Den store debat på Facebook!

De her 2 citater får det godt nok til at vende sig i mig. -brækkesig Jeg beklager, men det er da noget af det mest følelseskolde, jeg længe har læst :thumbdown:

[quote=Mona Jensen;226494]Og hvad med de lesbiske; som ikke har økonomi til den behandling.

Skal de så ikke have miligheden for at få et barn :([/quote]

Det at få børn er ikke en menneskeret.
jeg vil rigtig gerne ha’ en have og så måtte jeg spare sammen (alene)… vi har alle jo vores prioteret.

[QUOTE=Mona Jensen;226494]Og hvad med de lesbiske; som ikke har økonomi til den behandling.

Skal de så ikke have miligheden for at få et barn :frowning:

Regitze - jeg er aldeles uenig.
Og jeg kan ikke med min bedste vilje se sammenligningen med større bryster.[/QUOTE]

sammenligningen går på: idag kan man lave bryster større OG man kan behandle for barnløshed!!

samtidig så går det på at behandling KUN skal være for dem der ikke KAN få børn…

Hvis dem der KAN få børn selv skal have gratis behandling, så svarer det til at alle dem der har små bryster OGSÅ skal have gratis behandling…

hele det her show handler om at det er de syge der skal behandles - ikke de raske… og man er altså ikke syg fordi man ikke er til mænd eller ikke har store bryster - altså skal behandlingen ikke være gratis

HVIS man ikke har råd - så må man enten leve med det eller klare sig på anden vis… fx hjemminseminering eller gøre som mine venner - bruge 2 min af sit liv på at få sin drøm opfyldt…

det er raske sunde kvinder vi taler om - de er fertile… det handler ikke om hvorvidt de KAN få børn… for det kan de jo… de vil bare ikke gøre det der skal til - de vil have det hele gratis …

det er det der pisser mig af… det er ikke fair overfor dem der ikke kan!!

[quote=Lord Byron;226501]Det at få børn er ikke en menneskeret.
jeg vil rigtig gerne ha’ en have og så måtte jeg spare sammen (alene)… vi har alle jo vores prioteret.[/quote]

Jeg er rystet over de sammenligninger -
som kommer frem i den her tråd… :frowning:

[quote=Mona Jensen;226494]Og hvad med de lesbiske; som ikke har økonomi til den behandling.

Skal de så ikke have miligheden for at få et barn :frowning:

Regitze - jeg er aldeles uenig.
Og jeg kan ikke med min bedste vilje se sammenligningen med større bryster.[/quote]

Altså der har jeg det lidt ligesom folk har det med personer der ikke har råd til mange penge til et eller andet til deres kat.

Nu VED jeg så ikke hvad en insiminering koster, men lad os sige 50.000. Hvis du som enlig ikke over en periode kan spare de penge sammen, så vil jeg helt ærligt mene at man ikke har råd til at have børn.

Børn er ski dyre i drift. Tøj og sko, især i deres første håndfuld leveår. Ud over det er der fødselsdage og skoleudstyr og gaver og børneudstyr generelt, for ikke at tale om udflugter eller biffen og listen fortsætter i en uendelighed.

Så jeg synes at “mangel på økonomi” som et grundlag for hvorfor folk ikke selv skulle betale, ikke holder.

Det er det samme som at sige “Jamen du bør ikke have kat fordi du ikke har en konto med 10.000 kr. på HVIS der skulle ske noget og du skal til dyrelæge”.

[quote=Battlestar;226488]hvor har du det fra ?? jeg betalte skam fuld pris for dem og kunne ikke drømme om at være en af dem der rendte op til lægen og fik en erklæring på at det gjorde mig syg at have små bryster…

jeg er ikke en nasserumpe :slight_smile:

Beklager

det er IKKE ok at lade samfundet betale for sine seksuelle præferencer… og det der med den mentale voldtægt må du længere ud på landet med. Jeg er selv RIGTIG gode venner med et lesbisk par hvor den ene kvinde havde en god ven der lagde “diller” til… de har et barn idag… og de involverede ikke dine og mine skattekroner…

når de kan - så kan det der med den mentale voldtægt godt pakkes væk!!

Når de kan, så kan alle andre lesbiske??
Ai den må du virkeligt længere ud på landet med.

Ikke alle er “ligeglade” med at kaste deres normer og præferencer til side - heller ikke selvom andre kan.

det er fint du jubler - jeg ville nu hellere bruge de skattekroner på par ikke vitterlig ikke KAN få børn… fremfor par der vælger at lade dig og mig betale fordi de ikke kan gentage det succesnummer mine andre venner kan

det var så min venindes ord… som hun sagde : det er et lille offer for at jeg har min guldklump

så tag det roligt… din retfærdige harme er vist noget større end der er behov for…

mine lesbiske veninder kunne godt tage de 2 min for hvad de var - nøglen til graviditet… der er ingen grund til at skrue det ud af proportion på den måde[/quote]

Det jeg læser dig skrive er, at dine normer og værdier er i højsædet, og kun dine normer. Dine veninder kunne “bide tænderne sammen i 1-2 min”, og så mener du at det er helt legalt at kalde andre der ikke kan for “nassere”??

Min harme er og bliver min harme. Du negligerer andre mennesker med dine udtalelser, og det gør mig harm.

Jeg har selv et par søde veninder - lesbiske, og de kan IKKE tilsidesætte deres seksuelle præferencer, og hvorfor skulle de? For din skyld?? Nej vel…

Jeg betaler gerne min skat, når jeg ved at der er hjælp til alle - ikke kun “normale” mennesker.

[quote=Mona Jensen;226504]Jeg er rystet over de sammenligninger -
som kommer frem i den her tråd… :([/quote]

Det behøver du sku da ikke for jeg vil ikke have børn så mit første prioritet her i livet er at få hus og have. :mad:

vi er alle forskellige - husk på det

Jo, men hvis en enlig kan spare de penge sammen, kan et par jo spare det dobbelte sammen, så hvorfor forskellen?

Ok - Men hvis hverken de homoseksuelle eller de barnløse har valgt den situation, som gør at de ikke kan få børn ad naturlig vej, bør de så ikke behandles ens af systemet?

[quote=Battlestar;226484]men for mig handler det om hvorvidt man KAN få børn… om man er fertil… ikke om hvilken sexualitet man har… for jeg mener ikke man er berretiget til penge hvis man er fertil…

hvis man så i øvrigt har præferencer (single-liv/sexualitet) der kommer i vejen, så er det ikke præferencer jeg mener skal lægges samfundet til byrde[/quote]

Hvis den ene part i et forhold er fertil, bør systemet så betale? Hvis problemet f.eks. er dårlig sædkvalitet hos manden og problemet kan løses ved at kvinden finder sig i 2 min. med en anden mand - hvorfor skal samfundet så betale? Det er da også hendes valg at fravælge den løsning.

nu var det første så frit citeret fra min veninde der selv gjorde det - som jeg skrev før så refererer hun til det som “de 2 min af mit liv jeg skulle bruge på at få mit livs drøm opfyldt”

og ja - jeg betragter det ud fra den vinkel der hedder “dem der ikke fysisk KAN få børn er dem der skal have behandligen gratis” - ikke alle dem der godt kan…

Jeg kan fysisk godt få børn - men af andre årsager skal jeg insemineres… jeg har truffet nogle valg der konflikter med at få børn!!! - men jeg lader da ikke alle jer betale for mine valg… det kunne jeg formodentlig godt slippe afsted med - men i skal da ikke bøde for mine valg!! - så jeg betaler selv

hvorfor skal jeg så bøde for andres valg der har samme konsekvens som mine valg… hvor er det retfærdige i det??

Godt eksempel, det må jo svare til, at en lesbisk bare skal bide tænderne sammen i 2 min og holde det ud. Hvis en lesbisk kan, så kan en heteroseksuel kvinde i parforhold med en infertil mand vel også?’

Hedder det i øvrigt fertil og infertil, når man taler om mennesker? :?

Nu er det faktisk sådanne at det ikke koster en formue at blive insimineret hvis ellers man er normal fertil. :slight_smile:

Se lige prislisten her

[quote=birtheras;226521]Nu er det faktisk sådanne at det ikke koster en formue at blive insimineret hvis ellers man er normal fertil. :slight_smile:

Se lige prislisten her[/quote]

Ja det burde alle kunne sparre sammen til.

[quote=Battlestar;226517]
hvorfor skal jeg så bøde for andres valg der har samme konsekvens som mine valg… hvor er det retfærdige i det??[/quote]

Engang for mange år siden, da mennesker var uoplyste, da troede man, at det var et valg, man foretog, når man blev homoseksuel - men i dag ved man bedre. Det er heller ikke en sygom, der kan kureres, det er noget, man fødes som. Så skal vi ikke bare blive enige om, at det ikke er et valg, de selv har foretaget?

Ja, det kan vist selv jeg på SU spare sammen til, hvis jeg ville…

[quote=birtheras;226521]Nu er det faktisk sådanne at det ikke koster en formue at blive insimineret hvis ellers man er normal fertil. :slight_smile:

Se lige prislisten her[/quote]

Ofte skal der jo flere forsøg til, så det skal man lige have med.

Men hvis I mener det er en alle mands ret at få børn hvad skal vi så betale og gøre for mændene :?

og har lesbiske mere ret til at få børn end deres ligesindet mænd:?

der er meget stor forskel på barnløse par og på homoseksuelle kvinder :slight_smile:

den kræver lidt forklaring men jeg prøver:

barnløse par: der kan sædkvaliteten være så ringe at sædcellerne skal vælges under mikroskop… de par skal behandles gratis…

så er der de par hvor kvinden ikke KAN få barn ved normalt samleje - de skal behandles…

homoseksuelle par hvor begge kvinder IKKE kan blive gravide ved normalt samleje eller hjemmeinseminering - de skal selvfølgelig behandles gratis…

men de lesbiske par hvor en eller begge kvinder kan blive gravide under normale omstændigheder INKL hjemmeinseminering - de skal IKKE behandles gratis

Hvis den ene part i et forhold er fertil, bør systemet så betale? Hvis problemet f.eks. er dårlig sædkvalitet hos manden og problemet kan løses ved at kvinden finder sig i 2 min. med en anden mand - hvorfor skal samfundet så betale? Det er da også hendes valg at fravælge den løsning.

den er så svær - for her er der faderskab at tage hensyn til… det at danne par og være fader til barnet… den problematik er der ikke i lesbiske forhold, for her er der IKKE en faderskab-problematik…

i lesbiske forhold handler det om at få barnet - sekundært om hvem der er faren… - dette er ligestillet i langt de fleste heteroseksuelle forhold så NEJ - hvis kvinden danner fast par med manden eller er gift - så skal de behandles gratis…

håber det giver mening - for den er lidt kringlet at få ud på skrift

det har jeg allerede svaret på at det ikke er et valg de træffer hvorvidt de vil være homoseksuelle eller ej… for selvfølgelig er det ikke det :slight_smile:

men singlerne er jo også på tale her - og singlelivet er altså et valg… det er ikke kun de homoseksuelle

det er noget af en sammenligning :slight_smile:

men er der ikke forskel på at mangle et barn eller mange penge???

prostituerer man sig fordi man hjemmeinseminerer sig?? eller bruger 2 min af sit liv på en handling der opfylder en ønskedrøm… ??

er de 2 ting det samme ??? jeg synes det ikke for jeg vil nok sige at der er forskel på at modtage en krøllet 50’er og på at føde sit drømmebarn

Tillade rugemødre selvfølgelig :slight_smile:

Jeg siger ikke der er en forskel - Det jeg siger er at hvis man som enligt ikke har råd til at blive insimineret for egen lomme (når du er rask), så bør du ikke blive insimineret da du så i det lange løb nok heller ikke har råd til at have børn.

Golde par kan der jo gå flere år med før det lykkedes dem at undfange. Jeg mener forskellen ligger i det helbredsmæssige.

Jeg vil med mine skattepenge, gerne støtte folk der har brug for helbredsmæssig hjælp. Men jeg mener at raske mennesker bør betale af egen lomme.

Og så kan man så bruge som argument at hvis du er fit for fight og frisk og rask, så burde der jo ikke skulle mange forsøg til, og når det er så billigt som det er, så bør man kunne betale for det selv hvis man er frisk og rask og har arbejde.

Også hvis man bliver insimineret grundet ens valg af seksuel partner.