Jeg ved baren var fuld af folk kl. sent i aftes, da jeg sidst skrev med hende, så hun har med garanti ikke fået lavet ret meget i nat - ud over at servere øl og tequila’s :cool2:
Og hun har næsten med ligeså stor garanti haft det sådan her over det:
/Mette - der nu angriber kataloget ;)[/QUOTE]
Det er også kun ment som godmodigt drilleri Jeg er imponeret over, hvor meget arbejde Susanne lægger i planlægningen af sådan en udstilling og også over, at hun næsten altid har dommerfordelingen klar i løbet af få dage efter tilmeldingen er lukket.
Ja! Der ér rigtig rigtig meget arbejde i en udstilling, meget mere end man sådan ellers skulle tro - både før, under og efter!
Men hva faen… vi kan jo li det
[QUOTE=En forhenværende bruger;813153]Altså Susanne, tilmeldingen lukkede igår, og du har ikke engang lavet dommerfordeling endnu
[/QUOTE]
Jo-ho jeg har så :cool2: Jeg var faktisk færdig med kat I, III og IV inden jeg gik i seng imorges, og jeg overvejede kort at smide dem op til en begyndelse - meeeeen så tænkte jeg at når jeg så stod op så ville der ligge ca. 50 mails med forespørgsler på om der slet ikke er tilmeldt nogen kat. II katte :høhø: Men kig i løbet af natten - jeg er lige stået op, kan relativt hurtigt blive færdig med II og hus, men skal vist lige komme lidt mere til mig selv. Satser på at det nok først bliver når jeg kommer på arbejde, i det lønlige håb at jeg får mere ro i aften (ellers tror jeg min mellemørebetændelse gør det af med mig!).
Ganske lidt kan jeg da løfte sløret for, og det er at Hanne Sofie Sneum søndag skal have alle BUR til special show. Og resten må så lige vente lidt endnu
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;813356] Jo-ho jeg har så :cool2: Jeg var faktisk færdig med kat I, III og IV inden jeg gik i seng imorges, og jeg overvejede kort at smide dem op til en begyndelse - meeeeen så tænkte jeg at når jeg så stod op så ville der ligge ca. 50 mails med forespørgsler på om der slet ikke er tilmeldt nogen kat. II katte :høhø: Men kig i løbet af natten - jeg er lige stået op, kan relativt hurtigt blive færdig med II og hus, men skal vist lige komme lidt mere til mig selv. Satser på at det nok først bliver når jeg kommer på arbejde, i det lønlige håb at jeg får mere ro i aften (ellers tror jeg min mellemørebetændelse gør det af med mig!).
Ganske lidt kan jeg da løfte sløret for, og det er at Hanne Sofie Sneum søndag skal have alle BUR til special show. Og resten må så lige vente lidt endnu
VH
Susanne[/QUOTE]
Jeg har lige kigget, og jeg skulle lige til at spørge :høhø:
Nå, men så vil jeg prøve at have lidt tålmodighed (as if) og vente på dommerfordelingen for kat. II
I øvrigt: God bedring med mellemørebetændelsen! Jeg havde det for et par år siden, og jeg kan GODT forstå, at børn med mellemørebetændelse skriger sådan. Det var en hel lettelse, da min trommehinde sprang, omend ubehageligt i begyndelsen.
Har faktisk lige smidt I, III og IV op med en bemærkning om at II og HUS kommer imorgen - så ser vi, om folk læser det Der KAN være småfejl i, men jeg håber det vitterligt kun er småfejl! Det er let nok at taste den første dag ind, men fingeren kan godt glide når man skal holde de 2 dage adskilt - og det er jo ikke bare at flytte en dommers katte samlet over til en anden dagen efter, posen skulle helst rystes en lille smule fra dag 1 til dag 2, så man ikke møder nøjagtigt de samme katte næste dag - lidt udskiftning må der godt være. (Selv om det var klart lettere og hurtigere bare at flytte dem samlet fra en til den næste!)
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;813382]Har faktisk lige smidt I, III og IV op med en bemærkning om at II og HUS kommer imorgen - så ser vi, om folk læser det Der KAN være småfejl i, men jeg håber det vitterligt kun er småfejl! Det er let nok at taste den første dag ind, men fingeren kan godt glide når man skal holde de 2 dage adskilt - og det er jo ikke bare at flytte en dommers katte samlet over til en anden dagen efter, posen skulle helst rystes en lille smule fra dag 1 til dag 2, så man ikke møder nøjagtigt de samme katte næste dag - lidt udskiftning må der godt være. (Selv om det var klart lettere og hurtigere bare at flytte dem samlet fra en til den næste!)
VH
Susanne[/QUOTE]
Jeg håber bare, at jeg får en, hvis sprog jeg kan forstå
Dem, der sad og bl.a. solgte rosetter og havde diplomerne i kurvene var MEGET behjælpelig for mig med at prøve at tyde min dommers Franske/engelske tekst og som i øvrigt var halvt lægeskrift Det var svært!
Så det tror jeg ikke du skal være bekymret for.
Det underlige ved det er bare: Jeg fik kun de gode ord skrevet ned (de negative ting sagde hun uden at skrive det ned), og så spurgte hun mig på et tidspunkt om hans alder og om hvornår han var blevet kastreret. (Hun syntes åbenbart at 16 uger er tiiiiiiiidligt for kastration :S
“spændende” fordeling for russeren…
lørdag bliver ikke noget at skrive hjem om - det regner jeg bestemt ikke med i hvert fald… øv bøv…
søndag bliver - ja…
jaja - bare vi hygger os og dommerne er søde ved kattene, så går det nok
[QUOTE=ThildeL;813408]Dem, der sad og bl.a. solgte rosetter og havde diplomerne i kurvene var MEGET behjælpelig for mig med at prøve at tyde min dommers Franske/engelske tekst og som i øvrigt var halvt lægeskrift Det var svært!
Det underlige ved det er bare: Jeg fik kun de gode ord skrevet ned (de negative ting sagde hun uden at skrive det ned), og så spurgte hun mig på et tidspunkt om hans alder og om hvornår han var blevet kastreret. (Hun syntes åbenbart at 16 uger er tiiiiiiiidligt for kastration :S[/QUOTE]
Sådan er det tit. Så vidt jeg husker, så må dommerne heller ikke skrive noget direkte negativt på bedømmelsen, så hvis der er noget, så siger de det som regel bare. Og så er der en dommer som Raymond Saetre, der altid er vildt rosende over for ens kat, når man er til bedømmelse, men skal man så op til BIV eller NOM, så kommer de negative ting frem. Det må man bare lære at leve med - ens kat er jo alligevel altid den dejligste
Visse dommere (især fra østlandene) er ikke så vilde med tidlig neutralisering. Det er der ikke så meget at gøre ved.
[QUOTE=ThildeL;813408]Dem, der sad og bl.a. solgte rosetter og havde diplomerne i kurvene var MEGET behjælpelig for mig med at prøve at tyde min dommers Franske/engelske tekst og som i øvrigt var halvt lægeskrift Det var svært!
Det underlige ved det er bare: Jeg fik kun de gode ord skrevet ned (de negative ting sagde hun uden at skrive det ned), og så spurgte hun mig på et tidspunkt om hans alder og om hvornår han var blevet kastreret. (Hun syntes åbenbart at 16 uger er tiiiiiiiidligt for kastration :S[/QUOTE]
[QUOTE=En forhenværende bruger;813413]Sådan er det tit. Så vidt jeg husker, så må dommerne heller ikke skrive noget direkte negativt på bedømmelsen, så hvis der er noget, så siger de det som regel bare. Og så er der en dommer som Raymond Saetre, der altid er vildt rosende over for ens kat, når man er til bedømmelse, men skal man så op til BIV eller NOM, så kommer de negative ting frem. Det må man bare lære at leve med - ens kat er jo alligevel altid den dejligste
Visse dommere (især fra østlandene) er ikke så vilde med tidlig neutralisering. Det er der ikke så meget at gøre ved.[/QUOTE]
Ah okay, det vidste jeg ikke
Ohh… Tror hun tog det med tidlig neutralisering om at så var han dæleme blevet en fin kat på trods af det agtigt. Hun måtte også spørge mig om det var sandt at det var den kat, der var 11 måneder, fordi han så større og ældre ud end de andre “gamle”
Følger dig ikke lige…
Man kan købe rosetter ved du?
[QUOTE=ThildeL;813421]Ah okay, det vidste jeg ikke
Ohh… Tror hun tog det med tidlig neutralisering om at så var han dæleme blevet en fin kat på trods af det agtigt. Hun måtte også spørge mig om det var sandt at det var den kat, der var 11 måneder, fordi han så større og ældre ud end de andre “gamle”
[/QUOTE]
Man skal så også huske, at selvom dommerne ikke må skrive noget negativt, så er der alligevel grader af, hvor godt noget er. Fx. er Super og Ex rigtig godt, men Good, Well og Fine er faktisk ikke så godt. Så hvis de skriver Good length om halen, så er det altså dårligere end Ex. length eller Super length
Der er en stand, som sælger rosetter bl.a. og det er også dem, der får dommerens nedskrevne ord, kaldet et diplom. Det diplom, henter man så og hvis man ikke fatter hvad de skriver uanset om man får en Grand International eller en EX3, så hjælper sælgerne/hjælperne dig gerne med at oversætte - eller prøve.
Det er ikke sådan at man ikke må vise sig ved standen hvis man ikke har fået et cert eller titel til at kunne KØBE en roset. Alle skal vel have deres dommer udtalelse.