Dagens gode gerning

Jeg kører til sjælland onsdag d. 19 om eftermiddagen og hjem igen søndag d. 23.

Kommer ikke omkring københavn. Drejer op forbi roskilde og så Frederikssund. Hvis fælden kan finde vej til mig skal jeg gerne bringe den til Odense hobbyudstilling og aflevere den til Brita.

I dagene mellem er jeg i Frederiksværk :slight_smile:

Her kommer lidt fotos af kattene i Skjørring skov - de er meget lækre, takket være Britas fodring igennem hele sommeren og efteråret.

Det første foto viser, hvor killingerne er født og blev holdt skjult af deres missemødre - inde under nogle store buske på gårdspladsen.

Hold nu op de er smukke…

Sidder og ærger mig der ikke er hegnet ind ud mod vejen, at der ikke er et hønsehus der kunne bygges et lille kattehus på… har rigeligt med mus og mosegrise

Ja, som skrevet før, det ER virkelig nogle smukke og fine mis. Deres kondition er optimal og så vidt jeg kan se har de hverken øremider eller lopper. Jeg ser dem heller aldrig klø sig. Deres mødre havde heller intet da de blev til Savannah’er på klinikken.

Skylder lige at skrive… godt nok har jeg brugt en del tid (og skide være med det), men alt dèt jeg har puttet i skålene af tørkost har andre doneret. Kun vådmaden har jeg skullet finde penge til. På billederne er det eksempelvis foder jeg har fået af Henriette, og før det var det tørkost fra Vorbasseudstillingen. Når posen vi er i gang med slipper op står der tørkost fra Sim Sim klar. Så dybest set er det Jeres fortjeneste misserne ser ud som de gør, nemlig i tip top kondition:fløde:

OG…vådmad har jeg så fået for 14 dage siden af JIM…det havde jeg lige glemt i skyndingen i sidste indlæg

Dejligt at flere har doneret foder til kattene :ok: - men fodrer ejeren dem slet ikke?

Ja Valby kan jeg klare, så hvis ingen melder sig som stafet til PivC’ tur takker jeg ja :slight_smile:

[QUOTE=PivC;1211853]Jeg kører til sjælland onsdag d. 19 om eftermiddagen og hjem igen søndag d. 23.

Kommer ikke omkring københavn. Drejer op forbi roskilde og så Frederikssund. Hvis fælden kan finde vej til mig skal jeg gerne bringe den til Odense hobbyudstilling og aflevere den til Brita.

I dagene mellem er jeg i Frederiksværk :)[/QUOTE]

Hmm måske en vil melde sig som stafet, til et af dine steder, det bliver for langt for mig, :slight_smile:

har jeg også tænkt, og gør ejer ikke burde denne meldes for dyreplageri - men måske Brita har fået ejer til aldrig at have katte mere og talt dunner til ham og nu får alle misserne så et godt hjem. Er givet nemmere end at få meldt nogen for dyremishandling… og hvem tager sig af et par forvildede tamkatte med killinger??

Tror jeg vil adoptere nogle børn og sende til Brita, så de kan opdrages til at blive katte forkæmpere

håber nogen kan være stafet for både foder og fælde så Piv kan tage det hele med retur over broen i bil. Det ville være så nice. Går det ikke, så finder vi lige ud af hvornår jeg skal med toget hjem fra valby og skrives ved i en pb

Ikke hvad jeg kan se, men da jeg talte med den anden der bor på matriklen (der er to lejligheder) fortalte hun han gjorde. Det tror jeg så ikke helt er sandt. Jo, måske engang imellem, men ikke noget der på nogen måde er fyldesgørende heller ikke blot de to voksne missepiger. De var vildt tynde, nu er de flotte.

Historien er det var hand ex.hustrus katte og da hun rejste blev dyrene der bare. Og så er der ikke sket mere. Det bedste ord jeg kan komme på i denne sag er ligegyldighed. Han aner ikke hvor mange dyr er og det indgår slet ikke i hans verden. Nok svært at fatte…men det ER sådant det er. Jeg kan intet gøre så længe dyrene skal passes. Han er ikke èn der anskaffer sig flere dyr. De er der bare…bum, som var de en flok skader, en musefamilie eller lign dvs nogle der hører naturen til og ikke bruges 2 nanosekunder på heller ikke tankevirksomhedmæssigt

Hvor er du sød Ingrid:-) Tak for tilbuddet! Jeg skal dog desværre ikke til Odense før søndag aften. Men mon ikke vi finder en løsning.

ja nogle mennesker har ikke så meget empati at give af, nogle kvier sig for at gå til vagtdyrlæge men bruger gladelig tusindvis af kr. på andre ting, nogle køber sig fattige i udstyr til katten men fodre den med det ringeste… Nogle får massere af børn og kan ikke tage sig af dem… der er mange, mange typer af mennesker… hvor er det dog nemmere at omgås dyr

Hvor jeg håber disse missemødre og deres børneflok får bedre kår selv om du nu sørger for de ikke sulter

Så tog jeg omkring misserne i dag, for nu bliver de ikke fodret før mandag morgen/formiddag. Der står knap 5 kilo tørkost og de fik 10 dåser vådmad, men det er nok spist inden dagen er omme. Så mp de nøjes med tørkosten, og det går nok også. Det er en balancegang hvor meget for de skal jo også være sultne på mandag så jeg kan få 2-3 ind i fælderne. Begge missemødre var der med det samme og i løbet af 5-10 minutter var der 11 mislinger. Jeg har hele tiden være en lille smule itv ivl OM der er to grå/hvide i det yngste kuld og er der kun 1 så var alle fremme idag. Roligt kom de frem og det er tydeligt især de tre store tortie mislinger er ved at være helt trygge ved mig. Jeg kan aaae dem når de sidder og spiser, så jeg håber jeg får dem ind i fælderne på mandag. Jeg fiki taget nogle fine billeder som jeg håber Susanne lægger her ind. Jeg har sendt dem til hende på mobilen

Og her kommer så et foto af hele flokken - imponerende :inlove::inlove:

åh hvor jeg håber det går godt på mandag og at alle bliver neutraliseret ingen de bliver til flere, de fortjener det bedste inc nye hjem

Alt andet lige er det jo en dejlig flok - men mest dejlig hvis ikke den bliver større til foråret!
VH
Susanne

Det er gået over al forventning.
Jeg tog der ud ved 11 tiden. Skulle jo først have tømt bilen for alt der ikke var solgt i Vissenbjerg. Havde min ege fælde og den SusanneW har lånt mig, men det var også fint. Der var nærmest kø omkring fælderne og første tur til klinikken var da også med 3 killnger fordi de var så ivrige. Jeg kørte 5 ture i alt og 10 killinger er nu på klinikken. 8 er ordnet og 2 bliver de imorgnen