Øh ved ikke, det olie beimis fik og det var ikke fiskeolie, det spiste han med stor velbehag. Uden problemer
Med venlig hilsen
Øh ved ikke, det olie beimis fik og det var ikke fiskeolie, det spiste han med stor velbehag. Uden problemer
Med venlig hilsen
Fiskeolie indeholder omega 3, som er det, de har brug for.
Må jeg prøve næste gang jeg får penge
Sådan en coop-bøtte med 120 kapsler koster under 20 kroner.
Ja, jeg bruger også fiskekapsler til primært Magnus fra tid til anden. Han døjede med skæl sidste år, men efter et par måneder med daglig (næsten) kapsel forsvandt det helt, og nu får han bare 1-2 om måneden, som jeg lige husker det
Jeg ta’r det nu ret roligt - så længe de ikke generer, dvs. ødelægger noget og vi foretrækker faktisk selv at håndtere rotte"bekæmpelsen", vil gerne undgå gift af hensyn til andre dyr og ikke mindst Manse…
Jeg plejer at sige, at dem der påstår de ikke har rotter, bare ikke har fået øje på dem endnu…
Ikke nødvendigvis egentlige rottebestande, men i det mindste strejfende rotter er der formentlig altid i et eller andet omfang - det gælder bare om at undgå at de bliver fristet til at slå sig ned.
Vi har alt foder i lukkede beholdere, men for nogle år siden var der nogle, der havde fundet ud af åbne en af dem - og så havde vi pludselig rotter…
Ralph havde brokket sig over, at jeg ofte glemte at sætte låget ordentligt på - jeg var derimod meget sikker på, at jeg havde lukket, så vi satte vildkamera op; det afslørede at en 2-3 rotter kravlede op, i fællesskab fik skubbet lukkerne op og låget af, hvorefter festen startede…
Foderbeholderen blev sikret yderligere og fælder sat ud - de første par dage fangede vi nogle stykker, og derefter forsvandt resten hurtigt…
Vi har stadig kamera oppe, og ser som sagt af og til en enkelt, men så længe der ikke er noget de kan æde, smutter de igen.
Ja jeg tro også der er flere gemt rundt omkring, men jeg har det sådan så længe jeg ikke ser dem, eller tegn på det, har vi dem ikke, lige så meget for jeg ikke skal være helt i panik hvert dag
Kunne ikke være mere enig
Med venlig hilsen
Det har de så ikke hørt her omkring - i de perioder hvor vi har set rotter på overvågningen, er det stadig primært mus der går i fælderne…
Mange hunde vil gerne, men det meget fedtede er det bestemt ikke alle katte der gider.
Og så er det meget fisket. jeg har 2 af 5 der ikke rører stegt laks eller rejser fx.
Du kan prøve med lidt oliven olie, det er også et glimrende fedstop.
og eller kapsler direkte i gabet hvis du kan få lov, men det kan man sjældent.
Det aller nemmeste er nok et fiske foder eller et med højt indhold af tilsat omega 3
Hold da op en klaphat.
Du burde skrive en bog med alle Beimis guldkorn, for der er godt nok mange. Jeg ville have elsket at se ham levere den ene rotte efter den anden, til klaphatten på den måde. Men jeg var nok kommet til at grine højt.
Hjalp det - eller hørte du den…?
Det er sket mens jeg sov, så har ikke hørt noget
De tre gange vi har haft rotter der er flyttet permanent ind, der har vi ikke set skyggen af mus
og ja selvfølgelig er der nok strejfer, men vi har aldrig set dem eller deres efterladenskaber
Ja beimis har fyldt meget på mange måder , men bog nej det sker vist aldrig. Men må indrømme der jævnligt dukker historie/ oplevelser op med ham . Da jeg skev historien om beimis her, var begrænsningens kunst virkelig svær, syndes lige efter da var da ikke noget og skrive om ham, men stille, fandt jeg så jeg syndes, jeg godt kunne skrive lidt, men da jeg så begynte og skrive, ja så kom der meget frem i hukommelsen . Den syn af ham der lever rotten, ser jeg tydeligt for mig stadigvæk, tro mig jeg kæmpede så meget med ikke at grine
Med venlig hilsen
Har den været i begge fælder - på billedet ser det ud som om den har brækket halen…?
Begge fælder blev udløst og rykket ind mod bunden af skuffen … de stod forrest … så jeg tror desværre ikke, den er død øjeblikkeligt
Jamen, jeg har også tidligere lært at rotter og mus ikke deler residens - det er bare ikke det vi oplever her…
Under foderspands raidet, hvor vi havde foderrummet under skarp observation, dimsede der løbende mus i fælderne - rotterne lærte derimod hurtigt at de var no go, efter de første casualties var indløbet.
Konkurrence køre til og med torsdag med der kan indsendes billeder
Her er lige en lille video, men gode hjælp fra andre katte, så jeres kan få gode ideer så i har noget og tage billeder af
Med venlig hilsen
De er ikke alene kloge - de er desværre også sejlivede.
Det er ikke uden grund, at der er så mange af dem - og lur mig om ikke de ender som last man standing, den der med at de forlader den synkende skude først, holder kun hvis de har et bedre alternativ…
Præcis grunden til at jeg ikke har noget juletræ