Hvad bruger i på kat?

[quote=Maria-Amalie;519267]Hmm… Oliver får Iams, Sheeba og Gould Goumét… Ingen af disse koster 16-18 kr. stk.
Men nej han spiser ca 4 vådfoder dåser om dagen… Har virkelig også overvejet at skære det ned, for det er meget dyrt… 2 gange om dagen ville være perfekt, men ved ikke lige hvordan jeg får ham ned på det… Vil jo heller ikke ha at han føler jeg straffer ham, for han elsker sin vådmad…[/quote]

4 dåser?!? I hvilken størrelse? Det kan da ikke være de store, for jeg tvivler på en kat i den størrelse kan rumme 1600 gr foder.

Men for mig er det enkelt at skære ned. Her står tørfoderet fremme og så bliver der givet vådfoder 2 x dagligt. Er man mere sulten, må man spise sit tørfoder.

Tror ikke katte føler sig straffet på nogen måde.

[quote=Vivi_Fletcher;519271]4 dåser?!? I hvilken størrelse? Det kan da ikke være de store, for jeg tvivler på en kat i den størrelse kan rumme 1600 gr foder.

Men for mig er det enkelt at skære ned. Her står tørfoderet fremme og så bliver der givet vådfoder 2 x dagligt. Er man mere sulten, må man spise sit tørfoder.

Tror ikke katte føler sig straffet på nogen måde.[/quote]

85-100 g dåserne… Så ikke de helt store nej… Tror han ville trille rundt så… :tihi:

Tørfoder står fremme 24/7 og har fundet et mærke som han er glad for… Men ja der må skæres ned, for det her går ikke med min økonomi…

[quote=Maria-Amalie;519276]85-100 g dåserne… Så ikke de helt store nej… Tror han ville trille rundt så… :tihi:

Tørfoder står fremme 24/7 og har fundet et mærke som han er glad for… Men ja der må skæres ned, for det her går ikke med min økonomi…[/quote]

Hvorfor køber du ikke bare de store dåser? Det er langt billigere :slight_smile:

Det ville jeg også gerne, men har ikke haft mod på at prøve at bestille fra Zooplus endnu, og de små dåser er hvad man kan få heromkring mig…

Ved ikke med Maxi zoo om de har store dåser… Kommer ikke så tit derud nemlig… Men det skal helt klart undersøges:thumbup:

Tak for rådene :woohoo:

Jeg har stemt 1000 kr… Men når jeg tænker over det, så tror jeg det er langt over hvad vi egentlig bruger…

Vores spiser LUX fra Aldi… Udover det får de forskellige godbidder fra zooplus, og blandet tørkost (oftes fra zoo plus, forskellige slags blandet sammen). Vi bestiller også grus på zooplus…

Vi bestiller fra zooplus cirka hver anden- tredie måned for cirka 1500 kr. Så resten er Mad og evt. dyrlæge osv :slight_smile:

Jeg tør bestemt heller ikke begynde at regne på det! Men hvis min bankmand kendte sandheden, så ville han uden tvivl få et chok :slight_smile: Jeg lægger mega mange kroner alene hos dyrlægen hvert år. Fik i sidste uge 3 dejlige småtøser neutraliseret, chippet, øretatoveret og registreret i Katteregisteret. Det kostede ialt lige på den anden side af 5000,- - og så kan jeg HÅBE at der snart melder sig nogle gode, nye hjem til dem! Den økonomisk smarte løsning ville være at lade husmisserne gå ud uneutraliserede osv., så de var billigere - men det er nu et prinipspørgsmål, så det kommer de ikke til. Så må de blive lidt længere = flere udgifter til foder. Det går nok…
VH
Susanne

Aner ikke, hvor meget jeg bruger… men det har hidtil været meget!
Aske alene spiste for ca 30 kr om dagen! så jeg er ikke spor i tvivl om at vi vil kunne mærke at der bruges færre penge på foder nu…
Her fodres med Porta 21 tørfoder… helst den med and… Thane råfodres sammen med hundene… vådfoder er MJAU indkøbt i Sverige, LUX, gourmet, gour-mix og felina porta…

(MJAU er det svenske navn for Bozita… Har man mulighed for at tage til Sverige og fylde bilen op, så kan det virkelig betale sig - også selv om man skal betale både brændstof og en dyr bro! Indholdet i dåserne er større, de er alle “pate” og der er rigtig mange varianter… )

Dyrlæge… tja - vores katte har det med at være uforskammet sunde og raske og jeg kan ikke se, hvorfor den traditon lige pludselig skal brydes :wink: Så reelt koster dyrlæge faktisk ikke andet end det årlige tjek…

Jeg har sat mit kryds ved 1000 kr.

Det er inklusiv foder, legetøj, grus og årligt servicetjek hos dyrlægen.
Og for 4 katte.

Sjovt som det varierer, ja jeg har ikke kat så kan ikke deltage :slight_smile:

Synes faktisk ikke at tusind kr om mrd eller til og fra deromkring er dyrt, en kat er vel også en man holder af og vil det bedste for :slight_smile:

Jeg aner det faktisk ikke… Bestiller stort hjem fra Zooplus og har pt. en masse på lager :tihi:

Rætti mange penge, hvis man spørger nogen - og det, der er nødvendigt, hvis man spørger mig :stuck_out_tongue:

Jeg aner det ikke og har heller ikke lyst til at vide det. Deres sygeforsikring er i budgettet og resten går af det variable budget, ligesom mit eget madbudget. Alle får mad, alle får guf og alle får nye møbler, når de trænger (kattene måske lidt hurtigere end mig :p).

[quote=Ann K;520859]
Dyrlæge… tja - vores katte har det med at være uforskammet sunde og raske og jeg kan ikke se, hvorfor den traditon lige pludselig skal brydes :wink: Så reelt koster dyrlæge faktisk ikke andet end det årlige tjek…[/quote]
Ikke-opdrætterens velsignelse :slight_smile: Vores voksne ser også kun dyrlægen en gang om året, men til gengæld har de en helt god forretning ud af at alle killinger vaccineres 2 gange, neutraliseres, chippes og hvad har vi ellers som de kan tjene lidt på (diverse blodprøver - yikes det er blevet smådyrt!). Da de byggede til for få år siden var vi et par lokale opdrættere, der foreslog at vi fik hver sit messing skilt på muren: “Denne fløj doneret af …” - os :slight_smile:
Det næste de kommer til at tjene på er et 20-turs kort til water walkeren til vores gamle hankat! Og jeg regner med snart at blive æresmedlem af Foreningen til Dyrehospitalets Bevarelse :klapper:
VH
Susanne

Puha det ved jeg ikke, vi køber ca. 15kg royal canin foder en gang hver 4-5måned som holder til to katte ( en maincoon & en huskat). det koster omkring 500kr Så bruger vi ca. en sæk kattegrus i måneden som er extreem classic 16kg det koster 150kr dog købte vi 14 poser på bud til 70kr som nu står på loftet :slight_smile: derudover får de til delen en pose vådfoder hver aften sådan en kasse med 12 i koster i tyskland 24kr det er kitekat ! og så kommer alt det ekstra jo :smiley:

Sikkert alt for meget…har ikke stemt på noget, for det varierer meget…nogle måneder køber jeg for 3000 kr på zooplus og ndre måneder kun for 1500kr…oven i deres grus og foder… men mine 15 katte koster nok omkring 4000-5000 pr måned…

UHA - MEGET… nok i overkanten…

jeg køber FP21 dåser 400g - 180 af gangen… det er nok til 3 md… jeg køber det i bulk packs, så lidt afhængig af kursen, så koster dåserne omkring 16 kr - det er ca 1000 kr om måneden på vådfoder

så er der tørkosten… jeg må indrømme at jeg finder den svær at regne på, men jeg vil tro der ryger 5kg FP21 og 5 kg hjairball / md - så det giver omkring 350-400 kr

så hvis vi sætter madbudgettet til 1500 - så er det nok ikke helt ved siden af…

gruset koster 80-100 kr posen EC - og jeg bruger 4 ps pr md - det er 350-400 kr

så er der forsikring på de søde dyr - det er 5000/ år = 400 kr/ md

så er der det årlige dyrlægetjek ved Anna Cramer = 1500 - dvs 125/ pr md…

og SÅ kommer godbider og legetøj og alt det løse…

så på mine 7 alt inkl hvis jeg ikke skal være fedtet - nok omkring 3000 pr md alt inkl :slight_smile:

Ca 700 kr, de spiser for omkring 600 kr i bare vådfoder…

Hold da helt op… Hvad serverer du for dem? :slight_smile:

Victoria koster ca 800 kr om måneden + sand, tørkost og hvad hun får af råt kød, fisk og andet hun vil spise.

Drengene har jeg ingen ide om hvor meget jeg bruger på.

Misserne koster det de koster og det kan hverken jeg eller min mand ændre på og vil heller ikke :slight_smile:

For det meste mere end jeg burde…meeeen spaghetti uden kødsovs smager bare herre godt:rock:

Jeg giver dem pussy - de der poser …
De spiser mellem 3 og 4 poser hver hver dag og der er jo kun 12 i en kasse :slight_smile: