Håndarbejde

Min mor ringede i går at Netto havde hæklebøger i den tilbudsuge de lige har taget hul på, hvilket jeg ikke har set i deres avis, men jeg tog afsted hertil morgen og se hvad jeg fandt til 59 kr :smiley:

7 Synes om

Afmæli - en ægte islænder


Min første rigtige islænder, strikkes i islandsk uld.
Blusen hedder på dansk jubilæumstrøjen, men mig bekendt kan afæli både oversættes til jubilæum, fødselsdag og lignende.
@Skattekat må lige hjælpe der.

Blusen er strikket traditionelt nedefra, noget jeg ikke har prøvet før.
Og hvor har jeg pillet meget op, fordi jeg ikke havde styr på diagrammet, og byttede rundt på omgangene osv. SÅ må sige at jeg ahr fået virkelig meget ud af garnet.
Og kontrastfarverne tager meget lidt garn, så der er til 5 bluser, når jeg kun bruger det til mønster i bærestykket…

10 Synes om

Det første jeg tænker, når jeg hører ‘‘afmæli’’, er fødselsdag :birthday:
Ordet i sig selv, afmæli = målt af - tæller … så det bliver også brugt i forbindelse med f.eks. bryllupsdage og jubilæer der tælles i år (måneder eller dage)

3 Synes om

Er det noget specielt islandsk i at have et garnnøgle som pynt? :tihi:

Den er virkelig fin!

Tak for rosen.

Det med garn til pynt må du spørge Hrönn om :wink:
Eller tænker du på garnet på vasken?

Garnnøgler er ikke noget der præger mit hjem … bunker af kattehår til gengæld … :slem:

7 Synes om

Hvor er det dog en smukt trøje, du har strikket :smil:

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Tusind tak. Mangler halsribben og så at hæfte 100 ender, så er den klar til vask og brug

1 Synes om

Det var garnet på vasken, jeg prøvede at lave sjov med :ups:

1 Synes om

Det sad skam fast i blusen, da det var den farve jeg var ved at strikke med :wink:

Jeg kunne godt regne det ud, men lignede lidt noget fancy matchende accessory :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Nogle der kan fortælle mig hvad de her hækle masker hedder og om de er nemme at lære :woozy_face: for en der kan slet ikke

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Det er en kombi af forskellige masker, men det er begynder masker

1 Synes om

Uden at være 100% sikker syntes jeg det ligner stangmasker :slight_smile:

Hvis du gerne vil i gang med at lære at hækle, vil jeg klart anbefale Tante tråds hjemmeside, hun har rigtig mange gode billede guides :slight_smile:

https://tantetraad.dk/project-category/haekling-for-begyndere/

2 Synes om

Tak det lyder lovende til jeg kan glæde begge piger :slightly_smiling_face:

Stangmasker har jeg hørt om endnu mere lovende :slightly_smiling_face: tak

Indtil så jeg kigger på tante tråden … beundrer jeg endnu mere jer der kan hækle

De knuder jeg fik lavet, det vil mere ligne fiske garn end en prøve på hækling :crazy_face:

Den poncho får ikke en makker :blegne:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Jeg kommer ikke til at gå i andet de næste par uger - det er nemlig sådan med islandsk garn at jo mere det blievr brugt jo blødere bliver det, så den skal lige gåes til.

Og så er jeg bare super tilfreds med resultatet :smiley:

18 Synes om

Kan godt forstå du er tilfreds - den er superflot :thumbup:

1 Synes om

Wow den er flot :smil:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Tusind tak - jeg er også selv meget tilfreds med resultatet

1 Synes om

Den er blevet flot :hjerte:

1 Synes om