Havetråden 2022

Det lyder til, jeg bare prøver med tålmodighed :sweat_smile:

Sjovt nok er tomaterne og solsikkerne det eneste, der er gang i :tihi:

Uh, kolde temperaturer kan jeg vist ikke klare :see_no_evil: Der er cirka 22 grader i vores koldeste rum på den her tid af året.

Så fandt jeg igen guld på bunden af skraldespanden, helt bogstaveligt talt. Hun havde smidt det ud og gik ind og prøvede at ringe til mig hvis jeg ville have det lagde det i skraldespanden
Jeg fik det her med mig :thumbup:

Til venstre de flotteste hvid / sart gule nassisser, midten mini påskeliljer, til højre mørke røde hyacinter

Med venlig hilsen

7 Synes om

Jeg har gravet hyacinth- og krokusløg op i dag. De kunne risikere at være i vejen, når terrassen skal lægges om. Det går jo ikke.

For 5 år siden lagde jeg 5 hyacinthløg. Nu er der 30 - hvis jeg ellers har fået alle med.

Samtidig satte jeg 10 krokusløg - omend jeg tror, det kun var nogle af dem, jeg satte i det bed, så måske bare 5-8 stykker. Nu tror, jeg er 10.000. Jeg har ikke talt dem, og jeg gider heller ikke, men hold nu lige op, de har formeret sig :uha: På hvert eneste lille strå i de her klumper sidder der et løg.

Jeg har hørt, man kan hænge dem op et mørkst sted i en nylonstrømpe, så det prøver vi:

Hvis nogen kunne tænke sig nogle krokusløg til efteråret, siger de bare til. Der er gule og lilla - i sarte pastelfarver :slight_smile:

Min paradisæblebusk blomstrer for første gang i flere år. Jeg har været lidt slem til at klippe i den de andre år, og så kommer der jo ingen blomster/frugt :flushed:

Når man lige ser bort fra klamphuggerarbejdet, som mand og bil lavede med den grønne græskant, så er busken altså vanvittig flot.

6 Synes om

Sikke smukt pardis træ :smil:
Jeg vil gerne købe lidt krokus løg, havde eller gravet lidt op jeg skulle have sat, men havde dem til og stå i garagen, indtil jorden igen var blød, men dem har solsorten spist/ fløjet med

Med venlig hilsen