[quote=Mai;430832]
I morges var jeg ikke utryg da jeg gik ud, idet jeg havde fået forståelse for deres ophidselse i går. Havde jeg mødte dem i dag ville de næppe være optændt af “jagten” dog vil jeg nødig at de render løse rundt af hensyn til områdets katte og små børn. For hunde i den slags rus er farlige for alle andre end deres leder/ejer, forudsat at denne har kontrol over dem.
Det kommer skiseme da an på, om det pludselig var dig der var den jagede…om du har grund til at være utryg eller om hundene var tændte.
Og du kan tro, at de hunde også kan være farlige for deres ejere.
Det er sket mange gange, at ejeren selv er blevet angrebet i forsøget på at fjerne hunden fra noget den har angrebet.
Jeg nægter at tro på at de muskelhunde vi hører om “går amok”, ikke enten er trænet til at være aggressive eller har fået overskredet sine grænser utallige gange inden.
Jeg har haft med hunde at gøre i de sidste 30 år og nægter at tro på at nogen hunde har angrebet umotiveret. Hunde udseender en masse signaler, inden de når dertil at de angriber.
***Det er jo netop det der gør de racer så farlige, at de ofte angriber umotiveret og at der ofte ikke sendes et signal først.
Det vil mange kunne nikke genkendende til, nemlig dem hvor deres egen fredelige familiehund går amok, eks. ligger i den ene ende af sofaen og uden varsel flyver lige i hovedet på et af familiemedlemmerne, der intetanende sidder i den anden ende af sofaen og ser TV…
Og hvem kender egentlig de signaler…det er ingen undskyldning i mine øjne, om en hund sender signaler, for f.eks. børn de kan ikke aflæse dem…og det kan de altså dø af.
Selvfølgelig er der de hunde der er spoleret af ejeren, som eks de rottweilere der overfaldt og skambed 4-årig pige for et par år siden.
Det var familiens egne hunde.****
. [/quote]
[quote=alleos7;430844]
Og så har boxeren ikke været brugt til hundekampe, men til kampe mod andre dyr, specielt tyrekampe. deraf hed den faktisk “bullenbeisser” før den kom til at hedde bokser.
**Jeg citerer fra Lademanns store hundebog årg. 1975:
Flere racer har bidraget til at frembringe boxeren, bl.a. bullbider (bullenbeisser) og brabant dogge, som i Tyskland og belgien blev brugt til hundekampe og tyrekampe.
Indtil omkring 1890 var boxeren en meget tung hund.
Rottweileren har heller aldrig været en kamphund, men derimod en beskyttelses hund, der skulle beskytte de kvægflokke der blev ført til slagteren, og der skulle den så beskytte kvæget, fra at blive stjålet.
Ja, det blev rottweilere brugt til, men også til kampe i arenaer i Rom, både med hunde og andre dyr, lige som deres stamfædre molosserhundene.
.[/quote]
[quote=Johnny;430868]en del af disse hunde som er aggressive har jeg meget ondt af, for jeg har hørt og set hvad de bliver udsat for,
bla har vi her i århus et stort bolig-område ved navn gellerup-planen, det er derfra de fleste “muskelhunde” tvangsfjernes, de ejes som regel af udlændinge som bruger disse hunde som forlængede status-symboler og de bruger dme i ulovlige hundekampe.
i gellerup er dyrehold totalt forbudt og derfor bliver disse hunde gemt væk i små indelukkede kælderrum dag/nat og kommer kun ud når de skal kæmpe eller “vises” frem.
flere gange er det blevet set at disse hundes kontakt med mennesket kun består i når de skal ha mad eller når de skal “præges” med kæppe,kæder osv, jes sir, flere af disse hunde får daglige prygl af deres ejerer og så kan jeg altså godt forstå de udviser aggressiv adfærd.
.[/quote]
Ja, du har fuldstændig ret i det du skriver der, og det er så forfærdeligt, at den slags ikke kan stoppes.
Som tilføjelse til det du fortæller, er der det at sige, at her har man den største årsag til, at så mange hunde forsvinder/stjæles.
Enten fordi de er kamphundepotentiale eller de mere “almindelige” racer, der bruges som træningsobjekter til de hunde der er under oplæring og endnu ikke kan klare sig mod de “rigtige” kamphunde.
Og uanset hvor ofte pólitiet alarmeres når der observeres kampe, så er synderne væk når politiet dukker op…kun en enkelt gang var der bevis i form af en meget hårdt såret hund, der var blevet efterladt på P-pladsen.