Hundemishandler jages efter video

Jeg fik desværre heller ikke set det (havde sat mig til rette, men så kom naboen og skulle liiige …)

Vil især gerne vide, hvad forklaringen var på, at hunden lå helt ubevægelig, da den faldt ned, og også mens fyren bar den ud til bilen.
Hvis den var opildnet af leg, var det nærliggende, den ville springe rundt, da den faldt ned.

jeg har ikke set stations 2 eller linket, kun hørt det omtalt, for har valgt ikke at se det. Men forstår simpelthen ikke der kan være tale om leg under sådanne forhåld, forstår ej heller at man vælger at filme is tedet for at gribe ind selv, eller tilkalde nogen som kan gribe ind så som politi lign.

MVH
Gitte

http://sputnik.tv2.dk/index.php/channel_id-2069481.html?menu

Hvor er det en forfærdelig ting at gøre mod et dyr… Hvordan kommer man helt derud? Hvad gør man bagefter? Går på café? I biografen?

Og ang. legen - jeg køber den ikke - jeg ville ønske, at Ann ville gå ind og se den video og høre den hunds skrig - lyden signalerer i mine ører hverken leg eller andet morsomt - det er så det løber mig iskoldt ned af ryggen, når jeg hører den lyd - for mig er det lyden af et dyr der kæmper for sit liv, er i dyb angst, magtesløshed og stress. Jeg VED, at muskelhundeejere af og til ynder at lege disse lege med deres hunde, hvor de skal springe op og gribe fat i noget og blive hængende. Jeg er stor modstander af den form for leg, der angivelig skulle “udvikle hundens nakke og bidemuskler” - jeg har tit spurgt ejere hvorfor de vil udvikle de muskler ved deres kamphunde, og de har som svar sendt mig en masse videoklip af hunde i træning.

OG

  1. Jeg har aldrig før hørt en af disse hunde på de klip udstøde en lyd som hunden her. Ikke en eneste.
  2. Hunden på klippet bliver hængende i OVERDREVEN lang tid og den vrider sig voldsomt i luften - de hunde jeg har set hænger stille, river en smule i det dæk eller den snor, som den dingler i, men slet ikke med denne voldsomhed her. I mine øjne ligner det stadig en dødskamp.
  3. Når hundene på de klip, jeg har set, slipper, så gør de helt utroligt som det gerne sker for en terrier, der stresser. Denne hund er tavs - og er den besvimet? Bærer han den ikke ud til bilen?
  4. Jeg har aldrig oplevet et dyr, som lige har leget så voldsomt her, forholde sig så roligt bagefter, at det kan bæres.

Jeg køber derfor ikke at dette er en leg før jeg ser flere beviser.
Hvorfor der skulle dækkes over en mishandlign fatter jeg så heller ikke - hvem er ejeren mon? - så faktisk er jeg MEGET forvirret over denne sag.

Ann K - jeg ville rigtig gerne have din vurdering - klippet er ikke så slemt - lyden er ret grim synes jeg, men det er filmet på afstand… Men jeg respekterer naturligvis, hvis du ikke kan se det… Jeg synes bare det her lyder helt ude i skoven! En leg - undskyld - men i mine øjne ligner dette ikke leg - og det lyder som et dyrs dødskamp.

Har man set Peta videoer så ved man desværre, hvordan et dyrs dødskamp lyder. Det er en ganske speciel grum lyd, der skærer gennem marv og ben og som jeg personlig aldrig glemmer.

Vis mig beviser på at dette er leg! Indtil nu ser jeg ingen beviser.
Denne sag stinker. Der er noget, som politiet ikke har fortalt.

MVH

MVH

Kæmpe super!

mange tak!

Og slagen den unge mand talte om og at hunden var livløs og blev smidt ind i bagegerumet, det hører vi ikke noget til, jeg tror heller på det bare var leg.

nej men kanto er jo i live og har det godt og de tog den jo tril dyrelæge - politiet altså.

jeg tror sgu ikke politiet prøver at dække over mishandling!

Måske de slet ikke er den samme hund på de 2 videoer.

Hvorfor skulle politiet lyve om det?

Det jo ikke sikkert polititet hved noget om det.

Nej det er mærkeligt - det er præcis det jeg skriver - men jeg tror stadig ikke på det med leg.

Har fået dette fra DB:

Dyreværnssag afblæst
“Mishandling” af hund ved Bagsværd var en leg

25-03-2009 - Dyreværnssager

Hvad mange troede var mishandling var en noget voldsom leg.
Ejeren af hunden har overfor politiet dokumenteret at alt, hvad der foregik i skoven, var noget hunden selv havde lyst til.
Det man troede var slag med kæppe, var kæppe hunden greb i luften, når de blev kastet.
Den hang ved egen kraft i træet og var ikke ved at blive kvalt. Alt dette havde ejeren selv filmet.

Et vidne til forløbet havde på afstand filmet optrinnet, og på denne film så det ud som om, hunden var hængt op i træet. Det var noget der satte sindene i kog, og Dyrenes Beskyttelse blev kimet ned af forargede borgere, der ønskede sagen opklaret, siger pressechef Gitte Staffeldt.
Lige nu sidder vi tilbage med en følelse af lettelse, men også med en taknemmelighed over, at så mange mennesker reagerer, når de ser overgreb på dyr.


Ulden sag - der er noget vi ikke får at vide. Hvor i klippet ser I hunden springe efter pinde som kastes?

MVH

manden meldte sig selv og kom ind med sin hund og viste videoen hvor de leger.

hvis der havde været tale om mishandling så havde han sgu nok ikke meldt sig selv osv.

Så er det en vidunderhund! Som kan hænge i den rene luft ophæve tyngdekraften og fange pindene når de kommer forbi. WOW

I kan godt se det ikk?

Der er noget, som ikke er meldt ud til offentligheden her - Og GRY - inden du får en blodprop:-) - DET er ikke at dække over noget - politiet vælger tit at holde oplysninger tilbage. Tit. Hvorfor deltog ejeren ikke selv med sin elskede legesyge hund i Go aften Dk?

Jeg køber den ikke, før jeg kan se beviset på leg.

MVH

Gry: Du har dine antagelser - jeg vil gerne se beviser, for i klippet ser jeg ingen

har du set programmet?

det synes jeg du skal gøre

Måske han selv er i politiet, de dækker altså over hinanden.
Jeg tror ikke på det var leg, der er ikke nok beviser for mig til at tro det var leg.

Ja jeg har set programmet, og set begge videoer.
Jeg så det i går.

[quote=PiaH;154697]
Jeg tror ikke på det var leg, der er ikke nok beviser for mig til at tro det var leg.[/quote]

Hvad ser du på den video manden selv havde optaget?

At hunden selv op og bider fast i grenen, men hvem siger at det er den samme situation som den anden mand optog?

Erhm…

jeg synes det er meget hurtigt at folk begynder at diske op med konspirationsteorier.

jeg synes altså det er de samme lyde som hunden siger på de to forskellige videoer, og jeg kan ved gud ikke forestille mig at manden melder sig selv og rent faktisk har gjort det.

De siger han hedder Anders, og lur mig om det er alle der har behov for at være medieludere. Han er en ganske almindelig mand der bare vil være anonym - hvorfor skal han lynches for dét?

Hunden er blevet undersøgt af en dyrelæge. Hvis han er i politiet så havde han nok ikke kørt en personbil på gule plader. Det lyder fishy i mine ører.

Til gengæld er der ikke filmet af at “vidnet” har set Anders bører sin bevidstløse hund ind i bilen - så mon ikke at det er en god historie der er blevet gjort en lille smule mere spændende.

Det synes jeg altså lyder mere troværdigt end at politiet dækker over mishandling af dyr.