Effektiv weekend, i fredags fik vi afholdt en vellykket og hyggelig julefrokost på arbejde - i dag har vi været ude og fælde årets juletræ🎄
Jeg havde egentlig ikke tænkt vi skulle have juletræ, når vi ikke skal holde jul hjemme, men manden antog, at når jeg først havde haft juletræ en gang, så var det en fast ting og det skulle han ikke tilbyde mig to gange
PestNord har været så venlige, at smide væk den eneste pakke der indholdt noget jeg skulle sende til Island
Ellers er jeg færdig med det jeg køber, men mangler at sy et par gaver …
Jeg har ikke købt en eneste i fysisk butik, selvom jeg også inderst inde at julehandel er hyggeligt. Men der er simpelthen for mange mennesker i Aalborg i december
Jeg har lavet klik og hent i butik med 3/4 gaver og den sidste er den jeg venter på, som sendes hjem til mig.
Der var engang hvor det at købe julegaver var hyggeligt. Men det synes jeg ikke længere.
Jeg hygger mig til gengæld med at pakke dem fint ind. Det har jeg altid godt kunne lide at gøre noget ud af. Nok lidt fordi jeg ville ønske nogen gjorde det til mig.
Jeg har fået penge af min far, så overvejer om jeg skal købe mig selv en gave og pakke den ind til mig selv.
Ligesom jeg også har besluttet mig for, at jeg køber et andebryst og laver bare til mig. De andre har stemt for flæskesteg og frikadeller, fordi min lillesøsters kæreste ikke så godt kan lide and. De glemmer bare, at jeg ikke særlig godt kan lide flæskesteg… Det har jeg aldrig kunne… Så hvis jeg skal lave flæskesteg til dem, vil jeg altså også have and. Ikke at jeg er den store andespiser heller, men jeg vil hellere have and end flæskesteg, selvom jeg godt kan lide flæskesvær. Og altså jeg elsker min lillesøsters frikadeller, men jeg gider ikke kun spise frikadeller juleaften.
Jeg er dog også generelt svær at have med at gøre mht julemad. Jeg hader rødkål, jeg er ikke verdens største fan af brunede kartofler, og jeg spiser ikke kirsebærsovs. Så jeg tror bare de er vant til at jeg ikke spiser ret meget juleaften…
Jeg er nok mest til sovs og franske kartofler juleaften.
Mine forældre og jeg spiser vegetarisk i år - det bliver nok indbagt farsbrød, det har vi før haft succes med.
Og hvis vi gør som forrige år, dropper vi de hvis kartofler.
Vi får så rødkålssalat (Og en smule almindelig rødkål)
Jo mere “fin og hyggelig” et måltid skal være, jo mindre tiltaler det mig.
Jeg er mere til det hverdagsagtigt hyggelige.
Købte sidste gave i mandags, og jeg har faktisk købt ikke færre end 3 af dem i en fysisk butik Ikke noget jeg normalt ynder at gøre. Heldigvis skal jeg ikke købe så mange gaver i det hele taget.
Hørt! Jeg rører dem aldrig. Måske mest af princip efterhånden, for jeg er ikke så voldsomt kræsen
Jeg spiser heller ikke almindelig kirsebærsovs på risalamande. Det er hvinende sødt med hvinende sødt ovenpå. Har du prøvet amarenakirsebær? De kan noget helt andet.