Februartanker 2021

Undskyld men… :joy: Det er SÅ træls, har været der med fjer :joy::joy::joy:

1 Synes om

Sidder lige og ser go morgen Danmark, jeg har fået et nyt yndlings ord. Falafel- vaffel

Sig det hurtigt 5 gange :joy:

1 Synes om

Er det falafel-fars stegt i et vaffeljern eller?

https://livsstil.tv2.dk/mad/opskrift/3-forskellige-vafler-med-groent

Sad selv også og så første del inden jeg skulle på arbejde i morges :wink:

1 Synes om

Og nu sidder jeg og kigger på vaffeljern :tihi:
Jeg har et gammelt et i støbejern fra min oldemor, men det kan desværre ikke bruges på induktion.

Jeg er så træt af at være træt… Det hænger mig ud af halsen! Synes ikke jeg laver andet end at sove eller at glo ud i luften :frowning:

Jaja, jeg ved godt det er pga graviditet og at det forhåbentligt stopper igen, men der er så mange ting, jeg gerne vil lave…

Det var næsten en falafel dej, men du kan se opskriften på TV2 side. Jeg synes bare ordet var sjovt

1 Synes om

Velkommen til min verden :kram:
Men jeg er heldigvis ikke gravid :wink:

4 Synes om

Min kusine har en datter, der er på alder med hendes barnebarn. Så du skal til at i gang, hvis de skal have lidt fornøjelse af hinanden :klappe:

5 Synes om

Det bliver et nej tak herfra …

1 Synes om

Selvom man ved grunden til man har det som man har det
Er det stadigvæk slet ikke sjov :troste: :
Men venlig hilsen beimis ejer

Nå, det med at fjerne flamingokugler fra vaskemaskinen går da fremad.
Heldigvis kan det støvsuges ud.’
Maskinen kører quick-program på 20 minutter, jeg støvsuger, og sådan kører vi i ring.

Jeg er ved at være der nu, efter en del omgange.

4 Synes om

har du talt dem? :wink:

Eller er du ikke klar til at grine over det endnu?

3 Synes om

Jeg kan godt grine ad det - samtidig med at jeg konstaterer at der nok vil være lidt bittesmå flamingokugler i mit tøj det næste stykke tid.

5 Synes om

Nå, så bliver det heller ikke i denne omgang, jeg skal have en opvaskemaskine …

Chili har været til tandrensning for kun 2. gang i sit næsten 9-årige liv. Vi havde mistanke til noget resorption ved en af kindtænderne, og det var der. Men kun den. Hun har faktisk altid haft gode, stærke tænder - i modsætning til den snart tandløse tiger Asani.

Tanden skal selvfølgelig fjernes, og det er dyrt. Samtidig forventer jeg, at Asani nok om et par måneder får at vide, at hans skal have de sidste kindtænder fjernet. Når de begge er færdigbehandlet, kunne jeg sikkert købe flere opvaskemaskiner for det, jeg må aflevere til dyrlægen.

Chili fik målt sit blodsukker, og langtidsmålingen ligger faktisk for første gang i meget lang tid inden for normalområdet. Ikke bare inden for normalområdet for katte, der er i behandling med insulin, men inden for normal-normalområdet. Det er jeg overrasket over.

13 Synes om

Jeg skal vist til at sætte LouLou på fedekur!
Bambina får sit tørfoder ovenpå et højt skab, som kun hun kan hoppe op på … d.v.s. indtil nu, men i dag har jeg to gange fisket LouLou ned fra skabet … :venter:
Jeg troede hendes r*v var for tung til at løfte den der op, men åbenbart ikke … endnu :muhaha:

10 Synes om

SUK! :smelter:

5 Synes om

Jeg overvandt mig selv til at vove mig herind, nu havde jeg fem grunde .(i skal nok få de andre siden hen)

men nu spørger jeg flov

Første ting. nu har jeg ledt, og kigget, men kan ikke finde svaret på det, så nu spørger jeg om hjælp

Har været hele siden igennem med mad og opskrifter tro jeg har læst alle sammen men fandt det ikke

Var for nogle år siden, kommet ind på siden da jeg ledte efter noget med kat.

Det fandt jeg ikke. men en anden side hvor i skrev om besøg og opskrift på special brød/kage,
Som jeg prøvede og ja det var godt, det syndes beimis også, gemte siden, men den blevet lavet om så kan ikke komme ind på det igen, for en par år siden.

Nu inden nogle slagter mig, ja ved godt kage ikke er kattemad,
men når kattedyret tager selv, ja så er det jo (nej jeg sulter den ikke for der er altid to slags tørfoder til rådighed)

Hver gang jeg tager ting frem til bagning kommer beimis og hjælper, men når det ikke er kagen

Så kigger beimis på mig med de der øjne :sur: går stille sin vej og lægger sig med ryggen til mig og intet kan lokkes med
Har nu været alle sider igennem med mad og opskrifter nej fandt den ikke

Kan huske i havde været på katte/hygge besøg, hos en der var rigtig dygtig i sin køkken og laver meget specialiteter (husker jeg rigtig så midt sommer)

i havde fået noget med en kage det skulle lavet kold og med fløde og frugt på den var rigtig god den kunne jeg godt bruge opskrift på, beimis tog kun fyldet, men den anden kage var en der tog lang tid og lave, en fast kage kunne serveres med smør.
Skulle i en speciel form, kan huske jeg tænke om, det virkelig var rigtig. men jeg lavede ikke den i form i skrev :flushed:

Der er virkelig kagen, beimis hjælper med og røre sammen ,tjekker dejen flere gang i processen samt fortæller mig flere gang nu må den snart være færdig.
Når så beimis får en stykke kage, køre motoren så meget der knap kan spises, og hen og skubbe/slikke/vaske mig tilbage til kagen og spise og ja jeg syndes også den var god
Kunne jeg finde de to opskrifter ville beimis være glad

Er der nogle der grine nu ja så grin bare det er sund :rofl:

Det tager jeg med, bare jeg kan gøre beimis glad.

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Hahaha … jeg tænker det er mine islandske opskrifter du tænker på … Skyrkage og islandsk rugbrød (som indholder meget sukker) :hejsa:

Ærgerligt vi ikke længere har underskrift i vores indlæg … det ville blive min nu :klappe:
Sandheden er, at jeg bruger meget begrænset tid i mit køkken og helst ikke … hvis jeg kan undgå det :klappe:
Men jeg skal nok fiske de opskrifter frem igen :ok:

4 Synes om