Danish Open

Hold da op. :uha: Der er da næste fri uddeling af nomineringer i kat 4.
Lørdag: 9 katte hos Marie Westerlund, 7 hos Martti Peltonen og 15 hos Thea friscovic

Søndag: 9 hos Marie, 10 hos Thea og 8 hos Fabio

Det lader ikke til at den nye fordeling har givet ret mange flere katte i denne kategori.

ca 280 katte lørdag med 5 x BIS
ca 225 katte søndag

Noget tyder på at det ikke er sagen at holde udstillinger omkring studentertiden, VM i fodbold og Le mans samt evt. tidlige sommerferier. Trist for et jubilæums show :frowning: Håber trods alt at dem som kommer får et par dejlige dage.

Nå, Mikki til skal Anne Veland om lørdagen og Martti Peltonen søndag, det skal nok blive fint :slight_smile: Lidt ærgeligt at det er de samme 4 ems-koder hos EUR der følges, men på den anden side så får vi da snakket sammen til bedømmelserne så :høhø:

[QUOTE=Wijelo;1286275]Hold da op. :uha: Der er da næste fri uddeling af nomineringer i kat 4.
Lørdag: 9 katte hos Marie Westerlund, 7 hos Martti Peltonen og 15 hos Thea friscovic

Søndag: 9 hos Marie, 10 hos Thea og 8 hos Fabio

Det lader ikke til at den nye fordeling har givet ret mange flere katte i denne kategori.

ca 280 katte lørdag med 5 x BIS
ca 225 katte søndag

Noget tyder på at det ikke er sagen at holde udstillinger omkring studentertiden, VM i fodbold og Le mans samt evt. tidlige sommerferier. Trist for et jubilæums show :frowning: Håber trods alt at dem som kommer får et par dejlige dage.[/QUOTE]
For ikke at snakke om drægtige katte/killinger, som der virkelig er mange der har lige pt… Jeg kender flere som enten kun kommer en meget få eller slet ikke pga drægtig kat/killinger…
Det er lidt trist at et jubilæums show, som kunne være blevet så stort og fedt, bliver lagt i starten af sommeren, hvor så mange har så meget andet i gang…

Ved du hvad, Pia - der var ikke andre tidspunkter der kunne passe. Datoen er valgt fordi det var den eneste der var ledig. Udstillinger skal som bekendt søges om i god tid i forvejen for at opfylde FIFe´s kriterier om afstand, ligesom der også er nogle nationale regler, der skal skeles til. JYRAKs sommerudstilling var det eneste der umiddelbart var at vælge imellem, fordi det var den eneste dato hvor der endnu ikke var nogen klub, der havde forpligtet sig til en hal. Derfor afstod vi datoen til jubilæumsudstilling. Der er altså temmelig mange faktorer der har indflydelse på hvad der er praktisk muligt, når den slags planlægges. Vi ved da godt at hunkatte som oftest er drægtige i sommermånederne - men det kunne altså ikke hænge sammen på andre måder i denne forbindelse.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1286297]Ved du hvad, Pia - der var ikke andre tidspunkter der kunne passe. Datoen er valgt fordi det var den eneste der var ledig. Udstillinger skal som bekendt søges om i god tid i forvejen for at opfylde FIFe´s kriterier om afstand, ligesom der også er nogle nationale regler, der skal skeles til. JYRAKs sommerudstilling var det eneste der umiddelbart var at vælge imellem, fordi det var den eneste dato hvor der endnu ikke var nogen klub, der havde forpligtet sig til en hal. Derfor afstod vi datoen til jubilæumsudstilling. Der er altså temmelig mange faktorer der har indflydelse på hvad der er praktisk muligt, når den slags planlægges. Vi ved da godt at hunkatte som oftest er drægtige i sommermånederne - men det kunne altså ikke hænge sammen på andre måder i denne forbindelse.
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg er da HELT med på, at det er et stort puslespil der skal gå op, når sådan en dato og sted skal findes! :slight_smile: jeg har da aldrig givet udtryk for andet, så jeg synes faktisk det udbrud der er temmelig malplaceret på mig!?

… OG det er vel stadig ok, at man synes det er møg-ærgerligt, at det var eneste mulighed, at ligge den lige midt i juni måned?
På det her tidspunkt er bare så mange ting, der afholder folk fra at deltage på et jubilæums show - som vi vel alle håber ville blive et stort og fedt show…
Når man ligefrem har været nødt til at ændre formatet, vidner det jo om, at der er kommet færre tilmeldinger end man havde håbet i første omgang.

Det er såmænd ikke et udbrud, Pia - det er bare en tør konstatering af at det var nu engang hvad der var af muligheder.
VH
Susanne

Vi er ikke i blaming mode. Vi er i learning mode. :slight_smile: FD har allerede vist, at de har lært undervejs, da de ændrede til to certifikater.

Og der kan ikke være nogen, der er mere skuffede end FD. Modsætningen mellem forventet tilmelding og virkelighed er slående. Her har man fået FIFes tilladelse til et ubegrænset antal breed BIS; men man kan bare holde et enkelt.

Den helt grundlæggende lektie er, at vi skal have løst killingeproblemet. Når der kun laves halvt så mange killinger som for otte år siden, så kommer der også færre katte på udstillingerne.

vh

Andreas

Amen to that - det har jeg faktisk nærmest haft som mantra de senere år :wink: Det nytter ikke at drømme om udstillinger med 7-8-900 katte i øjeblikket - de er der simpelthen ikke i øjeblikket, og de kommer heller ikke før produktionen af killinger og dermed nye udstillingskatte og nye medlemmer kommer op i gear igen. Og det gør det ikke før flere får fast arbejde OG får indhentet det de har manglet under finanskrisen. Ny racekat står ikke nødvendigvis først på mangellisten… Hver dag er en ny dag, og tiden lige nu er ikke som den var for 10 år siden. Hverken i racekattesporten eller resten af samfundet; og vi er nødt til at arbejde med det vi har, ikke det der engang var.
VH
Susanne

Når der vælges bedst i race, er det så både KBL og KBS eller bliver de slået sammen ??

Det er ikke min bold at spille med, så det er et svar med en lille bitte smule usikkerhed, men jeg går stærkt ud fra at de bliver delt i korthår og langhår :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1286333]Det er ikke min bold at spille med, så det er et svar med en lille bitte smule usikkerhed, men jeg går stærkt ud fra at de bliver delt i korthår og langhår :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det har jeg i hvert fald lavet papirerne efter :wink:

Venligst
Dorthe

[QUOTE=Elwarth;1286347]Det har jeg i hvert fald lavet papirerne efter :wink:

Venligst
Dorthe[/QUOTE]

Gælder det også ABY og SOM? :slight_smile:

Yep:)

Venligst
Dorthe

Tak skal du have, Dorthe :slight_smile:

Jeg glæder mig sådan til en hyggelig weekend :smiley:

Selvfølgelig gør vi det, det bliver jo hvad vi gør det til! :thumbup:

Jeg kunne ikke være mere enig - vi udgør allesammen selv den hyggelige del af en udstilling, og den bliver i høj grad hvad vi selv gør den til :slight_smile:
VH
Susanne - der helt sikkert gælder sig til Middelfart :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1286333]Det er ikke min bold at spille med, så det er et svar med en lille bitte smule usikkerhed, men jeg går stærkt ud fra at de bliver delt i korthår og langhår :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

[QUOTE=Elwarth;1286347]Det har jeg i hvert fald lavet papirerne efter :wink:

Venligst
Dorthe[/QUOTE]

Takker :slight_smile: jeg glæder mig så meget til weekenden, det bliver kanon hyggeligt :slight_smile:

Jeg glæder mig især til Susanne giver chokolade, nu jeg er så sød at sørge for, at hendes katte får BIV begge dage :høhø:

[QUOTE=Susanne W;1286359]Jeg kunne ikke være mere enig - vi udgør allesammen selv den hyggelige del af en udstilling, og den bliver i høj grad hvad vi selv gør den til :slight_smile:
VH
Susanne - der helt sikkert gælder sig til Middelfart :)[/QUOTE]

Nemlig! :slight_smile:

Jeg glæder mig også HELT vildt! :smiley:

Det er også helt vildt pænt af dig :rock: