Lyder virkelig lækkert…
Vi skal havde boller i skarp trav… eller boller i karry som det også hedder
Lyder virkelig lækkert…
Vi skal havde boller i skarp trav… eller boller i karry som det også hedder
Her stod den på byg selv bøf sandwich, med alt tilbehør, fik lavet hjemmelavet agurkesalat, men kartofle burger boller, men kogte lidt kartofter, da nogle mener det ikke er mad, så det var valgte imellem kartofler med bløde løg, eller bøf sandwich
Hvor syndes jeg dagligt i får så spændende mad,
synde så tit jeg ikke kan finde noget
Med venlig hilsen
Lørdag havde jeg en veninde på besøg, så prøvede at gøre lidt ud af maden. Mørbradgryde, med (sjovt nok) mørbrad, pølser, løg, hvidløg, gulerødder, blegselleri, flåede tomater, kidneybønner, pikantost, paprika og lidt forskellige krydderier. Med ris til. Havde egentlig også planlagt der skulle bacon i, men glemte at putte det i.
Og havde rester til flere dage. ![]()
I dag bliver det suppe.
Hvordan gik det med fløde karameller ![]()
Med venlig hilsen
Deep pan pizza American style
Med tomatsauce og 3 slags ost,
Købt i Superbrugsen.
Toppet med champignons og hakket hvidløg ristet let på panden i “smør”, tomat skiver, rød peber i tern, pølseskiver til ham og let ristet sojafars til mig. Og ost i rigelige mængder øverst.
, hvor ser den lækkert ud ![]()
Med venlig hilsen
Det var den også
kan du tro.
De blev lige til den bløde side. Må opbevare dem i køleskab, og skære efterhånden som jeg spiser dem - da hvis jeg skærer dem alle op, klistrer de lynhurtigt sammen igen.
Men smagen fejler ikke noget!! ![]()
Overvejer at investere i et sukkertermometer, så jeg bedre kan styre det. ![]()
Jeg gemmer resten af kartoffelmosen fra i går, så i dag bliver det andesteg mit alles - undtagen chips. Jeg havde nemlig 3 stk andebryst, lidt andefedt og andesky fra juleaften. Dertil nye egyptiske kartofler
Stegt lever - jeg var heldig at de havde svinelever i dag, jeg kan nemlig ikke lide kalvelever og det er som regel kun det, de har i forretningerne.
Lige nøjagtig sådan har vi det også, @Eva
, men her er der næsten altid begge slags i butikken, men også jævnligt den nærmest slagter tit har det på tilbud
Boller i karry med løse ris og rugbrød
Med venlig hilsen
Kylling lever, kråse og hjerte, steget i gryde, kartofler, sovs, agurkesalat hjemmelavet, tyttebær sylteyøj, jeg tog en rest æblegele til fra jul,
Og der er lidt rester i overskud, til en af de næste dage, med noget andet,
Med venlig hilsen
Katja gad ikke hjem til hendes gamle mor idag, så jeg spiser da bare selv varm-selv pizzaerne jeg havde købt i rema ![]()
Igår blev det sent inden jeg kom hjem, så på hjemturen, kom jeg ind i super markedet, der var tilbud på suppe og boller så det blev købt, samt noget brød.
I dag rester af ris (kolde ) og boller og karry sovs, den var blev rigtig stærk, karofler, samt rester af kylling, lever, kråse og hjerte. Sovs, den var rigtig god
, tog op for syltede agurker jeg havde syltet på lidt en anden måde, de kan godt gentages, samt en lille glas syltet tomater, også syltet lidt på en anden måde. Og det kan også bruges. Små rester men det helt på en gang blev der en måltid ud af det
Med venlig hilsen
Med venlig hilsen
Hjemmelavet pizza, to forskellige, så der er til madpakken de næste dage
Med venlig hilsen
En gang ryd op i ting der skal bruges, blev til: gulerødder, blegselleri og løg skåret i tern og stegt på panden med den bacon jeg købte til mørbradgryden da jeg havde besøg, men selvfølgelig glemte at bruge. Blev spist sammen med en gang pulverkartoffelmos.
Stegte hjerte med persille, hetil kartofler og en god sovs
Nogle der har lavet forårs ruller helt fra bunden, eller med købte "pandekager ". Er det besværet værd, eller er det nemmer end forventet?
Med venlig hilsen
For nogle år siden, lavede jeg pandekager selv, uden sukker, men ellers som den almindelige opskrift.
Og lavede gerne dejen lidt tyndere. Ved at tilsætte mere væske.
Og stegte pandekagerne på en stor pande.
Jeg tilberedte det jeg ville komme i rullerne.
Lagde det lidt ude mod den ene side, dvs. ikke helt i midten af pandekagen, sådan at den side, kan nå ind over fyldet, og kun lige dække det.
Bøjede begge ender ind over fyldet, og rullede pandekagen sammen.
Penslede med lidt æg på rullen og indvendige side af flappen, så det kan binde lidt sammen.
Lagde rullen på en bageplade med bagepapir, med rullens åbning ned mod bagepapiret.
Og ligesådan med resten af pandekagerne.
Jeg valgte at komme revet ost ovenpå halvdelen af forårsrullerne.
Og så i ovnen, indtil osten var smeltet og gylden.
Forårsrullerne var ret populære, hos dem jeg serverede dem for.
Jeg syntes ikke det var svært.
Hvis du tænker i ægte forårsrulle-baner, som i de friturestegte asiatiske, så nej, hvilket ikke mindst skyldes, at jeg har det lidt stramt med friturestegning - altså ikke konceptet, bare at stå og rode med det selv…
![]()
Jeg lander derfor også på noget i retning af den hybrid-version, @Milles_mor skriver om - en eller anden form for usødede pandekager, her typisk hvedetortillas, fyldt med kød og grøntsager og gratineret i ovnen.
Fordelen ved de hjemmelavede er jo, at man kan komme et markant mere spændende fyld i, end i den typiske færdigkøbte udgave - men skulle jeg endelig vælge at kaste mig ud i at lave rigtige forårsruller, ville jeg nok ty til færdigkøbt filodej eller forårsrulledej…