Oste suppe er da virkelig lækkert…
Her blev det pasta og kødsovs da tiden går alt for hurtig
Oste suppe er da virkelig lækkert…
Her blev det pasta og kødsovs da tiden går alt for hurtig
Tirsdag
Var alene
Efter fryseren var rengjort tog bare en appelsin to bananer en ostemad en klemt sodavands is
Og en slant is
Onsdag
Toast
Torsdag
Jeg skulle sent afsted til noget
Resten af husstanden
Kylling filet i ati fry med krydderi rasp med work grøntsager og kogte ris og broccoli til
Jeg rugbrød da jeg kom hjem igen
Fredag
Kartofler gulerødder sauce og der var lidt rester fars i fryser så det blev fars i fad med rosenkål
Med bacon oven på der var klemt
Oprydning i slanter grøntsager
Og det var ærter, blomkåls blanding
Noget tai blanding
En lille håndfuld smul porre
Så var der en lille stykke laks som jeg stegte til mig selv
Igår bagte jeg, så der strejkede komfuret basta
Så der blev serveret en rejemad
Resten af huset havde været til jule hygge i heste sammen komst, med gløgg og æbleskiver, småkager og knas
Med venlig hilsen
Dyreryg svøbt i bacon. Tilberedt i ovn i rødvin/flødebad med enebær osv.
kartofler, rosenkål og sovs der indbyder til at hælde på drikkeglas
Inden jeg får hug for den er gennemstegt, så er den hverken tør eller trist når den tilbereder i sådan et bad
Ikke af mig - spiser med fornøjelse rødt oksekød, men vildt skal altså max være svagt rosa i min optik…
Sous vide-tilberedt andebryst med sprødstegt skind og brune kartofler.
Brunekartofler i ovn, kartofler, chips, flæskesteg, rødkål, rødvin og en fantastisk sovs
I morgen asparges suppe (efter jeg nu ved hvor nemt det er at lave er det altså genialt og rimelig billig)
Stegt flæsk med kartofler og persillesovs.
I går og i dag boller i karry med ris
En lækker bøf, stegte champignons, ovnkartofler, bearnaise og rødvin. Man har vel ferie.
Søndag stegte pølser kartofler gulerødder og sause
Kogte også okse køds suppe
Mandag oksekød suppe
Tirsdag stegt lamme ben
Kartofler gulerødder og sauce
Onsdag oksekød suppe
Torsdag oksekød suppe til resten af huset. Jeg tog en rugbrøds mad så var der nok
Fredag kylling lår i ovn med Kartofler sauce og salat med flere ting til
I dag
Stegte sild med Kartofler og god gammeldags mælke sovs (skære fast )
Og røde hotdogs til resten med hjemmelavet agurk salat
Med venlig hilsen
Fredag aften stod på fiskesuppe og skaldyrsfad på restaurant Figaro i Tivoli. Superlækkert mad - og jeg fik resterne af skaldyrsfadet med hjem, så jeg kan koge fond til en god portion fiskesuppe
Lørdag aften var vi på Restaurant Bollywood i Kødbyen. Jeg mistænker, at deres manglende alkoholbevilling koster dem en del kunder, men maden var fantastisk og så kan man være sikker på at kunne køre hjem
Vi valgte “Mother’s Choice”, som er et udvalg af retter fra menukortet, som skal bestilles af hele bordet. Det var superlækkert og der var så meget, at ingen af os kunne spise op på trods af, at vi endte med at spise ret sent og derfor var sultne.
Madhjælp - Nogen der kan sige mig, hvor lang tid en 1770 g ribbensteg skal have, og ved hvor mange grader? Af det jeg nogenlunde kunne google mig til, så ind i en kold ovn, tænd på 200 grader, og min. 1½ time, lyder det rigtig?
Lyder meget rigtigt men tjekker lige når vi er færdige med at spise
Så fik jeg lige set rigtig på det, det lyder meget rigtig, hvis svær bliver sprød hurtigt
Kun jeg godt finde på og sætte den ned til 175
Og husk lad lige stegen stå og trække 10 min inden du skære den ud
Har du mod på lang tids stegt en anden gang
Nu er det vist for sent
Då har jeg god erfaring med denne her
Ideen er god, men mit forhold til at lave mad er, det skal overstås så hurtigt som muligt.
Vellykket julemiddag, som overgik mine forventninger.
Ribbensteg som blev god og med sprøde svær, vist mere held end forstand, for ud over at jeg først lod sværen være nedad i vandet en halv time, før jeg vendte den, gav den salt og ind i ovnen igen. Så gjorde jeg intet andet, så jeg er meget tilfreds med hvordan den blev.
Jeg lavede lidt ovnkartofler til, havde købt en pose bruneret kartofler som blev varmet på en pande. Så fik jeg den hjemmelavet rødkål til, den var god. Det ændre næppe på at jeg ikke er den store rødkål spiser, men tror aldrig jeg har spist så meget rødkål som i dag. Havde ribsgele og chips, og lavede en salat til, for det er rart med noget mindre tungt og mere frisk, til al den tunge mad. Sjovt nok spiser jeg hverken valnødder eller honning normalt, men sammen på den her måde, kan jeg godt lide det. Dressingen sprang jeg over, for det gør jeg mig normalt ikke i.