Du har en fjernsynsgris, jeg har en fjersynsjulemand.
Han er omkring de 100 år gammel og stammer fra min første mands bedsteforældre. Jeg fik ham, sammen med en masse andet gammelt julepynt, da de døde for omkring 50 år siden. Siden han flyttede ind hos mig, bor han ved fjernsynet. Før i tiden havde han sin plads ovenpå fjernsynet, men nu må han nøjes med at bo under det ![]()
Har fået lavet nogle stykker, men løb tør for de små perler. Så skal lige forbi søstrene grene efter flere.
Men i mellemtiden ser skiverne også fine ud i en skål.
Og har fået sat lidt pynt op
Hvor er han fin ![]()
Der er bare noget helt særligt over det gamle julepynt, der har sine helt faste pladser hvert år, selvom tingene udvikler sig og de ikke kan stå 100 % hvor de plejer fordi f.eks. fjernsyn er blevet for smalle ![]()
Jeg har denne gamle sag, som jeg har haft lige så længe jeg kan huske, men jeg har desværre glemt historien bag den.
Devon Rex er også en mulighed😊
Undre mig at det ikke er opgivet, hvilken race det er du får hver dag ??? Men søde er de
Der står intet, men de har også skiftet plads nede i æsken, hvis man sætter æsken lodret kan de falde ned
Utroligt hvad man kan få ud af en 298 kroners pencil pine på 180 cm og en underlig blanding af de få juletræsting der kunne findes i vores opbevaringsrum og lidt nedsat tingeltangel fra Black Friday.
Jeg er positivt overrasket og venter nu spændt på at min bror kommer hjem til et træ han ikke anede eksisterede ![]()
Nu skal jeg lige have kropstemperaturen ned igen og de smertestillende til at virke på ryggen og så var der vist noget med et køkken der trængte til en hånd…tror aftensmaden bliver rugbrød med leverståhej og masser af agurk ![]()
Mit barnebarn er ved at tage en uddannelse som pædagog og er i den forbindelse i praktik på en skole for tiden. De skal have en hyggedag på torsdag, så jeg har lovet at bage æbleskiver hun kan tage med. Så dagen i dag, skal bruges på at bage en masse æbleskiver. Der skal selvfølgelig være julemusik i baggrunden, så julestemningen her i huset vil være massiv i dag ![]()
Jeg har lavet to køkkenknive til min kone. Altså, købt klingerne og træklodser og selv savet/filet/slebet dem til håndtag. Det er egentlig ikke så svært, men de er blevet ret flotte.
Jeg har mest har tid om aftenen når hun er hjemme. Hun forstyrrer mig ikke i kælderen, hvor jeg sidder - men jeg bliver nødt til at have en eller anden forklaring, for hun spørger for det meste til hvad jeg har lavet. Af og til vil hun også gerne se det. Og det eneste jeg har kunnet finde på var at jeg arbejdede på nogen skabshåndtag, jeg egentlig også skulle have lavet, men at de blev dårlige eller gik helt i stykker.
Så jeg glæder mig rigtigt meget til juleaften, hvor jeg kan afsløre at jeg ikke er fuldstændig uduelig…