[QUOTE=birtheras;1033687]Huslejer er billigere i provinsen, men lønninger er også mindre, så måske er det procent mæssigt det samme i sidste ende 
Aner faktisk ikke om det er fakta, men har da lige hørt at lønningerne i KBH er % vis meget højere end andre steder :)[/QUOTE]
Jeg var til firmafest i lørdags. En af de mænd jeg festede med bor på landet, nord for Randers. Han spurgte hvad min mand laver og jeg svarede at han er bygningsmaler. Han sagde at det var da sjovt, for det er hans kone også. Derefter spurgte han mig hvad Thomas fik i løn, da han var nysgerrig efter Kjøwenhavner løn versus den Jyske. De fik så nøjagtig den samme timeløn. Kollegaens kone fik dog (i perioder) næsten 20 kr. mere i timen, da hun var i et firma hvor der sommetider var akkord arbejde.
Jeg er ret sikker på at de nok kun betaler en trediedel af det vi betaler for vores hus, ejendsomsskat, forsikringer osv.
Jeg tog i 2006 HG. Jeg havde søgt revalidering pga. min ryg som er smadret efter et biluheld, men fik afslag, fordi jeg var så dum at færdiggøre 9. kl. matematik og engelsk på aftenskole på VUC på 3 måneder, fordi 9. kl. eksamen var et krav for at komme ind på HG. Så mente de at jeg var “fit for fight”.
Hvad de ikke kunne se var at jeg deltog i matematik en gang ugentligt om aftenen. Engelsk dukkede jeg op til de første 2 gange, så sagde læreren at jeg ikke behøvede at komme igen før den sidste lektion lige inden eksamen, da de andre elever i klassen var på niveau med 4. klasses elever, og jeg var klart langt foran dem. Jeg gik til eksamen og fik et 13 tal og skæld ud af sensor og lærer fordi jeg ikke tog den på 10. klasse.
Men derfor blev jeg nødt til at få SU det ene år, samt SU lån. Ved siden af det (2 års HG med det pensum og lektier det indebærer på 1 år) tog jeg et aftenjob 2 gange om ugen i Bilka. Det job fik jeg på trods af at jeg var 26 og dermed langt over 18 og ikke en af de “billige” medarbejdere.
Vi er også afhængige af en bil, da Thomas kan blive sendt rundt overalt både i Stor København og længere ude.
Og jeg er ret sikker på at den Københavnske kaskoforsikring koster en pæn sjat mere end én i den Jyske provins.