Nr. 6 er mest Grand Prix agtig, synes jeg.
De kan da ikke deltage i MGP med en sang hvor selve melodien er stjålen :S
[ame=“http://www.youtube.com/watch?v=IPSE0cITcDM”]YouTube- John Waite- I Ain’t Missing You (with lyrics!)[/ame]
Skattekat, similar, men ikke ens
Det eneste de to sange har til fælles er da vist deres BPM.
Selve beatet i versene er jo ikke ligefrem særlig revolutionerende.
Hvis melodien havde været noget nær den samme havde der måske været noget at komme efter, men de ligger jo langt fra hinanden.
Det var ellers ikke meningen, at jeg skulle have set det i aften, men i en reklameblok på TV3 fik jeg lige slået over og der skulle de finde semifinalisterne og så blev jeg hængene og så resten.
Og ud fra de 4 sange, så var det helt klart den rigtige vinder i mine ører.
Bryan Rice var kedelig og forudsigelig.
Simone var da meget dukkesød osv men for stille en sang.
Silas var lidt for underlig.
Nummer 6 var helt 100% Grand Prix og ville sikkert ikke have fået nogen opmærksomhed på en normal udgivelse.
Men til dette formål fungerer den perfekt og jeg tror, at den vil klare sig godt ved det internationale grand prix uden at kende konkurrenterne.
// Martin
Da de sang den første gang, gik den gamle John Waite melodi i gang inde i mit hoved … og jeg kan ikke distrahere fra den :S
Som jeg sagde før så er der noget der er ens, men helheden syntes jeg ikke at de ligner hinanden
Jeg tror nu også at det er svært idag at lave en melodi der ikke ramler bare lidt ind i en allerede eksisterende
Er det her hvad man kalder en dårlig taber?
(længst ude til højre…)
ja, gæt så lige hvor meget grand prix vi fik set, faktisk ingen ting af det, vi havde tvet kørende, men sad og hyggesnakkede istedet.
nå men umiddelbart af hvad jeg hørte var det heller ikke noget mine ører kunne lide, så det er nok ok vi ikke så det
Det var da en rigtig grand prix-slasker - er det ikke sådan det hedder :høhø:
[quote=Skattekat;333595]De kan da ikke deltage i MGP med en sang hvor selve melodien er stjålen :S
YouTube- John Waite- I Ain’t Missing You (with lyrics!)[/quote]
Den ligner skiseme da mere denne her:
[ame=“The Police - Every Breath You Take (With Lyrics) - YouTube”]YouTube- The Police - Every Breath You Take (With Lyrics)[/ame]
[quote=DK Thomani;333555]
Jeg må indrømme at jeg tvivler på man kan bedømme hvor god en sang er ud fra kun 20 sekunder af den.
:)[/quote]
Det kommer an på hvem “man” er ;-)))))
Jeg syntes at det var et rigtig godt program hvor de fleste sangere virkede professionelle.
Mit bud på den bedste sang vandt
nogen der har et link til den der vandt, for vi så dr2 hele aftenen
Du kan vist finde den her http://www.dr.dk/melodigrandprix/forside.htm
Det er sang nr. 6 - A moment like this
[quote=Felis;333628]Den ligner skiseme da mere denne her:
YouTube- The Police - Every Breath You Take (With Lyrics)[/quote]
YES der var den sang vi fik i hovedet i går, da vi hørte sang nr.6 første gang. Vi kunne godt huske det var sting, men hvad søren den hed kunne jeg ikke komme i tanke om fordi deres sang “forstyrrede”.
Jeg er udmærket tilfreds med det danske MGP, standarden var betydelig højere i år, end sædvanlig …Jeg er faktisk ret begejstret for de fleste af sangene.
Min favorit og den jeg tror kunne få de bedste resultater til det internationale var sang nummer 1. Bryan har en utrolig lækker stemme, som passer godt i mine ører :-). Sangen som vandt er osse okay - de var dygtige og nerverne blev kontrollerede, så måske de kan opnå en pæn placering til maj ??
Tak, den lyder da meget godt…
Jeg har lige hørt vinderen…
Hold da op…hvor er den god.
Den skal vinde…ja, den skal.
[quote=Mona Jensen;333911]Jeg har lige hørt vinderen…
Hold da op…hvor er den god.
Den skal vinde…ja, den skal.[/quote]
De var virkelig cool. Vi er kommet langt siden KøligKaj.
Og så synes jeg ham den mandlige sanger er typen, som kunne se smashing ud i trompetbukser. Han kan næsten ikke lade være med at lave diskobevægelsen, når de rækker hånden op til sidst. -tihi
:høhø: :klapper:
[quote=Sheer;333916]Vi er kommet langt siden KøligKaj.
[/quote]
-LOL-LOL-LOL
Oh my God - ham havde jeg helt glemt… hvorfor mon :klapper::klapper::klapper: