Hittekats hobbyudstilling, lørdag 30. april 2016

Jeg har simpelthen kæmpe hygget mig i dag! I er så søde alle sammen og jeg må nusse med de mest fantastiske katte hele dagen, det varmer at jeg sådan får lov at være med, selvom jeg ikke selv har kat. TAK til Pia der inviterer mig gang på gang, det er så fedt!:rundtosset:

Tak for en kanon hyggelig dag, sidder og slapper af med en ny :skål:

Vi havde 4 korthårede med

2 killinger, Miss Marple og Agatha

Brumme blev nr 3 af ungdyr

Finn fik titlen underligste/mærkeligste navn og blev NOM kastrat han, men kan ikke lige huske hvor langt han kom 4-5 el 6

Vi fik taget lidt billeder, håber jeg har fået gjort dem offentlige

Photobucket

Rigtig gode billeder - kunne bare godt have tænkt mig nogle navne, så personerne var til at genkende :tihi:

Kunne faktisk kun genkende Johnny - var det mon fru Tonya ved siden?

[QUOTE=Eva;1282859]Rigtig gode billeder - kunne bare godt have tænkt mig nogle navne, så personerne var til at genkende :tihi:

Kunne faktisk kun genkende Johnny - var det mon fru Tonya ved siden?[/QUOTE]

Jweg skal se om jeg kan få sat navne på i morgen, men pt er jeg for træt :godnat:

fra Hittekats udstilling i Galten, i går Lørdag

[QUOTE=Skattekat;1282849]Jeg hørte hende ikke udtale mit navn, så …
Men hvor svært kan det være … HRÖNN … udtales som det staves :tihi:[/QUOTE]

Det er jo også det jeg gør - bilder jeg mig ind :høhø:

Så er jeg ved en computer og kan fortælle lidt om vores dag :slight_smile:

Vi hjalp lidt til fredag og fik sat vores burgardin op - i to sammensatte dobbeltbure :smiley:

Vi opdagede onsdag, at vi havde nok til at lave et sammenhængende burtema, så det skulle da med :slight_smile: Havde også tid til lige at få lavet nye burskilte - jeg syns i hvert fald, at de blev vældigt sjove :tihi:

Alle tre drenge hyggede sig med hinanden i buret, og det havde nærmest været nok med et dobbeltbur, for de lå alligevel allesammen i den samme ende :slight_smile:

Muffe var den helt store vinder hos os. Han vandt Dommerens Yndling, som var en lille ekstra ting, Helle Høybye havde fundet på at tage med. Hun var helt vild med ham på bordet, hvor han jo charmede som altid og bare gerne ville ha nuuuuuuuus :hjerte: Under nomineringen kiggede hun meget på Muffe, der flere gange forsøgte at gå hen til hende (hun må være en god nusser :wink: ), men valgte ham ikke. Efter nomineringen blev alle lige bedt om lige at blive, og så overrakte hun præmien til Muffe! Jeg blev så stolt som man kan blive, for det er så herligt når andre kan se, hvor speciel en kat Muflingen er :hjerte:

Og så gik der action i det! Præmien var en flaske vin, og vin og Muffe var lige lidt for meget for mig at holde. Så da jeg lige forsøgte at sætte vinen på gulvet smuttede den ud af hånden på mig og smadrede lige for næsen af Muffe. Jeg fik hevet ham væk fra vinen og glasset, gav slip på ham et øjeblik for at kunne få fat i ham længere fremme og hevet ham lidt længere tilbage. Han blev samlet op og nede ved buret fik jeg kaldt på Rune, for mit adrenalin var godt på vej op! PiaB tjekkede hans poter for glasskår, han fik vasket sine poter og halen lidt. Hold op hele min krop pumpede! Muffes reaktion på det hele? ‘UH! GODBIDDER! Nus?’ :tihi:

Tak til jer, der sørgede for at tørre vinen op og fjerne glasskår, så jeg kunne koncentrere mig om min kat :hjerte:

Muffes temmeligt cool reaktion på det hele gjorde han vandt Mest Rolige Kat :høhø: Generelt havde flere lydt noget overraskede over, at jeg bare kunne give slip på ham i situationen uden han fløj væk, og at han bare sad og guffede godbidder lige bagefter. Muffe bevidste igen igen, at han bare er en helt speciel ‘lille’ fyr :hjerte:
Da præmien skulle overrækkes på scenen kom der naturligvis nogle ‘søde’ hjælpere styrtende til og tog præmien for mig, så jeg ikke risikerede at tabe Muffe :venter: :ups:

Det var en rigtig hyggelig dag, hvor jeg var på fødderne hele dagen. Rune passede raflet og fik som sidste år hilst på en masse mennesker, som kendte ham, men som han ikke helt vidste hvem var :høhø: Jeg holdt øje med vores dommere og hjalp Susanne med racepræsentationerne. Så billeder har vi ikke lige fået taget nogen af :slight_smile:

Det var som sidste år et super-fint arrangement, med gæster fra nær og fjern - dejligt at få hilst på bl.a. Skattekat :slight_smile: Man kan vel dårligt tillade sig at ønske at bygningen ikke bliver solgt det næste år heller, men hvis det gør må vi vel lægge hovederne i blød og se hvor der så er et anvendeligt lokale. Dejlig dag, og hvis de frivillige er godt trætte idag så er der en grund til det :slight_smile:
VH
Susanne

SusanneH, fisken er godkendt :slight_smile:

Fantastisk, mine værdigede den ikke et blik :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;1282902]SusanneH, fisken er godkendt :slight_smile:

[/QUOTE]

Tusinde tak for en rigtig dejlig dag igår :slight_smile: Jeg råhyggede i indgangen i nogle timer sammen med Tina og Junior, som havde en fest! Stemmen er dog meget sparsom idag. Vi var heldige, og der kom rigtig mange i det tidsrum, hvor vi sad der, som alle fik fortalt om konkurrencer, sødeste mis på udstillingen osv. og fik gratis foderprøve med hjem. Dejligt at se så mange glade i alle aldre, som ville se og støtte det gode formål :thumbup:

Jeg var en lykkens pamjulefis i både tombola og raflet. Hjem kom jeg med 10kg RC Kitten, som de små fantastlinger nok skal blive glade for til næste år, en super flot tegning lavet af Lone og et par fine uldhjemmesko i den helt rigtige størrelse :smiley: Foruden flere småting fra raflet. Jeg havde set mig ret varm på et tørklæde i tombolaen, så det var bare om at spille. Men ak - lykken stod mig ikke bi, før en meget sød og dejlig veninde vandt det på sine lodder og gav det videre til mig. Tak Charlotte - du er altså en gutterpige af høj kaliber! :hjerte:

Turen dertil og hjem var rigtig hyggelig i Showbussen. Det må vi gøre igen næste år :smiley:

jeg er totalt flad i dag :slight_smile:
Var af sted med Rappe og kørte sammen med Ane og Shana :slight_smile:

Det var rigtigt hyggeligt, men som altid, når man går steward, så får man bare aldrig snakket med halvdelen af de mennesker man gerne vil i løbet af sådan en dag. Jeg så fik heller ikke hygget så meget med Rappe, Ane, Shana og Oedipus som jeg havde håbet, for pauserne var der jo ikke lige så mange af, når man går steward.

heldigvis var det rigtig hyggeligt at gå steward ved Helle! :smiley: og hun har godt med tempo på og udstillerne var super gode til at komme med kattene løbende, så vi var færdig i god tid til at jeg kunne sidde og hygge lidt ved mit bur inden sceneshow gik i gang - og der var indlagt både en kort formiddagspause og en rigtig dejlig lang middagspause midt på dagen, så lidt fik jeg da snakket :tihi: :slight_smile:

Rappe var først på hos dommeren sidst på dagen og var faktisk i et “ok” humør - hun hundefrøs som altid, men hun ville gange flere hen over dagen både snakke og kæle :smiley: Hun bliver faktisk bedre og bedre til at forholde sig til, at det er koldt, men det er ikke lette vilkår, når man er en kulskær burmeser uden underuld eller nævneværdigt fedtlag :tihi: Heldigvis havde hun det rigtig dejligt i sin sturdi hen over dagen og gik ind og ud af hulen i takt med hun varmede op - og blev kold igen :tihi: :slight_smile:
Når jeg havde tid til at sidde ved hende, sad vi med helt åben låge og det fik flere gæster heldigvis lidt Rappe-nus ud af :slight_smile:

Skofus, Silas og jeg havde en rigtigt god dag. Det var super hyggeligt at få hilst på så mange af jer herinde fra. Skønt at få nogle ansigter på! (At jeg så er super dårlig til at huske ansigter og genkende folk efter et stykke tid, er noget andet :ups: )
Mine to drenge hyggede sig SÅ godt i buret. Den store tykke knapt så meget udenfor buret… Tror han var lidt overvældet af lydniveauet, så vi skal igang med lidt larme-træning herhjemme :høhø:. Den lille dumme, var slet ikke så dum endda. Han var super cool og sød til bedømmelsen og det resulterede jo i at han endda blev nomineret og endte som nr. 6 eller 7 af han kastraterne! :thumbup:
Han ELSKER sin præmie! :rock:

Tusind tak til Brita og co. for en velarrangeret og veludført dag. Jeg snakkede med mange besøgende, som syntes det var et godt og spændende arrangement og jeg er helt enig med dem! :thumbup:

Nina, måske er det fordi han er lidt dum, at han tog det så fint :tihi:

Det er i hvert fald det jeg tror om Muffe :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Lykke;1282943]Nina, måske er det fordi han er lidt dum, at han tog det så fint :tihi:

Det er i hvert fald det jeg tror om Muffe :p[/QUOTE]

Måske har du ret… Jeg har lidt svært ved at greje ham. Nogle gange når jeg klikkertræner Skofus, så sidder Silas og kigger på og hvis så Skofus lige går kold og går lidt væk, så kommer Silas hen og udfører den øvelse som Skofus har været igang med.
Måske er der, også hos katte, en hårfin grænse mellem at være gal eller genial :?

Ja, det VAR en hyggelig og fin dag og jeg vil gøre alt for vi kan gentage det hele næste år, MEN IGEN…det handler om Spar bygningen stadig er der, for den form for forberedelse vi har haft med at rent ud sagt bygge udstillingen op, kan ikke gøres hvis vi skal være et andet sted, for jeg har jo kunnet komme og gå i Spar de sidste mange, mange, mange dage. TUSIND TAK alle sammen I har været utrolige og alle er medvirket til at gøre det hele til den udstilling den blev, I dag har Maibrits Peter knoklet som en arbejdshest og uden ham, …nej det vil jeg slet ikke tænke på. Det sidste gøres i morgen og så er min ferie også¨slut

Det var en superhyggelig dag igår i Galten :slight_smile: Som altid i godt og hyggeligt selskab fløj tiden afsted :ok: Publikum strømmede ind og lod sig charmere af alle de skønne katte :ok: Både dyrlægens og Michelles foredrag blev lyttet til af mange - godt initiativ!

Billy fik to præmier med hjem - 2. Bedste Ungdyr er jeg meget stolt af, for konkurrencen var hård. Tillykke til den smukke Burmeser der blev Bedste Ungdyr :flag:
Den anden præmie var vist egt tiltænkt Badeanden :stuck_out_tongue: - Mest Talende Kat :lol: Billy er hendes barnebarn og siger (endnu) ikke meget:pote: - men mon ikke han lærer det, eftehånden som han bliver voksen og følsom:?:muhaha: Han er stadig en drøncharmerende og legesyg killing:inlove:, der er begyndt at interessere sig ganske meget for langt hår og nakker:p Måske er der ved at gå,et lys op for ham, om hvad piger er for nogle sjove størrelser:?:lys-ide:

Vi ses helt sikkert igen til næste år!:smiley: Showbussen er klar til igen at blive fyldt med sjællændere, der vil støtte Hittekats gode formål :ok:

Vi havde også en super hyggelig dag. Jeg fulgtes med Nina (og Silas og Skofus) og Pernille J., der har Willikins. Jeg havde taget Mikki og Ben med. Som Nina har skrevet blev Silas 6. bedste/sødeste af 28 hankastrater til stede. Den 7. Bedste var så Ben, som Poul fik valgt som den første ud af de 14 kastrater han skulle forsøge at vælge mellem :smiley: Ben vandt sørme også for Største Poter! Han har også bare de sødste store hvide luffer med sorte trædepuder :inlove: Mikki charmede en masse i løbet af dagen, men var hos Helle liiidt optaget af at snuse til bordet. Han kom så også på lige efter Verner :høhø: Men han blev alligevel valgt af Helle og endte med at blive 4. bedste/sødste hankat :slight_smile:
Willikins blev valgt af Poul og blev 4. bedste/sødste ungdyr :slight_smile:

Så sammen med det skab, som Diana havde været så fantastisk venlig at hente for mig, og Camilla og showbussen så søde at køre over til udstillingen, så havde vi brug for lidt kreativ tænkning til at pakke udstyr, præmier og indkøb af nullerputsenge i bilen på vej hjem :tihi: Men det gik uden nogle problemer eller alt for trange kår :høhø:

Brita, det har vi allerede tænkt på hernede i Horsens… Hvis det på et tidspunkt skal flytte (en skønne dag bliver bygningen jo nok solgt…) så skal det gribes an på en anden måde, og der er nok ikke meget andet for end at gøre som på en stor udstilling: Tvangsudskrive nogle frivillige der dagen før kan møde op i større antal og stille alt op OG blive 1-2 timer efter det er slut og ved fælles hjælp pakke alt ned igen! Fordelen ville være at det for dig og Susanne H ville være mindre slidsomt at skulle bruge så mange dage inden den store dag, så I nærmest er trætte fra morgenstunden :slight_smile: Men det er noget der kan løses, hvis og når det bliver aktuelt. Hvis nogen skulle bruge en enkelt ferie- eller afspadseringsdag på at kunne hjælpe om fredagen, så er jeg sikker på at det godskrives andre steder i livet :wink:
VH
Susanne

Cæsar og Yaba vil gerne takker for en dejlig dag.
Cæsar var udstillingens ældste kat og Yaba blev sørmer nomineret, men tabte på scenen til en Hellig Birme :-).

Yaba fik demonstreret klikkertræning hos Michelle, så det er hans skyld hvis der er nogle katte i Galten der nu bliver klikkertrænet :-).

Cæsar fik vist flere at selvom man snart er 11 år og perser, så kan man godt springe (han sprang fra stolen og ind i buret).

Vi er klar igen til næste år og Yaba er lovet igen at vise vejen.