Jeg kan godt lide at vaske vinduer.
Men mine er så også helt vildt nemme. De er store, og jeg bor i stuen, så risikerer ikke brækkede lemmer.
Det er et sløvt år, hvis de kun er pudset én gang.
Det er hyggeligt at pudse spejle og skærme.
Opvasken er heller ikke så slem, hvis man er 2 om den.
Og så har jeg 2 tørre-stativer. Et til indenfor, og et til udenfor.
Jeg sol og vind-tørret tøj og sengetøj.
Det er også sjovt at afrime fryser. Selv om den er mindst 150cm høj, så er den i det mindste nem!
Støvsugningen er ok, jeg elsker når det er gjort, bryder mig bare ikke om at skulle rydde for at kunne gøre det.
Glæder mig til den dag jeg flytter i noget større, så der bliver mere plads.
Men at tørre støv af? Dét bliver kun gjort når der kommer nye møbler, eller der er store-flytte-rundt dag, hvis jeg orker.
Jeg synes ikke der er noget mere dødssygt end aftørring af støv.
[QUOTE=Ann R;1114046]Det kan klappes sammen så det bliver “fladt” - dvs det har højden og bredden, men fylder meget lidt i dybden. Vores bor bag badeværelsesdøren når det ikke er i brug
Der er mange andre end Ikea der har tilsvarende, det var bare lige hvad jeg kunne finde til illustration. Jeg købte det første af den type lige efter jeg flyttede hjemmefra for maaaange år siden og jeg har haft et lige siden. Kan ikke leve uden :høhø:
Nope. God musik - ja. Rengøring - nej… :D[/QUOTE]
Tusind tak, Ann - så er det helt sikkert sådan et jeg skal have fat i… ja, god musik er altid godt - og rengøring er nu da ikke så stygt… når man kan lide det
[QUOTE=Ann K;1114057]SÅ enig!
Jeg hader rengøring med en inderlighed, så man næppe kan forestille sig det… det er virkelig kun for ikke at gro til, at jeg mander mig op til at gøre rent…
Jo, jeg nyder da duften af salmiak i huset… men den kan jeg jo også opnå bare ved at åbne for ajaxflasken ;)[/QUOTE]
Salmiak ?!
Er du vimmer, det bliver man godt nok renset ud i både mund, næse og hals af at bruge
Prøv Irma’s serie Tusindfryd - det dufter bare sååååå godt når man har gjort rent med det - og så er det miljøvenligt
Har ‘syndet’ mht rengøringsmidler - var hos en veninde og der DUFTEDE bare så godt og rent - og fik at vide, at det er Probat Hvid Træsæbe - så det har købt til mine gulve…
[QUOTE=Ravn;1114067]Jeg kan godt lide at vaske vinduer.
Men mine er så også helt vildt nemme. De er store, og jeg bor i stuen, så risikerer ikke brækkede lemmer.
Det er et sløvt år, hvis de kun er pudset én gang.
Det er hyggeligt at pudse spejle og skærme.
Opvasken er heller ikke så slem, hvis man er 2 om den.
Og så har jeg 2 tørre-stativer. Et til indenfor, og et til udenfor.
Jeg sol og vind-tørret tøj og sengetøj.
Det er også sjovt at afrime fryser. Selv om den er mindst 150cm høj, så er den i det mindste nem!
Støvsugningen er ok, jeg elsker når det er gjort, bryder mig bare ikke om at skulle rydde for at kunne gøre det.
Glæder mig til den dag jeg flytter i noget større, så der bliver mere plads.
Men at tørre støv af? Dét bliver kun gjort når der kommer nye møbler, eller der er store-flytte-rundt dag, hvis jeg orker.
Jeg synes ikke der er noget mere dødssygt end aftørring af støv.[/QUOTE]
At afrime en fryser er pænt kedeligt, hvis du spørger mig… derfor gør jeg det med jævne mellemrum, for så er det hurtigt og nemt overstået…
Og at tørre støv af - dér kan vi blive enige - det er en anelse kedeligt
Hvad jeg hader ved at gøre rent: ALT!!! Det er SÅ kedeligt, og på en måde så meningsløs, for man kan lige så godt starte forfra, lige så snart man er blevet færdig
Tusind tak, Ann - så er det helt sikkert sådan et jeg skal have fat i… ja, god musik er altid godt - og rengøring er nu da ikke så stygt… når man kan lide det ;)[/QUOTE]
Sikkert ikke - hvis man kan lide det
Lige nu ligger der på mit nyvaskede kattesenge i 3 etager og tørrer
Sengetæppe? Vil du dermed seriøst antyde at jeg skal rede seng?
…
…
…
men det bruger vi nu altid om vinteren, men det brækker de sig også bare på, og det fylder så meget i vaskemaskinen. Nogle gange tror jeg næsten det er en principsag for dem, de møgkræ … :høhø:
VH
Susanne
Gudskelov da ikke! Jeg kan slet ikke tåle at indånde salmiak… jeg synes for resten heller ikke det lugter spor rent, bare stramt kemisk Efter alle mine år i plejehjemssektoren får lugten mig mest til at tænke på urinvejsinfektioner… :øhmm:
Jeg bruger Änglamark universalrengøring, der ikke indeholder hverken salmiak eller parfume - hvilket jeg klart foretrækker. Jeg afskyr at hele huset lugter af en eller anden dårlig parfume efter rengøring. Ligesom jeg bruger uparfumeret vaskemiddel og skyllemiddel. Jeg køber helst selv den parfume jeg gerne vil lugte af, tak
[QUOTE=Ann R;1114234]Gudskelov da ikke! Jeg kan slet ikke tåle at indånde salmiak… jeg synes for resten heller ikke det lugter spor rent, bare stramt kemisk Efter alle mine år i plejehjemssektoren får lugten mig mest til at tænke på urinvejsinfektioner… :øhmm:
Jeg bruger Änglamark universalrengøring, der ikke indeholder hverken salmiak eller parfume - hvilket jeg klart foretrækker. Jeg afskyr at hele huset lugter af en eller anden dårlig parfume efter rengøring. Ligesom jeg bruger uparfumeret vaskemiddel og skyllemiddel. Jeg køber helst selv den parfume jeg gerne vil lugte af, tak [/QUOTE]
Jeg synes bare at al rengøringsmiddel enten dufter af salmiak eller også en eller anden ækel syntetisk citrusduft…
Jeg foretrækker så langt den rene salmiaklugt for de der syntetiske…
[QUOTE=Ann K;1114253]Jeg synes bare at al rengøringsmiddel enten dufter af salmiak eller også en eller anden ækel syntetisk citrusduft…j
Jeg foretrækker så langt den rene salmiaklugt for de der syntetiske…[/QUOTE]
Nej, det her lugter af sæbe - nærmest henad brun sæbe-agtigt. Jeg voksede op med en mor der insisterede på at gøre rent i tredobbelt salmiakspiritus, trods min astma, der slet ikke ku’ li’ det. Ih hvor jeg lærte at kende og hade den lugt!
Undersøgelser har vist at opformeringen af husstøvmider næsten fordobles, hvis man skynder sig at rede pænt seng og lægge sengetæppe på, lige så snart man står op…
Så dét gør vi naturligvis ikke her i hytten
Faktisk kan jeg ikke rigtig huske, hvornår vi sidst brugte det der nydelige sengetæppe, der ligger og pynter ovenpå brudekisten
Jeg bruger altså ikke salmiakspiritus til at gøre rent med… jeg bruger almindeligt rengøringsmiddel som man kan købe i alle supermarkeder…
Og så er det endda en sandhed med modifikationer…
For det meste nøjes jeg med opvaskemiddel… gulvene “vaskes” med min damrenser