ellers kun poster hverdagstypen. Der er flere gange blevet rapporteret tilbage at det promte affødte killingekøber henvendelse efter de lagde lige de billeder op. Ligesom jeg som opdrætter oplever at blive fanget og interesset i killinger langt mere hos de udenlandske opdrættere, der gør det samme.
Men som jeg skrev så var det kun mens som en hjælp HVIS du ønskede at tage den slags billeder, og når du ikke gør det, så glemmer du jo bare alt om det opstillingsbillede
Man skulle næsten tro, at søde Halfpint var jinxed ![]()
Det unge par, som var på besøg i søndags for at hilse på hende og som hun har været reserveret til i over en måned, opdagede efterfølgende, at han har katteallergi!
Så nu skal jeg annoncere hende til salg for 4. gang og håbe, at der kommer nogle gode henvendelser ![]()
Hold da op, det var da godt nok uheldigt at det fejler så mange gange. Og måden du skriver det på, gør at jeg tænker det heldigvis ikke er det normale?
for det rigtig hjem snart dukker op.
for det er sidste salgs annonce
Nej, det er det heldigvis ikke - og det er ikke fordi de tidligere henvendelser har været dårlige. Det har bare været et sammentræf af uheldige omstændigheder.
Men jeg satser på, at jeg finder det rette hjem til hende snart - også fordi jeg tror, Duchess er drægtig og der er grænser for, hvor mange katte jeg har lyst til at have boende på én gang ![]()
Smukke Halfpint poserer på sit nye fine tæppe, som den flinke postmand kom med i morges ![]()
Hun har stadig ikke fundet sit nye hjem, men er klar til at flytte om nogle uger.
Hvis ikke der var 2½ timer hver vej, så ville jeg omgående have meldt mig til kattenus. Tanken om hele 3 tortie-burmeserkillinger - bl.a. hende her - er godt nok svær at modstå ![]()
Jeg er for øvrigt nu helt sikker på, at Duchess er drægtig
Hun er lige over 5 uger henne, så der er forventet fødsel i midt-november - og basis for killingenus i løbet af februar ![]()