Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

Selvfølgelig gør jeg det :smiley:
Nu har jeg jo en enkelt tråd at spamme i - så kan de ikke-interesserede jo bare hoppe udenom mit billedespam :stuck_out_tongue:

6 Synes om

Spam endelig løs - eneste anke skulle være, at det efterhånden ta’r en krig at scrolle op, når man får behov for at genopfriske før-billeder… :wink: :ok:

2 Synes om

Er du på PC eller tablet/mobil? :slight_smile:

EDIT: Never mind… På begge dele er der et felt nederst, du kan trykke på, og så popper der et felt op, hvor du hurtigt kan scrolle op igennem tråden :slight_smile

5 Synes om

Genialt - tak for tippet! :ok: :grinning:


Så er køkkenet samlet :open_mouth: køkkenøen er ikke gjort fast endnu, og der mangler stadig at blive to teknikskabe samlet, før det hele skrues sammen og sættes fast :slight_smile:
Men køkkenets “skelet” er nu klar og køkkenets dimensioner begynder nu at stå lidt mer tydeligt frem :smiley:
vi har valgt ikke at samle og montere skuffer og skabsdør før alt er skruet fast, for de vil jo bare være i vejen så :slight_smile:

Og så er de to døre foruden skabet i soveværelset og lågerne hertil grundet på alle overflader i dag :smiley:
Så nu skal det “bare” males to gange over alt, så kan vi smide pensel og rulle for denne gang :smiley:

16 Synes om

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

1 Synes om

Det begynder virkelig at ligne noget!

Har du talt timer :wink: :joy:

1 Synes om

Kun lidt :tihi:

1 Synes om

Så er det sat frisider på køkkenets ender, køkkenøen er skruet fast i sokkel og væg og højskab (somer sat fast i væg og sokkel).
Der er kommet låger på de tre skabe på entré-siden og der er kommet højskab op ude i entréen :smiley:

Glemte billeder af min mors hårde arbejde - hun er i gang med at rydde stien på bagsiden af huset :open_mouth: dét er slidsomt arbejde! Men det bliver så godt! :smiley:

Nu skal siderne til teknikskabene kortes ned i dybden, skal hylderne dertil også, før vi kan begynde at samle dem rundet om alle vandrørene :hoho: det skal nok blive underholdende at komme i gang med.
Og så skal bordpladerne også snart på :smiley:

12 Synes om

… og hvis nogen nu synes de skabsoverflader ser så blanke ud, at man blev i tvivl om det er højglans - så nej :slight_smile: jeg blev meget nervøs ved første låge :hoho: jamen jeg havde i hvert fald IKKE bestilt højglans !!!

… det er så en beskyttelsesfilm, som skal af til sidst :tihi: inde bag er det hele fint mat og “fedtfinger-afvisende” som bestilt :smiley: vi venter bare med at flå af til vi ikke sviner så vildt mere :tihi:

7 Synes om

Det er lidt hyggeligt sådan at gå og male gamle skabe, døre og låger pæne igen :slight_smile:

Og køkkenet er nu bare 6 skuffer fra at være klar til bordplader :smiley:

Jeg drømmer forsigtig om, at jeg flytter de første kasser ind om højst en måned :smiley:
Og har fået lovning på den fedeste mørkegrønne retro sovesofa ind til kontoret fra nogle venner :smiley: vi kunne jo bytte med lidt rødvin :tihi: det bliver perfekt med endnu en gæstesoveplads ud over sofaen i stuen :slight_smile:

9 Synes om

Du har ikke brug for en alm. Billy reol i lyst træ vel? Vi har nemlig en i overskud lige om lidt :slight_smile: Sammen med en lille kommode i samme slags.

1 Synes om

Desværre (og utroligt nok) så ender jeg vist selv med at have et par møbler for meget, som må ryge ud. ellers mange tak :smiley:

1 Synes om

Dagens vildeste projekt - se på maling, der tørrer …

Og så konstatere at de låsekasser, som er i de gamle indvendige døre skal skiftes. Håndtaget skal åbne opad hvis nøglehullet skal være nederst, og det skal det, for det er det på badeværelsesdøren :tihi:
Men så er det er godt, at en ny låsekasse kan hentes for 25 kr stykket på jem og fix i morgen efter arbejde. Det gider jeg ikke bøvle mer med! :hoho:

5 Synes om

Det er ikke blevet til meget mer end maleprojektet med døre og skabet på soveværelset.
Men i dag fik døre til soveværelse og kontor ny låsekasser og håndtag :slight_smile: så 75,- per dør plus lidt maling, så er de jo næsten som nye :slight_smile:

De sidste to låger til skabet skal lige have på bagsiden en gang mere, så er de også klar :slight_smile:

10 Synes om

Nu hvor det hele er begyndt at tage form, så er jeg begyndt at glæde mig til det brag af en indflytterfest, du naturligvis holder for os alle, så vi også kan se det i virkeligheden :stuck_out_tongue:

6 Synes om

Jeg skal vist til at holde en hel del indflytterfester for at komme igennem alle :hoho:

Indtil videre er de første fire ved at blive planlagt :open_mouth:

2 Synes om

Så blev teknikskabene også sat op :smiley:

nu er vi faktisk klar til at lægge gulv i næste uge. Bordplader får vi hjælp til næste søndag.
I morgen kommer jeg tils at gå alene med skuret og stien bag huset, for mine forældre skal have kørt et læs brænde ind. :slight_smile: (det skal gøres for de laver al varme og varm vand på fyret)
Så jeg får en dag med mig selv dernede - det gør nu ingenting :slight_smile:

14 Synes om

Du skylder dem vist også en god middag, når det hele er overstået! Men jeg gætter på, at de også synes, det er sjovt at være med til :slight_smile:

1 Synes om

Heldigvis ja :slight_smile: