Huset for enden af rækken - “renoveringsdagbog”

Det er vanvittigt så meget du/I har opnået på 10 dage og så med job ved siden af :scream: Det er vildt. Og flot. Og det bliver fedt at se opbygningen komme i gang :smiley:

2 Synes om

Det føltes uendeligt rart at aflevere nøglen til to morgenfriske malere her til morgen.
Ud over at servicere med lidt sodavand og måske lidt formiddagsbrød senere, så har jeg overhovedet ikke tænkt mig at forstyrre dem :hoho:

4 Synes om

Pyyyhh alle de ting at forholde sig til og måle …
køkkenbordshøjde er bare en af dem. Nu fik jeg lige sammenlignet med min mors køkken. Hendes bord har altid været “et tykt spækbræt” for lavt nemlig til mig.
Kvik køkkener kommer som standard i 95 cm højde, og hvor højt er det så lige. Frem med min 1m tommestok og måle op. Jo sørme om ikke lige det passer med det det spækbræt ekstra oven på mors køkkenbord :hoho:
Det bliver rart ikke at få for lavt et køkken denne gang :smiley: det i Aalborg var også for lavt nemlig … så de 3-4 cm hilser jeg velkomment.
og nu skal vi lige se an, men det passer måske endda med at bordpladen kan gå ind i vindueskarmen også, så det bare løber lige ud i et :smiley: men det lader jeg lige køkkenmanden måle helt præcist op og snakke sammen med tømrer, som kommer og skifter vinduet :smiley:

4 Synes om

Nu har jeg smugkigget lidt dernede i huset af et par omgange i dag og fået lidt tidsplan fra dem. Tidligst søndag næste weekend er de klar for alt skal tørre og hærde osv… for at få alt pænt er der sat vævbånd (kaldte han det vist) på alle pladers samlinger og hjørneforstærkninger på alle hjørner - døre, vinduer osv - og så er de ellers gået igang med at fuldspartle over alt! Som i alle lodrette flader! :smiley:
På onsdag/torsdag skal der pudses efter og lørdag næste weekend skal vævet så sættes op. Bum! Så er vi kan vi rykke ind med maling :smiley:

Og maling har jeg i dag købt til heeeele huset :smiley:
En hvid til køkken, stue, kontor, entre, karme, vinduer, døre, skabe, radiatorer osv., en sart lys grå til badeværelset og en lidt mørkere grå til soveværelset, uden den bliver alt for mørk :smiley:
Det står nu klar - på mandag gør vi klar til at pudse døre og radiatorer ned. Nu gearer vi lidt ned, når nu malerne ikke er klar med væv alligevel før næste weekend :smiley:
… vi kan intet lave indtil da alligevel i huset - for alt venter på at der kommer væv op.

Nu er arbejdsplanen:

  • væv
  • toilet
  • maling af vægge og radiatorer
  • loft
  • køkken, bad og ny dør og karm til badeværelset
  • male vinduer indvendigt i soveværelse, kontor og bad
  • lægge gulv
  • opsætte fodlister og gerigter
  • hundegård
  • nye vinduer i køkken og stue (til sidst pga leveringstid :confused: )
    … og flytte!

Lad os nu lige se hvor lang tid det tager efter næste uge :ups:

9 Synes om

… og nye billeder af hytten kommer mandag, når alt er spartlet :smiley: væggene bliver SÅ fine, når de fuldstpartler! De kan godt nok deres kram de to gutter! :smiley:

7 Synes om

Okay jeg kunne ikke vente - søndagsupdate, nu hvor malerne har meldt tilbage, at de kommer onsdag eller torsdag og pudser ned.
Alt er spartlet færdig, så jeg ville lige have lidt billeder her inden der kommer væv på :smiley:

Stue, entre og køkken

Badeværelset

Kontor

Og sidst soveværelset

Det bliver godt komme i gang med at male om en uges tid.
Lige nu hviler hænderne! Kan knap skære et stykke rugbrød eller smøre smør på et rundstykke pga overbelastede led i min fingre på især højre hånd :confused: det tapet var godt nok en sej omgang, men det hele værd, nu jeg begynder at se resultaterne med opbygningen :smiley:

15 Synes om

Ja der sker jo ikke så meget nyt herinde. Lige nu har maler og elektriker huset totalt. Malerne har været og slibe vægge, samt spartle på ny efter en dummefejl fra undertegnede …
elektrikerne har flyttet stikkontakt og trukket ledninger til spots i loftet alverdens steder i køkken og entre :smiley:

En stikkontakt på badeværelset vise sig at skulle flyttes efter der var spartlet - dumt! :ups:
Men heldigvis skal der et stort spejl op og så ser ingen det :tihi:

Jeg har så været ved glarmester og forvælge lidt rammer med hjem til et spejl - for det er jo da lidt sjovere at få et “enestående” spejl fra den lokale glarmester frem for et “alle kan købe”-Ikea eller ilva spejl :smiley: især når prisen ikke er meget anderledes :smiley: men når der kommer farve på væggene og vi har vasken hjemme, sp skal jeg lige holde lidt lister til og vælge den endelige. Dét er lidt en sjov proces :slight_smile:
Og her til aften er der købt hundelem med gode tilbud fra petworld, hvor -30% kan mærkes på en 500 kroners hundelem :open_mouth:

Nu er jeg spændt på hvornår malerne er færdige med at sætte væv op. Der skal bankes hul i gulvet og lægges rør til en ny radiator i gangarealet. Men det skal vi jo ikke støve med for tidligt.
… men det kribler i mig for at komme i gang med at male nu :ups: kom nu altså! :smiley:

12 Synes om

Bli’r det ikke frygtelig besværligt, at træde over radiatoren hele tiden…? :thinking::yum:

2 Synes om

Jow :wink: den skal heldigvis hænge på en væg i gangen :hoho:

I går sagde vi tusind tak for den sidste hjælp, gode råd og fif fra malerne og tog så selv over igen :smiley:

Først ryddede jeg lidt op og fik fejet over alt igen - og taget billeder :smiley:

Først badeværelset :slight_smile:

Så soveværelset

Dernæst køkken, stue og entre

Og til sidst kontoret

… det pyntede godt nok gevaldigt, at få de vægge klar til maling :smiley:
Nu er kontoret malet første gang og så slog vi hul i gulvet i entréen, så der kan komme rør ned til en ny radiator:

Og så er alle radiatorer slebet og nu klar til maling :slight_smile: (føj de var beskidt inden :s: )
Det skete under nøje supervision af en hjælpende Ninja-pote

… men det er godt nok hårdt arbejde, at være tilsynsførende hjælpepote ::sleeping: :heart_eyes:

Derforuden, så er et nyt wc bestilt - det kommer mandag eller tirsdag, og loft til kontoret kommer også der.

Så nu går det den rette vej for alvor :slight_smile:

Synes stadig jeg mangler alverdens ting at tage stilling til! Bruser, glasdøre til bad, knager, farve på stikkontakt osv osv … tosset så mange detaljer der er at tage stilling og hensyn til! :tihi:

15 Synes om

Det bliver SÅ fint, Pia :smiley:

Dejligt at Ninjavapsen kunne give en pote med :hjerte:

2 Synes om

Har du runde vægge nogle steder, eller snyder billederne bare? :gruble: :slight_smile:

1 Synes om

Eva, det er sådan noget man kan med en smartphone :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Synes om

Åh jeg sidder og får helt lyst til at gøre noget lignende… men jeg vil nok hurtigt savne mit køkken

1 Synes om

Det er panoramaeffekten på kameraet der laver de runde kanter :slight_smile:

Jeg gik flere gange ind på badeværelset i går … forskellen fra det grønne linoleumshelvede og så til de grå fliser og lyse vægge … jeg har faktisk svært ved at tro på, det er samme rum :hoho:


Selv uden inventar er det nye allerede meget pænere :ups:

7 Synes om

Fordelen ved at købe ældre huse er at al renovering er til at se :wink:

Flotte resultater indtil videre!

2 Synes om

Ja, vildt med badeværelse så stor forskel!

1 Synes om

Malingen skrider frem… i dag blev bare et par timer, så kontoret fik anden gang og fuget hjørnerne (som jo så lige skal males efter i morgen, så vi ikke maler på våde fuger :slight_smile:

Vest-væggen og køkkenet fik første gang maling og de væg som radiator skal op på har fået maling, ligesom soveværelsets hvide væg har fået første gang :slight_smile:

… og så tog jeg springet og har bestilt ny vaskemaskine inkl Aquastop og stabelramme med udtræksskuffe til tørretumbleren :smiley: der var lige et godt bud på en fin Samsung maskine i Power. :slight_smile:
Det ender jo så i skuret til badeværelset er klar, men nu er den da bestilt og betalt! Beslutning truffet :slight_smile: vaskesøjle here I come :smiley:

8 Synes om

Altså - hvis man kan lave så meget indenfor dit budget, så tror jeg sgu’ Jylland skal med i overvejelserne, hvis vi nogensinde flytter igen! :sunglasses:
Det tegner bare godt! :ok:

2 Synes om