Forventningens glæde til juletiden

De er da så flotte allesammen :+1:

4 Synes om

10 Synes om

Så er der kogt kød- og melboller til suppen i morgen, hvor familien kommer og julehygger. Vi skal have min hjemmekogte hønsekødssuppe med boller og bagefter tarteletter. Når vi har spist, skal vi spille Slaget om Horsens. Det bliver med garanti hylemorsomt :hoho:

6 Synes om

Idag har jeg givet et bidrag til, at andre kan få en god juleaften.

Mit firma sponsorerer en organisation, der hedder Det Runde Bord, som sørger for julemad til uddeling på forskellige herberger rundt om i København. Dels med penge og dels med fire medarbejdere pr. dag de sidste fire arbejdsdage før jul og idag var jeg én af dem.

Det er crazy mængder mad, der skal til, men de får lækker lækker mad (bl.a. laksemousse, rejer, confiteret and udover flæskesteg med det hele og ris ala mande). Derudover får de en hjemmestrikket gave, typisk huer, vanter, halstørklæder og sokker, men der var også et par sweatre imellem.

Jeg har idag lavet ca. 25 kg laksemousse og været med til at lave ca. 60 kg flæskesvær! Når min mor ikke lever mere, har jeg planer om at være med juleaften til den type arrangementer - så kan det da være, jeg kan få julestemningen tilbage :slight_smile:

14 Synes om

8 Synes om

7 Synes om

Alle julegaver er købt. Dem vi skal bytte med andre er næsten byttet. Nu mangler vi at handle det sidste ind, vasket tøj og sat kattesitterne ind i hvordan de små skal passes mens vi er væk. Mutti er kørt i lufthavnen så hun kan holde jul med en veninde under varmere himmelstrøg. måske der alligevel sniger sig en lille smag af julestemning ind.

9 Synes om

8 Synes om

I går julehyggede min datter og jeg inde i byen. I dag steger jeg ænderne, så de bare skal varmes juleaften. Vi skal nemlig også have flæskesteg og der er ikke plads i ovnen, til to ænder og en flæskesteg :grin:

7 Synes om

Lige om lidt på vej til jul turen op til jul :blush:

6 Synes om

Vores kantine på arbejde har i mange år (sikkert “altid”, men så langt tilbage kan jeg ikke huske :wink: ) tilbudt hjemmelavede produkter til en meget fornuftig pris (de må ikke tjene på det, de selv laver) hver jul, og jeg har i mange år været en trofast køber.

I år valgte familien at få andelår et andet sted fra og oprindeligt skulle min nevø have lavet rødbeder, men han glemte at sætte dem over, så det var jo heldigt, at moster stadig havde en forsyning af kantinens hjemmelavede (som vi kan købe året rundt).

Men andesovs og rødkål kunne der da blive enighed om, og så valgte jeg at bestille et andelår til mig selv en af dagene.

Idag talte jeg med vores søde kantinechef, der fortalte mig, at han havde givet mig lidt rabat og derudover et ekstra andelår. Det sætter min slunkne pengepung pris på og jeg glæder mig til at nyde det i løbet af julen :hjerte:

13 Synes om

Gang i risengrød kogning

7 Synes om

Holstebro gågade er smuk til jul
Den gamle rådhus og butikker er 98 procent så smukke til jul

Men som alle andre sted er der også tomme lokalet

Men stadig smukt

7 Synes om

8 Synes om

Er ved at lave risalamande. Skal have lavet andebrystet og revet rødkål og lavet vinaigrette til rødkålssalat. Tænker ikke jeg skærer æbler i dag, så de ikke bliver brune. Men gør så meget klar som muligt, så den nærmest bare skal samles.

Lillesøs laver frikadeller i dag og står for de brunede kartofler i morgen. Vi har købt færdig sovs for ikke at skulle stresse over det, min far står for at skrælle kartofler, og plejer at få ham til at holde øje med dem også, for han koger flere kartofler end jeg gør, så tænker det er en opgave han kan klare.

6 Synes om

Mine forberedelser: pakke en enkel gave ind til pakkeleg, farve hår og vipper, trimme hår. Lykken ved at være inviteret hjem til venner juleaften, og de står for alt, selv at hente mig og køre mig hjem igen. Den slags venner er dælme guld værd! :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: Også dem jeg var hos sidste år, så den står på masser af gravhundenus igen i år. :lovelove: :rundtosset:

15 Synes om

Mellemstebarnet og hans kæreste kommer med risalamanden og mandelgaven. Ænderne er stegt og kartoflerne er skrællede. Flæskestegen ligger til optøning. Yngstebarnet har været her i dag og pyntet juletræet. Alt er klar til i morgen, så i aften skal jeg hygge mig med tarteletter og Sherlock Holmes’ juleafsnit på skærmen. Julestemningen er i top her i huset :julevindue:
Jeg er SÅ glad for jeg ikke længere arbejder, for nu kan jeg jule alt det jeg vil, uden at stresse :smil:

10 Synes om

I øvrigt fandt jeg ud af den anden dag, at der kommer en ekstra gæst juleaften. Mit barnebarns eks-kæreste skulle sidde alene - vist noget knas med familien, som bor i Kbh. Det kunne vi ikke tillade, så han er inviteret her. Der er alligevel altid mad og plads nok til en eller to ekstra :blush:

11 Synes om

Jeg har det nemt, har købt diverse færdigretter, der bare skal i mikro-ovnen- også anden til i morgen.
Er lidt spændt på, hvordan det smager, men om ikke andet kan det vel spises og jeg tror såmænd ikke, jeg kunne lave det bedre selv. :wink:

8 Synes om

Igen i år er julen noget rigtig l***

Når vi hvert andet år skal holde med svigerfamilien, så ender det ALTID i ballade, bøvl, råben og skrigen og total dysfunktion relationer.
Normalt er jeg altid “voksen” og overbærende, men nu magter jeg ikke mere. Det har også været et træls år for mig med min psyke, så jeg har trukket en streg i sandet og sagt fra.
Jeg glæder mig bare til den er overstået.

Undskyld for at ødelægge stemningen.

15 Synes om