Jeg har bagt hjemmelavet cupcakes for første gang her til aften og jeg er faktisk ret stolt over resultatet
. Har endnu ikke smagt på dem da de er til barnedåben på søndag, men forhåbentlig smager de godt ![]()
![]()
Kan i have en dejligt dag i dag, med barnedåb, og festen bagefter.
Også til dig @Skattekat
tillykke til dåben jeres datter/ barnebarn
Med venlig hilsen
Tillykke med dåben og rigtig god dag til jer alle ![]()
Så bliver der konserveret brombær - til venstre i ren vodka, til højre i en blanding af rom og rosevin.
Og for at slippe for madspild skal jeg selvfølgelig huske BÅDE at drikke væsken og bruge bærrene, sådan tidligst om 6 uger…
Tak skal I have ![]()
Jeg har nu LÆNGE ønsket mig et Picto ur …
Nu har jeg endelig fået mit ønske opfyldt ![]()
Et ur med - indtil videre - 3 forskellige remme til, så der er lidt at vælge i mellem ![]()
Den er “født” med den røde rem - og den er virkelig en lækker dyb rød farve ![]()
Rød og grøn rem er i læder, dem er jeg nok lidt ømme over endnu.
Den mørkeblå er i silikone, og det bliver nok den jeg bruger mest de dage, hvor jeg ved, at arbejdet byder på værktøj og kørestole ![]()
Men de næste par dage med møder, alm hjemmebesøg uden skruen på ting osv - der skal den røde rem helt klart luftes ![]()
Den skal jo lige bruges lidt, så læderet bløder lidt op ![]()
Dagens kastanjehøst, der er 2 forskellige kastanjetræer i området…
Der er nogen hvor skallen ligner en kiwi uden hår, det er dem der var de lyse/hvide i
Så er det nogen hvor skallen har store pigge ud fra som et pindsvin… Det er de træer der har de små mørke i skallen
“Kiwi”'erne er vildt svære at åbne og mange af dem er der kun små “frø” (det er kastanjer, bare meget små)
De andre åbnes let, men der er de ret små i ![]()
Dagens høst, det er mest dem med “pindsvin”-hylstre der giver (de små mørke brune) de andre giver store, men ikke færdige kastanjer
Der udspiller sig af og til små dramaer i naturen, hvis man bare sidder og “er” ![]()
Aftensmaden fanges…
Den pakkes forsvarligt ind…
Og hentes hjem til køleskabet
Jeg bliver lige fascineret over det, hver gang ![]()
Så er der syltet røde tomater for første gang, den hvide sylte spand, det skulle prøves.
Så er der tre fylte hvide magen til med røde tomater, som har en plet, eller en lille mikro blød plet, som kommer i fryser som de er efter @DorteH anbefalinger
Den lille glas er syltet chili, nu prøver jeg, ja det er en genbrugs glas, ting vi køber der er syltet, der gemmer jeg glas og bruger igen` ![]()
Med venlig hilsen
Edderkopper er seje!
Jeg kører lige nu et temaforløb om edderkopper i mine 3.klasser i natur/teknik, og børnene har virkelig taget det til sig ![]()
Jeg fandt denne fætter på mit arbejde i en skov børnehave i går, og børnene synes bare den var spændende og skulle undersøges😊
Der er vist nogle børn der ikke bliver rædselsslagne for en lille edderkop ![]()
Jeg gætter på i har nogle katte der rigtig hygger sig med og se hvor langt de kan glide i måtter ![]()
Med venlig hilsen
Åh ja og dagligt ryger måtterne de op i vandskålen eller den væltes helt
Heldigvis tåler gulvet vand ![]()