Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

men pænt og enormt slidstærkt, når først det sidder og er sat pænt op :slight_smile: :ups:

Det er bare slet ikke specielt spændende at hive ned - og ned skal det gamle her, for der er så mange gamle skæve og urimeligt elendigt lavede samlinger :confused:

Det er jo en smagssag, jeg bryder mig ikke om det “hullede” look :slight_smile:

Håber du snart får taget på det, så det ryger lidt lettere ned :slight_smile:

2 Synes om

Venter på damperen varmer op igen efter ny påfyldning af vand.
Mangler liiiige det over døren i stuen og så skal vi have det sidste væg revet ned inden sengetid. Så kan elektrikeren komme til at flytte strøm og stik i morgen :slight_smile:

Og mureren har lagt fliser - mangler stadig fuger og vindueskarm


:heart_eyes: jeg er vild med de fliser - også selvom det er et møgbillede her i mørke :ups:

9 Synes om

Jeg er ked af at sige det - men du bor sgu’ ikke særlig pænt… :thinking::roll_eyes::laughing::ok:

1 Synes om

Kææææææft manner, I er effektive :+1::muscle::smiley:

1 Synes om

Nej, jeg både roder og sviner!!! :

Men nu mangler jeg at dampe ekstraværelset!!! :smiley: stue og køkken er færdige med damp! :smiley:

2 Synes om

PB demoService - Vi bringer Deres hus i knæ på få minutter…?

1 Synes om

Sidste tørn taget - og nu er det vist nærmere sengetid end fyraften :hoho:

6 Synes om

Her til morgen er elektrikeren sat i arbejde med at flytte kontakter og trække strøm til div spots i loftet, hvidevarer osv…
Mureren kom lige, som jeg kørte, og der er noget fuge arbejde forud for ham.

Min emhætte ringede de om i går - den er taget ned af udstillingen og er klar til afhent, når vi kommer til loftet. Og der er også fundet hjælp til at få den sat rigtigt op :slight_smile:
Tømrer er bestilt til at komme og afslutte alle ender pænt, hvor vi har brækket ned :stuck_out_tongue:

Lige pludselig, så er det da som om vi næsten er ved at bygge lidt op igen og ikke kun rykke ned :open_mouth: :smiley:

17 Synes om

I går blev der ryddet lidt op, det sidste stump loft kom ned og jeg fik begyndt afdampning af det sidste rum med tapet! Nu kan jeg se en ende på det skidt!!! :slight_smile:


Og så er jeg vild med mine fliser på badeværelset :smiley: glæder mig sådan til der kommer væv op og vi kan få det malet og sat vask og brusedøre op - badeværelset ender næsten med at være først færdig :tihi:

15 Synes om

De er også rigtigt pæne :smiley:

1 Synes om

Rigtig pæne, enkle fliser :slight_smile:

1 Synes om

Denne tråd er min ‘go-to’ hvis jeg ikke helt har fået rykket den dag - så er det dejligt at se at andre har :smiley:

2 Synes om

I dag har næsten været afslapning, for jeg fik først fri kl 17 på arbejde :tihi:
2,5 timer senere er “kontoret” - som ekstraværelset nu er døbt - færdigdampet og klar :slight_smile:
Der var lidt tapet gemt bag nogle paneler i gangen, men det er også væk nu, paneler OG tapet :smiley:
Billeder glemte jeg alt om, men har taget en halv feriedag fra arbejde i morgen og så kommer der lidt i dagslys derfra :smiley:

Tjeklisten til i morgen er nu:

  • Give det glasvæv et sidste skud (damperen kunne nemlig løsne lidt her til aften :open_mouth: )
  • fjerne al “fnuller” fra gipspladerne på badeværelset
  • tage alle radiatorer ned (vvs’er kommer og gør det)
  • dampe evt små rester væk, som jeg ikke kunne nå bag radiotorerne :tihi:
  • rydde totalt op
  • gøre rent

Sååå - det når vi sq!!! :smiley:
Lørdag kl 7 skal vi tage i mod håndværkere og så overlader jeg huset til dem i et par dage, mens vi rengør og maler radiotorer og slapper bare lige LIDT af i weekenden, mens andre knokler :smiley:

13 Synes om

radiatormaling …altså til formålet ? …modbydeligt…stinker, støver, laaaaang tørretid = fuld af fnuller…har prøvet med både pensel og spray…same shoot

det har jeg desværre også hørt … men de trænger til at få samme farve som væggen :ups:
så vi rydder carporten og gør klar derinde til det, så vi står så tørt og rent som muligt :slight_smile:
Det er heldigvis kun 4 radiatorer - 1 stor, 2 fra værelserne og så en lille fra badeværelset.

(nå ja - og hvis den nye - brugte - på vej trænger til maling, så er der dælme da en femte :open_mouth: )

Inden vi køber maling, så tager min far så lige op og laver en “rabataftale” idag. Når nu vi køber maling til et helt hus indvendigt, så MÅ der falde lidt rabat :tihi: og sådan noget er han bare bedst til at handle hjem :smiley:

9 Synes om

Done! Færdig!
ALDRIG om jeg rør en tapetdamper igen! :never:
nu er al tapet nede inkl småresterne bag radiotorerne OG glasvævet måtte bøje sig for damperen! :smiley:

Der går lang tid før jeg får lyst til te igen … bare tanken om kogende vand og damp gør mig urimelig og træt!

Men nu bliver tingesten afleveret i morgen! Så kan den venligst passe sig selv.

Og i morgen kl 7 går malerne i gang :open_mouth: Så skal der spartles og sættes væv op - og jeg skal ikke røre noget af det med en ildtang! :tihi:

Så nu bygger vi op - ENDELIG!
…, måske jeg dog lige først hviler lidt - bare lige lidt :ups: det synes jeg faktisk, at jeg har fortjent :blush:

Da jeg kom ind i huset i dag var solen fremme :slight_smile:

Her til aften inden vi gik fik jeg lidt billeder men ikke så mange. Det ligner jo stadig meget sig selv - “semi-opryddet bombekrater” :stuck_out_tongue:

Jeg glæder mig meget til at vise billeder efter weekenden - så er der forhåbentligt meget pænere vægge over det hele :smiley:

Kontor

Stue og køkken

Soveværelse

14 Synes om

Du er sgu’ f*cking sej…! :thumbup:

2 Synes om

Tak :smiley: :tak:

… lige føler jeg mig dog flad med fladmast på. Indrømmer jeg er så gennemtræt nu, at man overhovedet ikke skal prikke til mig, så står tårene i øjnene på mig. Jeg er HELT træt nu!
Nu vil jeg nyde en lidt mer rolig weekend - og betale regningen for de sidste 11 dages arbejde. Sådan en kommer der jo - og jeg er bange for den er dyr :confused:

Men så lader jeg batterierne op - for nu kommer marathonet med at bygge op, og her skynder vi os langsomt, grundigt og omhyggeligt :slight_smile:

2 Synes om

Du er for sej! :kram: Glæder mig til at se det blive forandret stille og roligt :slight_smile:

2 Synes om