Hundemishandler jages efter video

Mig bekendt så kan man se hvornår et videoklip er optaget også på en mobiltelefon :slight_smile:

Korrekt. Man kan se dato og tidspunkt

[quote=Gry Gressbakken;154691]manden meldte sig selv og kom ind med sin hund og viste videoen hvor de leger.

hvis der havde været tale om mishandling så havde han sgu nok ikke meldt sig selv osv.[/quote]
Beskrivelsen af ham og hans bil var så udførlig, at det kun var et spørgsmål om kort tid, før han var blevet genkendt.

Derfor, han selv meldte sig, tror jeg!

PS: Helle, sender du dine kommentarer til DB og TV2? (God idé, synes jeg).

[quote=lenschow;154692]Så er det en vidunderhund! Som kan hænge i den rene luft ophæve tyngdekraften og fange pindene når de kommer forbi. WOW

I kan godt se det ikk? [/quote]

Øhhh nej, hvorfor mener du at hunden skulle hænge i den rene luft? Jeg så en hund, der var hoppet op og havde bidt sig fast i en gren, hvilket i mine øjne ikke er noget unormalt eller ekstraordinært, som denne hund kan?

Med hensyn til at ophæve tyngdekraften som du nævner, måske misforstår jeg dig? men jeg kan da ved gud ikke se at det skulle være umuligt og unaturligt at hunde hopper op et stykke op i luften og fanger pinde, der bliver kastet eller lign.??? Og igen hvor så du det henne på optagelserne?

Den udtalelse syntes jeg godt nok virker en anelse paranoid - hvilke oplysninger mener du at politiet har tilbageholdt - udover personlige oplysninger for at anonymisere personen, der nær var blevet offentligt lynchet for en grum forbrydelse, som han altså ikke har begået alligevel? At ejeren ikke havde lyst til at deltage i programmet, syntes jeg egt. ikke der noget besynderligt, mistænkeligt eller yderligere mærkværdigt ved - manden har selv henvendt sig til politiet for at opklare/klarificere sagen og mere er der vel egt. ikke i det? Og når man så læser f.eks. din mening og holdning til sagen, som nok skal deles af andre gennemsnitsdanskere, tja så bebrejder jeg ham ikke at han ikke havde lyst til at stå offentligt frem. Hvis hr. og fru. Danmark som du ikke mener at han er blevet renset/frikendt for anklagen om dyremishandling, kunne man forestille sig, at det ikke var så rart for ham at ‘være et kendt ansigt’ når/hvis folk føler trang til at råbe ting og sager efter ham på gaden o.lign.

Det er selvfølgelig dit valg, men hvis du ikke kan overbevises via det eksisterende og allerede forelagte bevismateriale, ja, så kan jeg ikke se hvad der skal til. Men uanset din personlige mening, så er sagen lukket og med et godt resultat syntes jeg. Hunden har ikke lidt nogen overlast på nogen måde og det er vel trods alt det vigtigste eller hur?

[quote=Maj-Britt;154741]Øhhh nej, hvorfor mener du at hunden skulle hænge i den rene luft? Jeg så en hund, der var hoppet op og havde bidt sig fast i en gren, hvilket i mine øjne ikke er noget unormalt eller ekstraordinært, som denne hund kan?

Med hensyn til at ophæve tyngdekraften som du nævner, måske misforstår jeg dig? men jeg kan da ved gud ikke se at det skulle være umuligt og unaturligt at hunde hopper op et stykke op i luften og fanger pinde, der bliver kastet eller lign.??? Og igen hvor så du det henne på optagelserne?

Den udtalelse syntes jeg godt nok virker en anelse paranoid - hvilke oplysninger mener du at politiet har tilbageholdt - udover personlige oplysninger for at anonymisere personen, der nær var blevet offentligt lynchet for en grum forbrydelse, som han altså ikke har begået alligevel? At ejeren ikke havde lyst til at deltage i programmet, syntes jeg egt. ikke der noget besynderligt, mistænkeligt eller yderligere mærkværdigt ved - manden har selv henvendt sig til politiet for at opklare/klarificere sagen og mere er der vel egt. ikke i det? Og når man så læser f.eks. din mening og holdning til sagen, som nok skal deles af andre gennemsnitsdanskere, tja så bebrejder jeg ham ikke at han ikke havde lyst til at stå offentligt frem. Hvis hr. og fru. Danmark som du ikke mener at han er blevet renset/frikendt for anklagen om dyremishandling, kunne man forestille sig, at det ikke var så rart for ham at ‘være et kendt ansigt’ når/hvis folk føler trang til at råbe ting og sager efter ham på gaden o.lign.

Det er selvfølgelig dit valg, men hvis du ikke kan overbevises via det eksisterende og allerede forelagte bevismateriale, ja, så kan jeg ikke se hvad der skal til. Men uanset din personlige mening, så er sagen lukket og med et godt resultat syntes jeg. Hunden har ikke lidt nogen overlast på nogen måde og det er vel trods alt det vigtigste eller hur?[/quote]

Jeg kunne ikke have sagt det meget bedre selv :slight_smile: :ok:

[quote=Maj-Britt;154741]Øhhh nej, hvorfor mener du at hunden skulle hænge i den rene luft? Jeg så en hund, der var hoppet op og havde bidt sig fast i en gren, hvilket i mine øjne ikke er noget unormalt eller ekstraordinært, som denne hund kan?

Jeg skriver det fordi jeg ikke kan se hunden hoppe - kun hænge.

Læs mine indlæg - jeg kan IKKE se det - det er Db der skriver det

Jeg har arbejdet med politistof som journalist i fem år - jeg får tit ting at vide, som ikke må offentliggøres - DET baserer jeg det på. Det har intet med paranoia at gøre.

Det er selvfølgelig dit valg, men hvis du ikke kan overbevises via det eksisterende og allerede forelagte bevismateriale, ja, så kan jeg ikke se hvad der skal til. Men uanset din personlige mening, så er sagen lukket og med et godt resultat syntes jeg. Hunden har ikke lidt nogen overlast på nogen måde og det er vel trods alt det vigtigste eller hur?[/quote]

Jeg har da lov til at komme med min mening og pege på de steder, hvor jeg savner oplysninger for at kunne få dette til at hænge sammen.

Det har jeg derfor gjort og min holdning er stadig den samme - sagen stinker. Og vi har tydeligvis ikke fået alt at vide - for det klip alene kan bestemt ikke udelukke mishandling.

For god ordens skyld - jeg gider ikke gentage mine indlæg til hudløshed - nu har jeg skrevet det tre gange det her:)

MVH

Jeg tror det var smart han ikke greb ind, tror måske han s selv havde fået nogle på hovedet. man ved aldrig. Men man kan aldrig selv sige hvordan man vil reagere i sådan en situation.

Men for mig lyder det meget forkert at han skulle have leget med den, eftersom at hunden ikke selv kunne rejse sig bagefter. men ja, hvad ved jeg. det var svært at se på videoen.

Ja, ved at den har bidt sig fast i en gren

Jeg har læst dine indlæg tak! Du har citeret DB udtalelser “Det man troede var slag med kæppe, var kæppe hunden greb i luften, når de blev kastet. Den hang ved egen kraft i træet og var ikke ved at blive kvalt” - men senere skriver du med egne ord formoder jeg? “Så er det en vidunderhund! Som kan hænge i den rene luft ophæve tyngdekraften og fange pindene når de kommer forbi. WOW” Sidstnævnte passage var det jeg stillede spørgsmåltegn ved.

[quote=lenschow;154777]
Jeg har da lov til at komme med min mening og pege på de steder, hvor jeg savner oplysninger for at kunne få dette til at hænge sammen.[/quote]

Fint, det er din mening og den har du selvfølgelig ret til at have, ganske som jeg i overensstemmelse med MINE holdning/meninger og rettigheder stiller mig forbeholdende overfor disse og betvivler dem. What’s the problem here i virkeligheden?

[quote=lenschow;154777]
Det har jeg derfor gjort og min holdning er stadig den samme - sagen stinker. Og vi har tydeligvis ikke fået alt at vide - for det klip alene kan bestemt ikke udelukke mishandling.[/quote]

Igen det er naturligvis din ret. Jeg gør bare opmærksom på at selvom du mener at vi ikke har fået alt at vide og at vi ikke kan udelukke mishandling på baggrund af klippet, er vi ikke alle af den mening og opfattelse.

For god ordens skyld, det gør det ikke mere rigtigt i mine øjne og derfor kommenterer jeg det :slight_smile:

jeg mener altså at det indenfor “kamp hunde” verdenen er alm kendt at hunde efter kraftig “bid og hold fast træning” kan falde til jorden af ren udmattelse.

det er en hund der kan udmatte sig selv bare ved “leg”.

Nu har vi så kun den 19 åriges ord for at den ikke selv sprang ind i bilen, det har han åbenbart ikke filmet. Jeg er så helt enig i at det er umuligt at se hvad der foregår på den video den 19 årige har optaget. :slight_smile:

At hunden lyder som om den er ved at få tæv skal man nok ikke lægge for meget i, jeg har da også en kat der lyder som om han blive jokket over halen når han snakker :tihi:

Min veninde opdrætter Amstaff og den race er kendt for at når de leger så hopper de MEGET gerne op og bider sig fast i ting, og helst grene, og når de først hænger der så er de STÆDIGE, så i grunden kunne det da nemt være en hund der var ude og lege hvor grenen så knækkede til sidst…Eftersom “afslutningen” på legen ikke er filmet af den 19 årige må man vel tro på hvad politiet siger når nu de har haft hunden inde til tjek osv…

[quote=Lunica;154795]jeg mener altså at det indenfor “kamp hunde” verdenen er alm kendt at hunde efter kraftig “bid og hold fast træning” kan falde til jorden af ren udmattelse.

det er en hund der kan udmatte sig selv bare ved “leg”.[/quote]

Jeg skriver som jeg gør efter at have set disse hunde lege/træne på denne måde. Jeg har aldrig set det her - og nej deres kæber låser ikke - det er en myte.

Det jeg argumentere imod er, at ejeren KASTER pinde. HVIS en hund skulle kunne gribe en pind, som er KASTET i luften og blive hængende deroppe i luften med pinden i munden - SÅ er det et mirakel. Læs mit indlæg - det er ordet “KASTE” jeg ikke forstår - for mig ser hunden ikke ud til at løbe efter noget - den er PÅ SAMME STED OPPE I LUFTEN og dens bagben rører jorden - Nu gider jeg ikke forklare det samme mere-surrender:)

HVIS dette er den type leg, som jeg kender, så er der ikke tale om at kaste noget som DB skriver men om at lade hunden springe op og dingle i noget. Der er en stor forskel.

For ellers kan hunden i klippet svæve.

[quote=Lunica;154795]jeg mener altså at det indenfor “kamp hunde” verdenen er alm kendt at hunde efter kraftig “bid og hold fast træning” kan falde til jorden af ren udmattelse.

det er en hund der kan udmatte sig selv bare ved “leg”.[/quote]

jeg træner selv amstaff - det her sker ikke ved leg - det sker ved OVERDREVEN stress, produktion af adrenalin og vedvarende pres på hunden - og i min verden er det ikke leg - men jeg er også imod at køre et dyr helt derud.

Hvorfor kaste sten på et dyr for sjov i øvrigt?

[quote=lenschow;154812]
Hvorfor kaste sten på et dyr for sjov i øvrigt?[/quote]

Hvem gør da også det? Hvad er det der gør at nogen tror mere på den 19 årige end på ejeren? Hvad er det I ser på den video som den 19 årige har optaget som jeg ikke ser?

Jeg tager udgangspunkt i de oplysninger, som politiet i første omgang gav pressen - om de er baseret på vidneudsagn ved jeg ikke, men det er strafbart at vidne falsk, så hvis det er sket, så vil vi se et efterspil på det i retten og i pressen landet over.

Det vil jeg spændt vente på så - jeg prøver lige at spørge mine kolleger på BT/EB om de ved mere om falsk vidneudsagn - HVIS det er givet naturligvis.

MVH

Update:

Svaret er, at det har de ikke hørt om altså at der er vidnet falsk eller indgivet en falsk anmeldelse - ergo må udsagnet være opstået et andet sted end fra den 19-åriges mund - for ellers vil det helt sikkert komme frem senere.

Tilbage til emnet.

nej pinden er ikke kastet.

det hunden bed sig fast i var en gren der voksede på et træ. hvilket man også kan se på videoen

[quote=lenschow;154812]Forkert - jeg træner selv amstaff - det her sker ikke ved leg - det sker ved OVERDREVEN stress, produktion af adrenalin og vedvarende pres på hunden - og i min verden er det ikke leg - men jeg er også imod at køre et dyr helt derud.

Hvorfor kaste sten på et dyr for sjov i øvrigt?[/quote]

jeg har overhovedet ikke kommenteret dine indlæg, så mig behøver du ikke forklare noget igen.

der stod “leg” og ikke leg i mit indlæg.
jeg har heller ikke ytret mig om amstaff kan låse deres kæber.

og jeg ser dine observationer med amstaff lige så forkerte som du mener min udtalelse er, og tydeligvis er der andre der har anderledes oplevelser med amstaf end du har, deres observationer tæller vel lige så vel som dine eller hvad ?

Lunica: Min melding var ikke til dig :slight_smile:

Jeg står fast på min holdning - sagen er ulden, så længe vi ikke ved det som politiet tilsyneladende ved.

[quote=lenschow;154891]Lunica: Min melding var ikke til dig :slight_smile:

Jeg står fast på min holdning - sagen er ulden, så længe vi ikke ved det som politiet tilsyneladende ved.[/quote]

så har jeg misforstået hensigten med at mit indlæg blev citeret, undskyld :slight_smile:

men ja, jeg synes også sagen lugter “underligt”.