Finn taber sig - og nu er jeg bekymret

Der er så svært at være i, når man ikke ved hverken ud eller ind :heart:
Ret beset kan det jo netop bære både fremmedlegeme, cancer og arvæv. :persevere:
Jeg ville også værge mig ved sådan et indgreb, men på den anden side, så er der noget efter ham i ikke ved, hvad er… det er ligeså slemt at gå i :slightly_frowning_face:
Jeg tror, hvis dyrlægen ikke kan komme det nærmere uden operation, så ville jeg gøre det. For din egen ro og viden om, hvordan Finn skal behandles bedst muligt. :heart:

9 Synes om

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: for smukke Finn bliver rask igen.

5 Synes om

:kryds: :kryds: :kryds:

2 Synes om

Hvor er det en skrækkelig situation du står i med Finn :heart:

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: til Finn

3 Synes om

Det gør mig ondt for dig og håber det bedste for ham :kram:

Er der taget røngthen billeder af mave tarm ??

2 Synes om

:kryds: :kryds: :kryds:

1 Synes om

Problemet er - ifølge dyrlægen - at der er ‘noget’ ved tarmen. Og at man ikke på scanning/røntgen kan se hvad det noget er. Så vi kan kun blive klogere hvis han bliver åbnet op.

5 Synes om

Jeg forstår godt, det er svært - det forstår vi jo alle sammen. Men hvad er alternativet? Du kan ikke gå og se på, han svinder ind til skind og ben uden at vide hvorfor - eller om der kan gøres noget, så han får det bedre igen. Så selv om det er rigtig svært, så er der vel ikke så meget andet at gøre end at åbne og se efter?

7 Synes om

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

1 Synes om

Måske snakke med dyrlægen om hvilke behandlingsmuligheder der er - i forhold til hvad der kan findes hvis de åbner?

Fremmedlegeme ville ses på røntgen/scan?

Altså der skal være realistisk behandlings muligheder hvis de åbner og tager et kik?

5 Synes om

Finns appetit er aftagende. Han spiser fortsat, men han er blevet meget selektiv og jeg skal ofte lokke ved at holde ham med søde ord, lakseolie og creme fraiche. Specialkosten fra dyrlægen kan jeg slet ikke få i ham.
Tørkost har han længe ikke villet spise, men efter at have læst om småtspisende katte her på KG, har jeg købt en prøvepakke med Royal Canin Savour Exigent. Det spiser han glad og gerne, så måske ender jeg med at anskaffe endnu en Surefeed’er. Denne gang for at holde de andre fra Finns mad. Den omvendte verden.

Jeg slår knude på mig selv, observerer og overvejer, og har øjnene stift rettet mod min lille Don Finn. :hjerte:

17 Synes om

:kram:

1 Synes om

Kom nu Finn :hjerte:

1 Synes om

Netop nu. :hjerte:

21 Synes om

:kram: :cry:

1 Synes om

Søde Finn…! :two_hearts: Kom nu.
Din familie, og alle os andre, hepper på dig. :pleading_face:

@Lovehjerte , du så måske min tråd om kræsne Alba, da du fandt råd om RC Savour Exigent.
Hun er heldigvis ovenpå, i vægtøgning og aktiv, irriterende som altid. :heart_eyes_cat::sweat_smile:
Ved sørme ikke hvad det var. Utroligt at de bare sådan kan tabe sig, til kritisk tilstand “uden forklaring”. Hun var faretruende tynd og svag - helt mat i øjnene over jul. :pensive:
Men hun skulle" bare" have livretter og semi-håndfodres. I starten lokkes med små portioner a/d, og derefter diverse vådt, og nu spiser hun også lidt tørt (når der ikke er andet :grimacing:).

Det lyder måske nok mere seriøst med Finn, eftersom han har tabt sig trods spiselyst. Alba havde gennem hele forløbet også stor interesse for mad, tiggede og skreg, og kom løbende når jeg beskæftigede mig med noget der mindede om kattemad. Men røg der faktisk noget indenbords…? Sjældent.

Vi krydser ALT vi kan herhjemme. :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:
Måske er det værd at få åbnet ham, bare for at prøve alt? Men forstår godt hvis han er for svag. Måske “tvangsfodring” med a/d og fri adgang til Savour Exigent kan give ham mere at stå i mod med?
Endnu flere :crossed_fingers::two_hearts:

7 Synes om

Tak. :hjerte: Jo, det var netop i din tråd om fine Alba, at jeg så RC-anbefalingerne. Umiddelbart er det heldigvis også et hit hos Finn. Han står og knaser det netop nu. :smiling_face_with_three_hearts:

10 Synes om

Hej, jeg faldt over denne tråd, da jeg googlede efter noget andet (jeg anede ikke, at kattegale stadig eksisterer).
Jeg vil bare fortælle, at vi havde en hunkat, der var syg sidste år hen over jul og nytår, hvor hun tabte sig, og jeg måtte lokke foder i hende (snacks huggede hun dog i sig). Der blev taget blodprøver osv. som ikke viste noget.
Det endte med, at dyrlægen i desperation (tror jeg), prøvede at udskrive noget bestemt antibiotika, som var målrettet tænder/mundhule - jeg kan simpelthen ikke huske, hvad det hedder, og jeg kan heller ikke lige finde det frem, men der sidder nogle kloge mennesker herinde, som nok kan komme på det. Hun havde fået almindelig antibiotika og smertestillende, som ikke havde en effekt.
Dette antibiotika løste simpelthen problemet, hun blev sig selv igen og spiste igen, og siden da har der ikke været noget.
Bonusinfo: Hun havde fået bortopereret nogle tænder 2-3 mdr. forinden. Der var ikke noget specielt at se i hendes mundhule, men hun havde en underlig kugleformet dims bag højre øre under huden, som kunne flyttes rundt, og som ikke var øm. Den forsvandt, da hun fik behandlingen.
Jeg ved ikke, om mit svar kan bruges, men ellers bare ignorer det.

11 Synes om

Måske Antirobe?

2 Synes om