Februartanker 2021

Så tag med i betragtning hvis dine katte også havde snesko… Jeg kan oplyse det er ikke kun sne der Jan være på de sko…

1 Synes om

Alle 7 overlevede dyrlægebesøget.

Hun blev nødt til at tage billede af européerne, der gik tur ovenpå den smalle kasse til skydedøren. Det havde hun ikke set før :tihi:

De har alle tandsten, 2-3 skal have ordnet tænder (Muffe skal af med endnu flere), men ellers var de alle sunde.

Endeligt en dyrlæge, der synes Muffe er lidt for tynd! Flere har før bare set han vejer 6,5 og det er for meget! Han måtte seriøst gerne komme tættere på 7 med hans størrelse…

Dagens overraskelse var vores lille kompakte huskat… 7 kg :klappe: Hun synes til gengæld ikke han er så fed, som vi gør :tihi:

16 Synes om

Efter at have opført sig aldeles forfærdeligt i går, da jeg havde en gæst til frokost, vil Asani fremover kun være kendt under navnet Onkel Reje.

Der er 2 ting, der kan få den kat til at gå amok, så jeg ikke kan kan styre ham: Råt kød og rejer. Det er ikke særlig tit, jeg spiser rejer, så jeg glemmer nok fra gang til gang, præcis hvor slem han er. For så ville jeg ikke udsætte gæster for det.

Jeg havde stillet dem ind i mikroovnen for at dryppe af. Det opdagede han, og resten af tiden, til vi var færdige med at spise, var han helt umulig. Også selv om der ikke var flere rejer. Flere gange hoppede han op midt på bordet med al maden, og ellers sad han i vindueskarmen eller på køkkenbordet lige bag mig og stirrede på rejerne. Også efter at der ikke var flere rejer i skålen. Han fik også nogle af rejerne, men det fik ham jo bare til at ville have mere.

Først da vi gik ind i stuen for at drikke kaffe, faldt han en smule ned. Da gæsten var gået sidst på eftermiddagen, gik han ind i soveværelset og gik omkuld. Jeg så ham ikke mere før sengetid.

16 Synes om

Så døde min mands bedstefar/reservefar/vores børns sidste oldefar af covid-19-følger.
Det er så trist.:cry:

1 Synes om

at miste den sidste oldefar er altid trist uagtet hvilken sygdom der ligger til grund.

2 Synes om

Alexander har damebesøg og haft det siden tirsdag.
Tirsdag var hun køresyg og havde savlet sig til og bange, som de jo er når de kommer til nyt hjem. Theodoristen var med inde et par gange og snakke sødt med hende og hun tøede op sidst på eftermiddagen onsdag og så viste hun ellers at hun var i løb :blush:
Onsdag ved 17-tiden satte jeg Alexander ind til hende og han var virkelig ikke overbevist om det fede i den beslutning. Puha hun var da bare alt for meget den dame og hun fik da også lige en mundfuld dårlig ånde eller 3…
Torsdag var de blevet gode venner og sad sammen og spiste sammen, men jeg tror ikke rigtigt de var andet end kammerater, selvom hun i den grad lagde op til “benefits…”
Havde længe tænkt at jeg ville have et babycam og det tog jeg ud og købte og fik installeret.
Fra kl. 21 så skal jeg ellers nok love for at bevægelsessensor på kamera kom på arbejde og hele natten…
Skal vi ikke bare sige at den unge dame fik så rigeligt hvad det var hun lagde op til :wink:

Nu krydser vi fingre for at der så også er kommet noget ud af anstrengelserne.

13 Synes om

:kram:

1 Synes om

Hvilke en har du købt

1 Synes om

1 Synes om

Jeg er blevet for gammel til natteroderi!!
Jeg har Emma på overnatning og hun har holdt mig vågen det meste af natten … i går var en af de der dage der gjorde, at jeg ikke havde voldsomt meget overskud til at starte med, så jeg var ikke helt med på ‘‘party all night long’’
Men nu har jeg 14 dage til at samle kræfter til næste gang …

11 Synes om

Jeg købte et TP-link C200. Kostede 288 i Elgiganten.
Tovejs lyd, 360 panorama, nat og dag optagelse, full hd.
Selv på low quality optagelse var det nemt at følge med i nattens mulm og mørke

https://www.elgiganten.dk/product/smart-home/smart-sikkerhed-og-overvagning/smart-overvagningskamera/164141/tp-link-c200-full-hd-wi-fi-overvagningskamera-til-hjemmet?gclid=Cj0KCQiAvbiBBhD-ARIsAGM48bxLRAG34IkvCgHaZTTxZhHKXjA56y7_Lv5YyBTI9QSee1FB7niBuMsaAgwUEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

8 Synes om

1 Synes om

Går lige ned i stueetagen for at tømme postkassen.
Da jeg kommer op ter Elias sig som om jeg havde været væk i dagevis, snor sig rundt om mig mens han mjaver højlydt : Hvor har du været, hva, hva , hva ?
Skøre kat. :sweat_smile:

10 Synes om

Emma og jeg har været på tur hos naboerne … det ene sted kiggede vi på høns (der ikke var særligt imødekommende :rolleyes2:) og så hjalp Emma Fru Gårdejer med at give køerne æbler:

19 Synes om

Lørdagens drama på den lille vej: Genboens hund fik jaget naboens kat op i et træ :evergreen_tree:, og der sad den så ca. 6 meter oppe og kunne ikke finde ud af at komme ned igen. Det er et nåletræ (gran?), så det er nok heller ikke så lige til. Efter en times tid fik de bekymrede ejere organiseret en lang stige fra en anden nabo, og ejeren klatrede op og fik fat i katten - med et udsnit af vejens beboere som opmærksomme tilskuere :grinning:
Som hundens, og træets, ejer sagde, så var det da i hvert fald en episode som kunne bringe naboerne sammen :+1:
(Min kyniske mand mente så at katten da bare ville være kommet ned af sig selv under alle omstændigheder :roll_eyes:, så han fulgte ikke med i dramaet)

8 Synes om

Ned kan man altid komme, spørgsmålet er bare hvordan … og om man lander med livet i behold :cool:

3 Synes om

Hvis det er opstammet, så nej - men ellers vil jeg da mene at netop graner er klatreegnede (hvis man altså er er af kattestørrelse… :wink:) pga. de mange sidegrene…?

1 Synes om

:hoho:

image

13 Synes om