Han kaster op og kaster op og kaster op

Hvor er det godt at læse Billy nu er kommet i gode hænder…Nu skal han bare krudtes op. Dette produkt her, er der masser af gode ting i, og mine katte vil slå ihjel for det.

Det kan købes hos de fleste dyrlæger, men maxi zoo har det osse ( sikkert osse andre dyrehandler ).

Indtil videre har I så ikke fundet ud af hvorfor han blev syg, og ikke vil spise eller drikke …Kan han have halsbetændelse ?. Da Gaia havde halsbetændelse ville hun hverken spise eller drikke.

Det lyder, som om du traf en god beslutning, da du valgte at køre til Odense med ham (de er rigtig søde og flinke dernede og tager ens bekymringer alvorligt!). Selv om der ikke var noget, der sad fast nogen steder, var det jo vigtigt nok at få det udelukket - og for dig at få vished for, at det ikke var det, der var galt. Jeg håber, at han begynder at spise og kommer til kræfter igen hurtigt nu :kryds: :kryds:

A/D kan jeg vel købe hos dyrlægen, ikke?

mvh. tina

[QUOTE=taina;577771]A/D kan jeg vel købe hos dyrlægen, ikke?

mvh. tina[/QUOTE]

Jo, og få et par engangssrpøjter med, så kan du blande a/d´en med lidt vand og “tvinge” det i ham på den måde, hvis han skal “hjælpes” lidt :slight_smile:

Det er rigtigt dejligt at vide, at Billy er i kompetente hænder, og hos dyrlæger, som tager hans symptomer alvorligt.
Og også, at det er blevet udelukket, at der skulle sidde noget fast.
Jeg :kryds: :kryds: :kryds: at der nu er hurtig fremgang.

A/D kan du købe hos dyrlægen. Der er rigtigt meget energiindhold i det, så det er godt at starte op med.
RC laver en dåse, som hedder “Recovery” - som også har et meget højt energiindhold - det har jeg også brugt flere gange til en småtspisende syg kat. Det kan også købes ved dyrlægen.

En 3. mulighed er Aptus Reconvalescent Cat - det er en højenergi pasta på tube, 30 g - en tube indeholder de calorier, vitaminer og mineraler, som en 4 kg’s kat har behov for pr døgn - og kan være en mulighed, hvis man er nødt til at tvinge katten til at spise. Det kan også købes hos dyrlægen.
Jeg har fået det udleveret til en kat, som havde fået fjernet tænder, og var generet af svælgreflekser efterfølgende, når hun skulle synke og derfor ikke ville spise de første dage efter operationen - og dette her gled altså ned - og var ret let blot at putte direkte ind i munden på katten.

Jeg må hellere lave en lille indkøbsliste, som jeg kan tage med, når jeg skal hente ham :slight_smile:

Jeg håber ikke, at han er så godt i gang med at spise, at det ikke bliver nødvendigt at tvinge ham - han var SÅ træt af mig i går, fordi jeg forsøgte at give piller, flydende medicin, vand og opblødt vand på sprøjte. Ellers satser jeg hårdt på pote-tricket :slight_smile:

Nej, vi har ikke fundet ud af, hvad der startede det hele. Hvis det var halsbetændelse, ville der vel også være feber? Det har der ikke været.

Nu ved jeg i hvert fald, hvor jeg kører hen, hvis jeg mangler en vagtdyrlæge en anden gang - så skidt med, at det tager en time hver vej. De der forgæves dyrlægebesøg spilder man hurtigt en time på - plus alle de timers bekymring, der følger bagefter. Jeg var også imponeret over, at dyrlægen spurgte til, hvad Billy plejer at spise - jeg har indtryk af, at en del dyrlæger giver kattene et eller andet standard-tørfoder, når de er indlagt. Og så er han den første dyrlæge, jeg nogensinde har hørt sige at, “Ja, katte er jo kødædere” - og så med den største selvfølgelighed i stemmen! :slight_smile:

mvh. tina

[QUOTE=taina;577821]Jeg må hellere lave en lille indkøbsliste, som jeg kan tage med, når jeg skal hente ham :slight_smile:

Jeg håber ikke, at han er så godt i gang med at spise, at det ikke bliver nødvendigt at tvinge ham - han var SÅ træt af mig i går, fordi jeg forsøgte at give piller, flydende medicin, vand og opblødt vand på sprøjte. Ellers satser jeg hårdt på pote-tricket :slight_smile:

Nej, vi har ikke fundet ud af, hvad der startede det hele. Hvis det var halsbetændelse, ville der vel også være feber? Det har der ikke været.

Nu ved jeg i hvert fald, hvor jeg kører hen, hvis jeg mangler en vagtdyrlæge en anden gang - så skidt med, at det tager en time hver vej. De der forgæves dyrlægebesøg spilder man hurtigt en time på - plus alle de timers bekymring, der følger bagefter. Jeg var også imponeret over, at dyrlægen spurgte til, hvad Billy plejer at spise - jeg har indtryk af, at en del dyrlæger giver kattene et eller andet standard-tørfoder, når de er indlagt. Og så er han den første dyrlæge, jeg nogensinde har hørt sige at, “Ja, katte er jo kødædere” - og så med den største selvfølgelighed i stemmen! :slight_smile:

mvh. tina[/QUOTE]

Dejlig med en dygtig og vidende dyrlæge :slight_smile:
Da Gaia havde halsbetændelse havde hun ikke nævneværdig feber …Men hun var hæs, og havde tydelig synkebesvær, og derfor nægtede hun at spise og drikke.

[QUOTE=Alice;577822]Dejlig med en dygtig og vidende dyrlæge :slight_smile:
Da Gaia havde halsbetændelse havde hun ikke nævneværdig feber …Men hun var hæs, og havde tydelig synkebesvær, og derfor nægtede hun at spise og drikke.[/QUOTE]
Mine katte havde heller ikke feber, da de havde halsbetændelse. De savlede og ville hverken spise eller drikke, men da de fik flydende Metacam (smertestillende), kunne de synke igen, holdt op med at savle og begyndte at spise.

Nej, så tror jeg ikke, at det har været halsbetændelse. Billy har spist fint helt op til torsdag morgen, hvor han som sædvanligt kastede sig over morgenmaden. Så begyndte han at kaste op, og så blev det bare ved.

mvh. tina

[QUOTE=taina;577835]Nej, så tror jeg ikke, at det har været halsbetændelse. Billy har spist fint helt op til torsdag morgen, hvor han som sædvanligt kastede sig over morgenmaden. Så begyndte han at kaste op, og så blev det bare ved.

mvh. tina[/QUOTE]
Nej, det lyder så ikke som halsbetændelse - hvad fik han til morgenmad?

Han fik noget dåsemad, der hedder Cattesey, indkøbt fra Zooplus som forsøg og netop åbnet. Det var den anden dåse, han får, den første var der ikke noget med. Min hunkat spiste det samme, og hun er ok - bortset fra at hun saaaaavner Billy :slight_smile:

Dyrlægen har lige ringet, Billy har spist hvad der svarer til halvanden skefuld. Der kommer stadig noget ækelt afføring ind af ham, og de synes ikke, han er stabil nok, til at jeg kan hente ham i dag, så det bliver højst sandsynlig i morgen.

mvh. tina

[QUOTE=taina;577881] Der kommer stadig noget ækelt afføring ind af ham, og de synes ikke, han er stabil nok, til at jeg kan hente ham i dag, så det bliver højst sandsynlig i morgen.

mvh. tina[/QUOTE]
Spørg dyrlægen, om han ikke kan teste denne afføring for gift og grimme bakterier m.m.!

Krydser fortsat fingre!

Kommer han ud ?

Jeg tænker på gift om han kunne havde spist noget af det ?

Masser af :kryds::kryds::kryds::kryds: til Billy og jeg håber meget han kan komme hjem imorgen til jer :slight_smile:

:kram:

Dejligt, at der endelig sker noget med ham. Hvor må det være frustrerende at stå med en syg kat og flere vagtdyrlæger, der ikke lige føler for at gøre noget :frowning:

Jeg har spurgt til gift og grimme bakterier, men ham, som jeg fik fat i, sagde, at ved gift skal man have en idé om, hvad man kigger efter, og bakterier vil være ændret efter en tur igennem kattens bakteriemølle. Med andre ord, siger han “Det gør vi ikke”. Har I andre erfaring i, at man gør det?

Og ja, han kommer ud, så han kan godt have samlet noget op. Torsdag-fredags-dyrlægen kunne faktisk se i journalen, at han også havde haft sådan en tur sidste år i foråret. Da hun sagde det, kunne jeg da egentlig godt huske, hvordan jeg hang i loftet efter, at han ikke havde spist i 36 timer (og det startede naturligvis en fredag med hjemsendelse til weekend), og at lige da jeg havde lavet en aftale med en vagtlæge, så rejste kræet sig op og gik hen og spiste som om at det havde han da altid gjort, hvad hidser du dig sådan op for, moster?? Utroligt hvor hurtigt man glemmer den slags!! Så det kunne faktisk meget vel være noget forårs-relateret skrammel, han samler op.

Og ja, jeg har så også lært, at man skal tænke sig om, når man ringer til vagtdyrlægen. Jeg forsøgte at finde en anden i et naboområde, men her mente dyrlægen, at jeg var i så gode hænder, at det ville han ikke blande sig i, men at jeg var meget velkommen til at ringe en anden gang, jeg skulle bare henvende mig der med det samme katten blev syg… suk!

mvh. tina

Er der noget nyt, Tina?

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Undskyld at jeg er så langsom!

Jeg hentede Billy i dag. De fjernede den-der-dims-i-benet, som han har fået væske i, da jeg kom. Jeg kunne høre, at det var han ikke tilfreds med, men de sagde, at det var bedre, at jeg blev ude, så han ikke forbandt den dårlige oplevelse med mig. Han har ikke været nogen flink og rar patient, men de tog det forbavsende pænt.

Han brokkede sig hele vejen hjem i bilen, og det var helt rart at høre igen, efter den ALT for stille tur derover :slight_smile: Han har spist af babymaden, som Alice linkede til - og som også var det, som de havde størst succes med hos dr. dyr. Faktisk var det helt, som det plejer - kattene gik i hver deres skål, og da Nugga lige havde nået at smage sit, var Billy færdig med sit og gik ombord i hendes. Men det I/D, som dyrlægen også har givet med hjem, som skulle være godt til mave og tarm, det hjælper vist ikke meget, for det kommer ikke til at se Billys mave og tarm, siger han. Jeg prøver lidt A/D i morgen og krydser fingre for at det ikke kommer til at gå som med godbidderne, hvor han gik fra altædende til KUN at ville have (hundedyre) thrives… Synes han er dyr nok lige nu :slight_smile:

Jeg havde et tæppe med hjemmefra til at putte i transportkassen, så han måske kunne nå at lugte rigtigt. Det lykkedes så ikke. Da Nugga havde været efter ham nogle gange, selv om jeg havde aet først den ene og så den anden et par 100 gange, blev hun lukket i soveværelset. Efter nogle timer var hun mere venligtsindet. Det VAR også udfordrende for hende, for netop i dag sad der en fremmed kat uden for vinduet, og det plejer der jo ikke, for den slags plejer Billy at sørge for :slight_smile: Så det har har været grimt for hende, at der pludselig kom ENDNU en fremmed kat, og nu helt indenfor. Nu har de fundet hinanden igen :slight_smile:

Han har været på bakken nogle gange, ingen afføring. Nu er problemet ikke forstoppelse, men diarre, og jeg har fået noget…øh… panakur? Det er noget ormekur, som også skulle du mod diarre med, som jeg skal give, når han er faldet helt til igen.

Ellers virker han næsten som han plejer, lidt mere stille, men det kan man vist ikke fortænke ham i. Og han spiser og drikker! :slight_smile:

mvh. tina

Hej Tina

Jane fortalte om din “historie” fredag aften, og nu har jeg selv lige læst hele tråden. Det er godt at høre, at du har fået Billy hjem igen, og at det ser ud til at gå den rigtige vej for ham nu. Endelig. Hvor kan man bare blive ængstelig over sin kat og frustreret og vred over ikke at kunne få den hjælp, man ønsker.

Jeg krydser fingre for, at lille Billy kommer sig 100%

/Flemming

Hvor er det dejligt at læse, at det går fremad!!!
:kryds: :kryds: :kryds: for at Billy hurtigt et helt fit for fight igen.

:kram: