Dagens madoplevelse i 2023

Står og laver mad. Mørbradbøf i fad og hælder en dåse hakkede tomater i :lol:

Lidt sjov sammensætning men, havde en lille ribbensteg den kom i ovnen, varmede rødkål, og rugbrød. Det sidste grønlangkål og kartofter fra den anden dag blev også varmet, var meget opmærksom på at grønlangkål kom så høj op i temperatur som anbefalet. Hamburgerryg som var i overskud skulle gemmes for det var nok til en gang med farin på, eller hakkes og laves til to luksus skinkestænger til gæster.

Med venlig hilsen

2 Synes om

Ja de skal nok hjælpes lidt før de er rigtig hakkede :wink:

2 Synes om

Vi har spist bøfsandwich med sovs :yum:
Hold op, jeg er mæt.

2 Synes om

En meget dyr aftes mad, som var en skuffelse

En søskende til mig havde været ved en slagter i Thisted som der havde fået kåret blodpølse som årets bedste i området. Den blev købt for min skyld til mig, jeg vil gerne have det en gang om året, og pga flere forskellige ting fik jeg det ikke lavet og nu skulle vi have det til aftes mad, den kostede 170 for en :uha: jeg sagde også det skulle der ikke gøres for min skyld, men fik og vide, nu havde jeg ikke fået det siden 2019 eller - 18, så jo og det skulle jeg ikke spekulere på det var købt. Men vi skulle have det en dag. Men det smagte ikke af meget og så alligevel en sjov kryddet bismag bagefter , samt den smuldre meget , så kunne slet ikke steges pænt, det var var smuller. og så var der valnødder i :thumbdown:, er der noget jeg ikke kan med, er det og tygge på nødder, men hvor er jeg ked af så mange penge brugt på mad for min skyld og for at glæde mig, og så syndes ingen af os der var penge værd til aftensmad, det var godt, jo det kunne sagsten spises men har fået noget i supermarkedet der smagte bedre

Med venlig hilsen

1 Synes om

Her har vi fået bankekød, og noget vegansk der ligner, med kartofler og god sovs :savle:

1 Synes om

I aftes blev det stegt røget bacon, kartofler, sovs, rødbeder og løg tern, jeg sprang aftes mad over, tog senere en grov bolle med peber, løg, agurk og kylling pålæg som burger. Havde en dag hvor jeg spekulere så meget , jeg ikke kunne spise

Med venlig hilsen

1 Synes om

I aftes fik vi medister med kartofler og brun sovs, da det vudste vi drengene gegne ville have

2 Synes om

Så er der gjort klar til aftensmaden, og den har @Enki skylden for / på samvittigheden, og nu skal det bare trække

Med venlig hilsen

3 Synes om

Jeg har lavet flødekarameller. Er virkelig spændt på hvordan de sætter sig denne gang. :crossed_fingers:

5 Synes om

Når det er pandekager, vil jeg med glæde påtage mig skylden. :wink: Hvad skal I have sammen med dem?

2 Synes om

Ja @Enki jeg blev sådan fristet af dig, da du skrev om dem her :blush: :yum: :wink: så der for, din skyld
Ene Usunde ting, syltetøj, hjemmelavet jordbær, sukker, og jeg har lært en sted fra flore melis, lys og mørk sirup. Også var det vist sidste år jeg så lidl havde canadiske sirup. Og det fik jeg med held en til og købe til mig, så black berry sirup, blue berry sirup og cran berry ( tranebær hvis jeg husker rigtigt, det er lidt bitter, kan ikke gå efter og se det lige nu, gulvet gynger, ) sirup. . og der er lige så mange til. Selv om min morbror fik nogle, så dem tager vi til dessert og evt til frokost, tro også der der kommer nogle i madkasserne. Men de blev ikke helt så gode som de plejer, den opskrift jeg køre efter kunne jeg ikke finde, tro den mad blog er lukket, fandt en som jeg syndes mindede meget op den, men det var det ikke, de gik i stykker kunne ikke få dem hele

Med venlig hilsen

2 Synes om

Stegte koteletter, havde en del kolde kartofler, brasede dem og i ovnen, samt små gulerødder og en peber der trængte til og blive brugt, i stykker. olie og noget italiensk krydderi over og i ovnen, kogte bønner og lidt sovs

Med venlig hilsen

2 Synes om

Paneret rødspætte med kartofler, gulerødder og persillesovs :savle:

3 Synes om

Risengrød med meget kanel og en klat smør.

4 Synes om

Det fik jeg igår. Og med en hvidtøl til. Det er slet ikke så tosset. Og ja der skal masser af kanel på :savle:

3 Synes om

Kartoffelmos med millionbøf :+1:t2:

3 Synes om

Striwert flæsk med persillesovs :savle:

2 Synes om

I dag bliver det kartoffel/gulerodsmos med en gryderet fra fryseren. Nemt og lækkert, nok til to dage og så får jeg brugt de sidste lidt kedelige gulerødder = Ingen madspil :grin:

4 Synes om

Jeg skal have vietnamesisk nudelsuppe med oksekød - når jeg ellers lige får taget mig sammen til at lave det.

5 Synes om