Dagens madoplevelse i 2023

Kartoffelmos med pølser i svøb, og mark champignon skåret i kvarte og stegt på panden i hvidløgssmør, sammen med lidt rød og gul peberfrugt :yum:.

3 Synes om

Hjemmelavet asparges suppe…
Havde haft løst til det længe, men da mine børn hjalp med at lave det endte det med at hele husstanden elskede den… men nøj det var virkelig nemt at lave selv

5 Synes om

Hamburgerryg med kartofler, blomkål, gulerødder og sovs. mums :savle:

4 Synes om

Middag fra Krastrup Søgaard i anledningen af det er 9 år siden Lars inviterede på en sen kop kaffe :smiling_face_with_three_hearts:

9 Synes om

Torskerogn stegt i olie på panden, oven på ristet brød med smør.

Ovenpå citron og remoulade…

Det hele nydes med en kop earl grey te med 2 teskefulde sukker i :smiley:

Jeg er ved at skære ned på mit sukkerindtag, så har aftalt med mig selv at så længe teen i min tekande er varm (har en fyrfadsvarmer under, men drikker så langsomt at jeg ikke når at drikke hele kanden mens det er varmt) så må der komme (lidt) sukker i, er teen kold må man undvære :smiley:

3 Synes om

Søndag steaks skåret af okse filet, kartofler, bønner rosenkål og wheasky sauce

Mandag

Mad spil vare kogt blomkåls ris og stegte blomkåls ris, når de er købte rå og friske, er vi mest til stegte

Brasede kartofler og igen mad spil vare , marineret grill koletter blev til koletter i fad med også mad spil friske svampe og cocktail pølser og der var så meget to kunne få det til frokost næste dag

Tirsdag det blev min tærte i ovn fars der er gemt rosen kål i og kartofler stegte blomkåls ris

Kogte rosenkål og det sidste sauce fra forloren hare

Onsdag jeg var færdig så skulle være nemt

Kylling overlår i ovn
Salat og det sidste kold blomkåls ris når det blev blandt i salat var det næsten endnu bedre

Ja jeg var færdig viste der var kolde kogte kartofler, men finde dem nej
Når en held der var skrællet noge de blev hurtigt ståret i skiver, så de var hurtigt kogt
Og det sidste whiskey sauce

De kolde kartofler er fundet, :crazy_face:når jeg stod og ledte i køleskabet tog jeg jo den store porcelæns skål ud og stod med den ihånd for og gå alle de amdre bøtter igemmem

Og den skål jeg stod med i hånden indeholder kartofler jeg havde den ude 5 gange, ja jeg var færdig

Med venlig hilsen

4 Synes om

Sikke dejligt det er i aften, en dag fik jeg lavet alt for mange frikadeller, de kom i fryseren
Så frikadeller, sause, også fra sidst vi fik steg
Stegt spidskål

Tro nu jeg tager det med rugbrød og rødkål, der er lige en lille rest der trænger til og blive brugt

Med venlig hilsen

1 Synes om

Lige syltede de sidste små løg, der var en der frivilligt gik ud

Med venlig hilsen

5 Synes om

Jeg gik i bagemode kl 7 i morges. Jeg har bagt en sandkage med chokoladestykker, chocolate chip cookies, bygget en æblekage og om lidt går jeg i gang med at bage en omgang boller. En af mine gode veninder og hendes mand kommer nemlig i eftermiddag og så skal der være lidt lækkert til dem

7 Synes om

I går måtte reste af huset, nøjes med hjemmelavet frikadeller fra fryseren

Søndag

En form for kødsauce med en en italiensk grønts blanding fra rema i det er ikke sidste gang den skal købes og så en del rest af slantene grønsager fra køleskab
Med ris til

Lørdag
Steak udskåret fra okse filet dato vare
Samt lavet Steak til 2 gange mere og stadig en flot filet til en gang gæste

Filet var med ujævn og sådan noget brusk i men de blev taget i Steak stykker så det blev flot reel skukke filet

Med salat og kartofler og rødvin sauce til

Fredag kylling lår kogte med salat og kartofler og karry sovs samt salat og kogte bønner

Med venlig hilsen

3 Synes om

For første gang nogensinde, vil jeg prøve selv at koge rødkål. Min mor kogte altid rødkålen selv og den smagte himmelsk. Nu må jeg se om jeg kan gøre det tilnærmelsesvis lige så godt

3 Synes om

Det er faktisk super nemt - og smager ganske rigtigt langt bedre end den færdigkøbte… :+1:
Det mest besværlige er at snitte den - men efter jeg gik over til at bruge snitteren i køkkenmaskinen er det afgjort blevet en overkommelig opgave.

5 Synes om

Så enig og det er så uendeligt nemt… elsker også at lave det selv…

Og duften får mig til at tænke på jul

5 Synes om

Og så er det jeg sider her og føler ikke jeg få noget bedre end herregårds rød kål
Hvert gang jeg er afsted til far’s familie og vi får noget med rødkål, jeg glemmer det altid, den er hjemmelavet indtil det kommer i munden, og jeg tager altid en stor skefulde jeg elsker rødkål, men det hjemmelavet kan jeg ikke lide, åh jeg kæmper med og spise det

Har også fået hjemmelavet rødkål til julefrokost for mange år siden flere gange, det er ikke mig

Det er mig den er galt med, jeg ved det
jeg har selv prøvet og lave det to gang to forskellige opskrifter, ja ja fuglene blev da glade for mad

6 Synes om

Og det her blev dagens usunde aftensmad

4 Synes om

Tirsdag
Kan slet ikke huske hvad jeg lavede, det skulle bare være rimeligt nemt, men samtidig kunne jeg ikke springe over som jeg gjorde mandag
Havde jo fået det bedre

Onsdag

Blev det det vi skulle have haft mandag
Hjemme kogt Hamburg
Skåret i tynde skiver i sandwich med salat og andet grønt til
Og brasede kartofler til de der mener sandwich ikke er mad

Torsdag. Lamme koteletter kartofler hvidkål. Sauce

Jeg tog det sidste sandwich

Fredag burger med salat saml, selv marineret kylling filet
Samt brasede kartofler

3 Synes om

Lørdag alene blev nachos med kylling

Søndag

Oprydning rester
2 små kylling inder filet grill marinade
4 små kylling indfilet i noget andet marinade
En pakke med 150 gram grisefars
En pakke med 100 kalv og flæsk
2 lamme mørbrad
En pose porre der var gået hul på
En lille slant bønner i en pose en lille håndfuld
En lille styk rest røget lam

Nå fars blev rørt så det blev blandet godt bønner i farsen
Porre i skiver i bunden og fars oven på
Det kom i oven og blev bagt/ stegt

Kylling den ene slags i stegte pose
Den ande bare alm i ovn

Lamme mørbrad på pandet godt med hvidløg

Det røget lam i en salat

Serveret med en lille rest vildt sauce fra fryseren
Kartofler og kogt porre
Samt alm salat

Det der var i overskud af kylling, blev skået tynde skiver og i salat, til frokost i madpakker i går

Der var lidt røget lam i overskud det er til frokost på rugbrød/ groft brød

Tirsdag rettes til mandag

Brasede kartofler
salat
Røget ben
Og 4 løse enkelte pølser fra grill aftes mad i sommer

Med venlig hilsen

3 Synes om

Tirsdag
Prochetta på grill på spyd, med det vejr var det med og benyttet sig af grill kunne bruges
Kartofler og sauce salt
Samt sandwich boller og salat så der var frit valg

Onsdag med sent hjemme
Toast til resten af huset
Jeg grov bolle med salat

Torsdag
Bøf med Kartofler eller som buger med salat

3 Synes om

Vi fik andesteg med hele svineriet. Hele familien samlet og der var også en stor portion til min nabo. Jeg havde spurgt ham i går om han kunne tænke sig en portion og det ville han gerne. Da mit barnebarn bankede på med en portion til ham, lukkede han døren op med kniv og gaffel i hånden, så han har sikkert glædet sig :tihi:

Ænderne smagte rigtig godt og var supermøre og saftige. Og jeg havde også købt en enkelt flaske Amarone rødvin, der passede godt til den fede mad. Søn og svigerdatter gjorde hele køkkenet rent bagefter, så jeg bare kunne sidde med min rødvin og slappe af. Så er det altså ingen sag at invitere gæster til spisning :thumbup:

8 Synes om

Her var det også andesteg, med brune og hvide kartofler, franske, samt jeg er blevet helt vild med de hjerte taffel laver, men kun Morten aften og til jul, ja jeg er sær

Sauce, rødkål, fik lavet æbler med ribs gele i, og æble gele til

Lidt rester til i dag, men ikke nok så skal have fndet på en ting

Med venlig hilsen

2 Synes om