Gåder

[QUOTE=TrekkieGrrrl;834156]Hah! DEN kan jeg regne ud! Du er nu nummer 2.

Tror jeg nok :?[/QUOTE]

Ja hehe :slight_smile:
Hvad så hvis du overhaler den sidste person i løbet hvad plads ligger du så på :smiley:

[QUOTE=DK Delaney;834195]Ja hehe :slight_smile:
Hvad så hvis du overhaler den sidste person i løbet hvad plads ligger du så på :D[/QUOTE]

Næstsidst :?

Hehe, hvordan vil du bærer dig af med at overhale den sidste person i løbet?:smiley:

Marys far har 5 døtre: 1. Na-na,*2. Ne-ne,3. Ni-ni, ;*4. No-no, og ??? *Hvad hedder den 5. datter?

Hun hedder da Mary

Nogen bud? :høhø:

Hun hedder Nu-Nu:D

Ej hun hedder da Mary:)

Ja hvor er i gode :slight_smile:
En stum person går ind i butik for at købe en tandbørste. Ved at efterligne tandbørste bevægelser lykkes det ham at udtrykke sig over for ekspedienten og foretager herefterkøbet.
Så kommer der en blind mand ind i butikken. Han skal købe et par solbriller; hvordangør den den blinde mand ekspedienten opmærksom påSIT ønske ?*

Man tager det op i hånden og ryster det :smiley: eij ved det ikke :slight_smile:

[QUOTE=DK Delaney;834249]Ja hvor er i gode :slight_smile:
En stum person går ind i butik for at købe en tandbørste. Ved at efterligne tandbørste bevægelser lykkes det ham at udtrykke sig over for ekspedienten og foretager herefterkøbet.
Så kommer der en blind mand ind i butikken. Han skal købe et par solbriller; hvordangør den den blinde mand ekspedienten opmærksom påSIT ønske ?*[/QUOTE]

Han fortæller selvfølgelig ekspedienten hvad han ønsker :stuck_out_tongue:

Ih hvor gætter i dem hurtigt :smiley: de er nok bare lidt dårlige :slight_smile:

Man gør det snotforvirret:muhaha:

Hvad er det der både er i bøger og blade, men ikke i aviser?

Et B? :?

Haha i er dæleme hurtige. Jeg er så dårlig til sådan noget med at læse sætningen bogstaveligt og sådan. De matematiske er liiiiiidt nemmere for mig, men så sandelig ikke nemt. :stuck_out_tongue:

Nååår :tihi: jeg vil da med glæde give dig en matematisk gåde …:muhaha:
[RIGHT](denne her har jeg ikke selv løst … endnu… jeg stod fuldstændig af, da jeg læste den!!:uha:[/RIGHT]

En fisk har en hale så lang som sit hoved plus ¼ af kroppens længde. Dens krop udgør ¾ af hele dens længde. Dens hoved er 4 cm langt. Hvor lang er hele fisken ??

Værsestego’:cool2:

[QUOTE=Rikke og Mis;834910]Nååår :tihi: jeg vil da med glæde give dig en matematisk gåde …:muhaha:
[RIGHT](denne her har jeg ikke selv løst … endnu… jeg stod fuldstændig af, da jeg læste den!!:uha:[/RIGHT]

En fisk har en hale så lang som sit hoved plus ¼ af kroppens længde. Dens krop udgør ¾ af hele dens længde. Dens hoved er 4 cm langt. Hvor lang er hele fisken ??

Værsestego’:cool2:[/QUOTE]

Er det så nu jeg skal sige, at jeg synes der mangler et tal et sted :tihi: arrrgh skal nok ikke prøve at løse den lige nu (efter 10 timers skole) :stuck_out_tongue:

hvor jeg glad for, at du siger det, for det syntes jeg nemlig også!!:gruble:

Jeg tror jeg vil sætte mig stille og roligt ned og forsøge at “finde hoved og hale” i det:tihi: (men det blir’ først når jeg er færdig med mine tre afleveringer:dokdok:)

[QUOTE=Rikke og Mis;835505]hvor jeg glad for, at du siger det, for det syntes jeg nemlig også!!:gruble:

Jeg tror jeg vil sætte mig stille og roligt ned og forsøge at “finde hoved og hale” i det:tihi: (men det blir’ først når jeg er færdig med mine tre afleveringer:dokdok:)[/QUOTE]

Synes altså der mangler et tal!! Ja det flot kroppen er 3/4 af hele længden, men hele længden er ubekendt… :gruble:

Du kan google resultatet og det kan åbenbart god lade sig gøre at regne det ud selvom der ikke er flere informationer :slight_smile: