Fredericia 31. marts + 1. april 2012

Jeg mener, at de var delt op på den måde, da vi var på udstilling i Flensburg sidste år, så det kan godt lade sig gøre på en rigtig udstilling :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;800377]Nu er jeg nødt til at spørge - og det er ikke for hverken at være flabet eller ironisk, men “forfordele” i den oprindelige eller “nye” betydning?

Jeg kan ikke finde ud af om du synes det er “snyd” eller en fordel…[/QUOTE]

Snyd :slight_smile:

Betydninger er med stort B hvis du følger retskrivningen fra før 1948 :wink:

Jeg tror nærmere, Camilla sidder ved et engelsk tastatur :wink:

Ind i mellem driller telefonens tastatur, og så er det nemmere at skrive ae/oe/aa :surrender1:

Måske :slight_smile: Men det var ikke sådan jeg læste det. Mere som en Jeronimus der sukker over tiden og sædernes forfald :wink:

EDIT

Nå det var så en “tastaturfejl” - men det blev faktisk ret sjovt netop med den sætning :slight_smile:

(Og jeg indrømmer GERNE at være en jeronimus når det kommer til at give ord og vendinger nye betydninger. Det er … rimelig forvirrende… :wink:

Breed BIS er nøjagtigt det samme som almindeligt Best In Show. Lad os bare tage Breed BIS for russere, for i teorien kan det sagtens lade sig gøre. Man kan enten sætte samtlige 52 (eller deromkring) russere hos samme dommer - der er faktisk en del dommere, der uden at blinke bare ville gøre det ligesom jeg har flere faste, som altid siger at jeg roligt kan give dem langt flere katte end de 40, hvis vi er lidt i bekneb. Så det ville ikke være noget problem. Man kunne også vælge at dele dem og sige alle fertile hos én dommer, alle kastrater hos en anden. Det ændrer ikke på antallet af nomineringer! Hver dommer kan max. nominere 6 katte, men hvis den ene ingen kastrater har og den anden ingen fertile, så ender vi jo samme sted.
Det samme med en ordentlig stak vildtfarvede ABY - antallet af nomineringer kan ikke forskydes, for man kan kun opdele dem i fertile og kastrater (og evt. killinger/ungdyr, hvis ikke det kommer i karambolage med at de skal slås om BIV med de boksne). Der er altså ikke noget, der er anderledes i forhold til resten af udstillingsreglerne - der er kun den lille forskel at én race får eget BIS, mens resten af samme kategori også får eget BIS.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;800423]Breed BIS er nøjagtigt det samme som almindeligt Best In Show. Lad os bare tage Breed BIS for russere, for i teorien kan det sagtens lade sig gøre. Man kan enten sætte samtlige 52 (eller deromkring) russere hos samme dommer - der er faktisk en del dommere, der uden at blinke bare ville gøre det ligesom jeg har flere faste, som altid siger at jeg roligt kan give dem langt flere katte end de 40, hvis vi er lidt i bekneb. Så det ville ikke være noget problem. Man kunne også vælge at dele dem og sige alle fertile hos én dommer, alle kastrater hos en anden. Det ændrer ikke på antallet af nomineringer! Hver dommer kan max. nominere 6 katte, men hvis den ene ingen kastrater har og den anden ingen fertile, så ender vi jo samme sted.
Det samme med en ordentlig stak vildtfarvede ABY - antallet af nomineringer kan ikke forskydes, for man kan kun opdele dem i fertile og kastrater (og evt. killinger/ungdyr, hvis ikke det kommer i karambolage med at de skal slås om BIV med de boksne). Der er altså ikke noget, der er anderledes i forhold til resten af udstillingsreglerne - der er kun den lille forskel at én race får eget BIS, mens resten af samme kategori også får eget BIS.
VH
Susanne[/QUOTE]

Bliver der så holdt et regulært sceneshow eller blive BIS bare uddelt hos dommeren i eksemplet med Russerne. Jeg går også udfra at krav til nominering er de samme som ellers = min. 97 point.
Jeg vil være ked af at se automatiske nomineringer på Abyer, der ikke er det værd, blot fordi de er de eneste i den farve hos dommeren. Det er racen ikke tjent med.

[QUOTE=Wijelo;800433]
Jeg vil være ked af at se automatiske nomineringer på Abyer, der ikke er det værd, blot fordi de er de eneste i den farve hos dommeren. Det er racen ikke tjent med.[/QUOTE]

Hvordan er ovenstående scenarie anderledes end hvad der forekommer med jævne mellemrum på udstillinger rundt omkring?

Hvis ikke katten er god nok kan dommeren jo vælge ikke at nominere den. Jeg ved da det skete så sent som i Køge.

Regulært sceneshow! Det ER helt almindelig Best In Show, hvor ABY (i dette tilfælde, sidst var det MCO og næste gang SBI) udgør en separat kategori. Du kan kalde dem kategori 3,1 om du vil :slight_smile:

Jeg vil være ked af at se automatiske nomineringer på Abyer, der ikke er det værd, blot fordi de er de eneste i den farve hos dommeren. Det er racen ikke tjent med.

Det er jo altid op til dommeren! De bestemmer selv, om de synes en kat er pointsene værd, og jeg tror ikke du skal regne med at man ligefrem får noget forærende på en dansk udstilling - uanset hvilken race der er tale om :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=TrekkieGrrrl;800342]Jamen jeg tror jo hun kan klare det, hun tog det overvejende fint i Plantorama, det var jo i al fald ikke det at være i buret hun havde noget imod. Men hvis man ikke kan ta’ hende UD af buret L så…

Nå det må komme an på en prøve. For jo det var hende jeg tænkte på, for lige at ta’ toppen af hvis hun var lidt hys. Men jeg ta’r hende med, så må jeg abs’e hende fra resten hvis hun flejner helt ud til farvebedømmelsen (jeg skal jo lige ha’ papir på hendes smoke hvis hun skal udstilles mere)[/QUOTE]

Ja, jeg håber hun er meget nemmere at håndtere, når hun ikke er sk*de sur over det med de belastende drenge :slight_smile: Mon ikke… :slight_smile:

Wijelo - Hvis der er Best of Best show om lørdagen, så er ABYerne også med der, sådan at der bliver BOB1-BOB5 :slight_smile:

Og det er der - Best of Best altså, så det skal de - når bare lige vi får noget der ligner en håndfuld mere tilmeldt :slight_smile:
VH
Susanne

Så jeg jeg tilmeldt 2 katte til om lørdagen:

FIFoxyPaw’s Pocket Piece, nfo gr. 4, kl. 12 og
DK
Morgunstrálan’s Magnus den Gode, nfo gr. 4, kl. 12

Yes det lykkedes, nu står der 50+ ud for abyer, så tegner til at vi får vores Breed BIS :rock:

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Godt gået ABY folk :thumbup:

Sådan ABY folk, det er bare kanon

Er der mon fyldt op om lørdagen allerede? Jeg ville tilmelde mine katte og også Merlin som skal premieres, men det kan jeg altså ikke kommet til. Jeg kan ikke vælge lørdag :confused:

Var lige gået forkert… Er det så Jylland her i denne tråd? :høhø:

Har i går aftes tilmeldt
Dushara Tatters and Rags, SOM-n, klasse 10 - men kun lørdag

Jeg kunne godt ved 20-tiden.

[QUOTE=FinnFrode;801612]Var lige gået forkert… Er det så Jylland her i denne tråd?

Har nu tilmeldt
Dushara Tatters and Rags, SOM-n, klasse 10 - men kun lørdag[/QUOTE]

Jahh helt rigtig G Og jeg glæder mig til at hilse på dig igen, og nulre lidt på Rags. :smiley: