Tak for alle jeres dejlige svar. Jeg må ud og opleve og danne mit eget billede af mislingerne
[QUOTE=trillingsgaard;873202]Jeg skulle gerne stå blandt siam/orientaler folket - da Lotus desværre ikke kommer med i denne omgang… så jeg har kun min skønne Diva med…
Og ja - som Line siger, så har jeg tre racer - og de harmonere rigtig godt sammen fordi de er aktive - dog er britten lidt udenfor nummer, da hun er doven som bare pokker, men hun elsker de andre til trods for at de er mere aktive end hende selv…
Et lille billede af hjertevennerne - de er praktisk talt altid sammen…
[/QUOTE]
Hvor er de fine sammen
En ragdoll går nok utmerket sammen med katIV katter, men da vil jeg også uansett anbefale 2,så ragdollen kan trekke seg vekk ved behov.
Men kattene er også veldig ulike individuelt.
Noen er superaktive og prater absolutt mye, og noen er periode-aktive og prater middels.
Men husk det,dem prater kun når det er noe dem vil fortelle/klage/tigge seg til. Noen har jo da mer på hjertet enn andre
Vi har en maine coon sammen med våres sia og orientalere,og han elsker å leke med dem når han selv gidder. Han bare legger seg i en ledig vinduskarm og dormer hen når han er lei.
Men han er også mer vilter når han er nedklippet ( vi gjør 2g pr år pga tovet pels).
Her hjemme for øyeblikket har vi :
1 vilter kattunge som ikke har arvet noe fra sine laidbacke foreldre :høhø:
1 vilter sia ungkatt
1 ekstremt ad/hd orientaler voksen
1 veldig laidback og til dels lat orientaler voksen. Hun har vært en meget fornuftig personlighet hele sitt liv. Sånn var kjære Felix også.
1 medium aktiv,spretten og oppfinnsom orientaler ungkatt.
Felles for dem alle er at dem elsker maine coon gutten vår,men han har fornuft selv til å gå fra dem når han sin energi trenger ladning. Men han er mye sammen med dem likevel. Han orker ikke ligge i klynge med dem,men ligger gjerne ved siden av den andre kattehaugen.
Rasen ER aktive, og dem prater,men det går i perioder, dem er veldig ofte også sofagriser, og på vinterstid ligger dem ofte i koma ved vedpeisen i stua. Syns dem har fått på seg et ufortjent rykte m.h.t aktivtets og lyd nivå.
Det sier til og med venner som kommer på besøk.
ja, jeg sidder så og overvejer om Honey min skovkat-wannabe har et muteret siataler gen med i bagagen for han er godt nok belastende aktiv lige nu…
… lig dig ned og SOV… helst nuuuuuuuuuuu :høhø:
PS… hvorfor skal alle jer siataler folk også bo i Jyllands land… tarveligt
[QUOTE=Vipstøsen;873416]
PS… hvorfor skal alle jer siataler folk også bo i Jyllands land… tarveligt [/QUOTE]
Pst… der er flest opdrættere på øerne DSO.dk… der kan du se, hvor du skal henvende dig, hvis du skal have styret din lyst til at se med fingre
Eller du kan komme og besøge mig. G Mine vil hellere end gerne ses med fingrene… -LOL
men jeg er nok mest til orientalerne… er der ikke flest af dem i Jylland… ? Har nemlig været inde og lure på DSO’s hjemmeside
… du har så ret i at man ser rigtig godt med fingrene… faktisk bedst vil jeg næste påstå :høhø:
Se det var en rigtig god ide… København er lidt nemmere at komme til for mig… og kunne ikke da du havde se-med-fingrene-nus her for nylig
Må bare vise noen bilder.
Rufus virkelig elsker kattunger når dem kommer i verste rampealder, og han er litt rasistisk tror jeg,for han elsker spesielt dem i samme farge som seg selv
Og mamma til dem,hun hadde et helt spesielt forhold med han fra første stund:
Deler av et annet kull + Leah:
Og her er han blitt for varm,men han vil stadig ligge i nærheten av sin merkelige kattefamilie :
Vi har hatt totalt 3 mco.
Den første var ikke helt normal tror jeg,det er den villeste og mest sjarmerende mco jeg har noen gang blitt kjent med. Han trodde han var en siameser
Den andre fikk vi ikke bli kjent med så lenge.
Rufus er nok den minst aktive,men han passer helt perfekt her med hele gjengen.
Nå er MCO spesielle med at dem trives jo med det meste som kan krype og gå,men jeg har hørt mye godt om ragdollen også,så jeg tror din skal passe godt sammen med kat IV
Skønne billeder, Veena. Det er da godt nok ren kærlighed
Er helt og aldeles enig med Mette. De billeder er da lige til at smelte over
[QUOTE=Vipstøsen;873433]men jeg er nok mest til orientalerne… er der ikke flest af dem i Jylland… ? Har nemlig været inde og lure på DSO’s hjemmeside
… du har så ret i at man ser rigtig godt med fingrene… faktisk bedst vil jeg næste påstå :høhø:
Se det var en rigtig god ide… København er lidt nemmere at komme til for mig… og kunne ikke da du havde se-med-fingrene-nus her for nylig[/QUOTE]
Det ser ud til der er flest SIA på øen. Det var da også på tide Jylland blev stedet med flest, nå! :høhø: Den tætteste ragdollopdrætter på mig er i Viborg og det er møgbesværligt at komme dertil uden bil. Jeg synes faktisk vi skulle ha nogle flere opdrættere i Nordjylland
[QUOTE=Thelma;873444]Må bare vise noen bilder.
Rufus virkelig elsker kattunger når dem kommer i verste rampealder, og han er litt rasistisk tror jeg,for han elsker spesielt dem i samme farge som seg selv
Nå er MCO spesielle med at dem trives jo med det meste som kan krype og gå,men jeg har hørt mye godt om ragdollen også,så jeg tror din skal passe godt sammen med kat IV :-)[/QUOTE]
[QUOTE=Thelma;873409]En ragdoll går nok utmerket sammen med katIV katter, men da vil jeg også uansett anbefale 2,så ragdollen kan trekke seg vekk ved behov.
Men kattene er også veldig ulike individuelt.
Noen er superaktive og prater absolutt mye, og noen er periode-aktive og prater middels.
Men husk det,dem prater kun når det er noe dem vil fortelle/klage/tigge seg til. Noen har jo da mer på hjertet enn andre
Vi har en maine coon sammen med våres sia og orientalere,og han elsker å leke med dem når han selv gidder. Han bare legger seg i en ledig vinduskarm og dormer hen når han er lei.
Men han er også mer vilter når han er nedklippet ( vi gjør 2g pr år pga tovet pels).
Her hjemme for øyeblikket har vi :
1 vilter kattunge som ikke har arvet noe fra sine laidbacke foreldre :høhø:
1 vilter sia ungkatt
1 ekstremt ad/hd orientaler voksen
1 veldig laidback og til dels lat orientaler voksen. Hun har vært en meget fornuftig personlighet hele sitt liv. Sånn var kjære Felix også.
1 medium aktiv,spretten og oppfinnsom orientaler ungkatt.
Felles for dem alle er at dem elsker maine coon gutten vår,men han har fornuft selv til å gå fra dem når han sin energi trenger ladning. Men han er mye sammen med dem likevel. Han orker ikke ligge i klynge med dem,men ligger gjerne ved siden av den andre kattehaugen.
Rasen ER aktive, og dem prater,men det går i perioder, dem er veldig ofte også sofagriser, og på vinterstid ligger dem ofte i koma ved vedpeisen i stua. Syns dem har fått på seg et ufortjent rykte m.h.t aktivtets og lyd nivå.
Det sier til og med venner som kommer på besøk. :)[/QUOTE]
Tak for den beretning! Hvor ser det hyggeligt ud
Min ragger snakker nu også en del til mig og han har den fineste stemme. Er sikker på jeg også vil elske en kat IV snakker. Jeg synes det så hyggeligt.
Hvis bare han kan få lov at fortrække sig når han har brug for det så er jeg også sikker på det går. Og ja, som du siger, så er individerne jo også forskellige så det er jo om at finde dem jeg tror vil passe bedst ind i min lejlighed
Overvej bare lige, hvad du evt. kommer til at ‘lære’ dem
Jeg har godt set den video. Der er knald på stemmebåndet Brunos stemme er lidt mere sprød, men sådan sidder han også nogle gange. Og når der 2 gange om dagen er knald på ham så kommer det helt nede fra maven og op igennem udstrakt hals, op imod loftet. Hvis det er forbi jeg for langsom med maden så bliver de også længere og længere så han til sidst nærmest står og hyler
Denne solgte jeg,for hun gikk ikke an å oppdra til å bli en sofapute:høhø:
(Det straffet seg,for så ble Fayette-Elle-Ville født, som den over er tante til :engel2: )
[QUOTE=Thelma;873529]Denne solgte jeg,for hun gikk ikke an å oppdra til å bli en sofapute:høhø:
(Det straffet seg,for så ble Fayette-Elle-Ville født, som den over er tante til :engel2: )[/QUOTE]
Hovsa :klapper:
Ikke hvis det er mig der skal findes og jeg ikke er ved buret
Der er en vis mulighed for at jeg slæber rundt på Ib - hvis ikke han sover - men ellers KUNNE det faktisk være jeg i stedet gik tur med Adelie i snor. Jeg håber det kan forhindre hende i at blive helt så sur dennegang L Krøllekatte er racister L De kan kun li’ andre krøllekatte og så lige dem herhjemme - allernådigst.
(OK mit studium baserer sig på EN krøllekat, men det må vel også være nok ;))
Veena - hvor er det nogle OVERkære billeder af dine misser! :love2:
Kartoffelchips - Åh, jeg skulle ALDRIG have klikket ‘play’ på den video - Bailey og Alban kom farende og kredsede totalt forvirrede rundt om min bærbare…for hvor var de misser, der sagde sådan!!! Jeg var nødt til at stoppe midt i videoen, for de var heeelt ude af den, mine to drenge…
:høhø:
Ja, sludre kan de godt være gode til, de siatalere - men de kan altså også godt være stille. Mine ‘taler’ da ikke uafbrudt. Bailey har dog ind i mellem nogle flip, hvor han har SÅ meget at fortælle! Især når han kommer ind ude fra haven. Og han er ret go’ til at svare, hvis man taler til ham.
Alban kan godt gå rundt og jamre lidt, når han keeeder sig og vil ha’ opmærksomhed.
Og så larmer de selvfølgelig en del, hvis der er MAD i sigte! :cool2:
[QUOTE=Thelma;873529]Denne solgte jeg,for hun gikk ikke an å oppdra til å bli en sofapute:høhø:
[/QUOTE]
Hahahaha…
Undskyld Veena, men det ser bare sååå vældig bekendt ud, det dér… :engel2:
[/QUOTE]
Veena!!!.. Du prøver da ikke på at genmanipulere dine katte til at være sofapuder??.. tsk…tsk…tsk…!! Jeg synes billedet viser en aristokratisk og meget intelligent smuk kat!
(Det straffet seg,for så ble Fayette-Elle-Ville født, som den over er tante til :engel2: )[/QUOTE]
DERFOR har man ikke persienner når man har siam…
Og DERFOR har man heller ikke gardiner