Jeg kan heller ikke lide brune kartofler, jeg plejer ellers at spise alt med sukker
Kirsebærsovs er jeg ikke vild med, det er for surt for mig.
Ris a la mande tager jeg kun 1 enkelt skefuld og tjatter lidt rundt i det… Hvis jeg tror jeg har fundet mandlen tager jeg den skefuld i munden, ellers ikke… Bryder mig ikke om det (Men elsker risengrød og klatkager :D) Men man skal jo for at få mandelgaven og jeg er VILD med gaver (Ikke så meget indholdet faktisk, mere det med at pakke ud :D)
Jeg har lært at kunne lide risalamande hvis jeg selv laver den. Men som barn gjorde jeg præcis som dig, og mine søskende syntes det var SÅ snyd at jeg fik lov at være med i legen om at få mandlen uden at spise risalamande. Jeg vandt den dog kun en enkelt gang, hvor jeg tror den var fikset til at jeg ville vinde, for gaven var yderst Daisy venlig (det var en bamse). Jeg har vel været 5. Dengang synes jeg jo det var så magisk at jeg vandt lige netop det år hvor gaven var noget jeg synes var fantastisk. Det er først som voksen gået op for mig at enten har de haft en ekstra gave liggende i tilfælde af at det var mig der vandt, eller også har den været givet fra starten af.
Jeg er ligeglad med hvad der er af kød juleaften, så længe der er brunede kartofler
(tilpas brunede … ikke hvis sukkeret har fået for meget)
Vi skal have lammekølle og and … anden kommer Tonni til at stå for
Ej jeg ville ELSKE en lammekølle juleaften, men så udvandrer hele familien sgu. Det var kun min mor og mig der kunne blive enige om det. Thomas (min ex) lavede det et år, for at glæde os, men det var for stort et hyr for ham, for hans familie insisterede på både and og flæskesteg, og så en lammekølle oveni. Det var for voldsomt, så det gjorde han kun det ene år.
Mit forsøg på at lave glutenfri finskbrød bliver helt sikkert ved det ene forsøg. Dundrende fiasko! De smeltede sammen i ovnen til en flad sukker og smør-masse + vel sagtens noget mel, men det holdt i hvert fald ikke sammen på noget som helst Sådan er det vel, når melet ikke indeholder gluten.
Det var ikke for min egen skyld, jeg ville bage dem, men for min svingerindes. Heldigvis har jeg da ikke sagt noget til hende …
Jeg er ikke en suppepige, så det ville jeg nok heller ikke synes sagen, men som udgangspunkt synes jeg jo bare at man skal have noget man selv synes er lækkert.
Min smag i mad er bare så meget anderledes end resten af familien, så jeg indordner mig lidt, fordi jeg er i undertal. Men så længe jeg står for at lave maden kan jeg jo godt lave lidt ekstra for at behage mig selv.
Som barn var jeg meag kræsen og kunne jeg nøjes med de franske kartofler og kød gjorde jeg, men nej sådan foregik det ikke i min familie, vi skulle spise lidt af det hele
men heldigvis ændre smagsløgene sig, jeg er stadig ikke den store fan af kogte kartofler, men de glider ned med masser af god sovs, men jeg elsker de brunede og der bliver altid laget rigeligt, så jeg kan nøjes med dem.
Vi får altid and, et par enkelte gange har der også være steg og medister, da manden gerne vil have det også.
Her i huset har vi altid fået både kirsebær og jordbærsovs, mine børn skal ikke side og kløjes i noge de ikke kan lide juleaften.
Datteren kunne kun spise risalamanda, hvis hun fik kanel og sukker på og selvfølgelig fik hun det.
Vores and er fyldt med svesker, æbler og mandariner. Knud snakker om at fylde den med fars i år. og den tanke har jeg det lidt svært med
Min bror er meget kræsen også, tror også at det er noget med konsistenser at gøre.
Så min mor lavede faktisk græske kartofler til ham og så spiste han dem og så steg hvor det kun var det rene kød. Og så så med masser af salt, peber, og barbecue krydderier på.
Jeg synes, at man skal have lov til at spise det man vil den aften og så kan folk blande sig udenom og spise det de vil
Lige præcis hvor er det dejligt, at din mor har lavet græske kartofler til ham.
Jeg har en datter, der har det virkelig svært med konsistenser. Hvis hun bliver presset, stopper hun med at spise. Som i helt og ikke kun det måltid (the 'tism is strong in this one) Der er altid en safe food på bordet til hende. Om hun kan spise and afhænger af dagen. Måske spiser hun lidt i år.
Ingen i familien kan lide flæskesteg, så herhjemme er der kun and.
I mit barndomshjem fik vi altid and juleaften. Da jeg var 17 og gravid i 5 mdr. holdt jeg jul hos min svigerfamilie og de fik kun flæskesteg Jeg var så skuffet og syntes det var min værste jul ever. Lige indtil vi pakkede gaver ud og jeg mærkede liv for første gang
Hos mig får vi både flæskesteg og and, for min ældste søn er ikke så vild med and. De der ikke kan li’ risalamande, får en portion de kan “pære i” som vi siger i min familie Iøvrigt så bliver risalamanden serveret i portionsglas, hvor jeg gemmer mandlen i en af dem, mens en af gæsterne serverer dem.
Jeg synes bare at alle skal spise lige det de har lyst til juleaften. Bare fordi traditionen siger dit og dat, betyder det jo ikke at man ikke sagtens kan lave sine egne traditioner
Jeg har været kreativ og lavet julekugler med katte … hvad ellers
Nogle er pænere end andre, men det er jo også første gang jeg leger med sådan noget og overordnet er jeg tilfreds