Hvad er det islamiske kvindesyn?

[quote=Tea;351728]Hvis det er det her du mener…

… så er det vist ret kreativt at udlede at muslimske kvinder er mere voldsramte, end ikke-muslimske kvinder.
Artiklen handler om ét krisecenter, og kvinder af anden etnisk herkomst end dansk. Der nævnes intet om kvindernes religiøse tilhørsforhold.[/quote]

Der er nævnt tre forskellige statistikker, 75%, 70% og “fire ud af fem”. En er der nævnt mellemøsten, en anden tvangsægteskaber … begge dele tyder på muslimer. Man hjælper virkelig ikke de her kvinder ved at lukke øjnene :frowning:

Der er en forholdsvis ny rapport her: http://www3.kk.dk/FaktaOmKommunen/PublikationerOgRapporter/Rapporter/~/media/C525C17CCA0C43EBB5EE1823374B8FD7.ashx

[FONT=GillSansMT-Bold][SIZE=2]Bekymringer
[/SIZE][/FONT][FONT=GillSansMT][SIZE=2][LEFT]Ny forskning fra Trygfonden viser at unge etniske minoriteter er langt mere bekymrede end
deres danske jævnaldrende. Og kvinderne mere end mændene. Begge køn er bekymrede for,
om de kan leve op til familiernes forventninger. Især kvinderne mærker forventningerne.
Kvinderne bekymrer sig også om vold eller at blive slået. Unge etniske mænd bekymrer sig mere
om uddannelse og deres fremtidige arbejdsliv. Det skal sikkert ses i sammenhæng med deres forventede
rolle som forsørgere.
[/LEFT]
[/SIZE][/FONT][FONT=GillSansMT-Bold][SIZE=2][LEFT]Økonomisk tryghed[/LEFT]
[/SIZE][/FONT][FONT=GillSansMT][SIZE=2][LEFT]Især kvinder uden arbejde befinder sig ofte i en utryg økonomisk situation. De bliver nødt til at
bede deres mænd om penge til mad, tøj, husholdning m.v. Der er ikke økonomisk ligestilling mellem
de to køn.
[/LEFT]
[/SIZE][/FONT][FONT=GillSansMT-Bold][SIZE=2][LEFT]Et sikkert sted at bo[/LEFT]
[/SIZE][/FONT][FONT=GillSansMT][SIZE=2][LEFT]Især kvinder og piger føler sig også utrygge ved at gå ud om aftenen, og når det er mørkt. Mange
boligforeninger har opsat videoovervågning for at bekæmpe kriminalitet og hærværk og øge trygheden.
Videoovervågningen har ofte en kriminalpræventiv effekt.[SIZE=4] Men overvågningen misbruges[/LEFT]
også til at overvåge og kontrollere, hvem pigerne ses med, og om de bruger tørklæde.
[/SIZE][/SIZE][/FONT]
-what Dét vidste jeg ikke… For hvert lag der skrælles af ser det bare værre og værre ud :ked:

Vi kan vel godt blive enige om, at der er forholdsvis flere bortførelse af fædre fra mellemøsten, ikke?

Jamen, så har du jo dit på det tørre.

[quote=Mai;351731]-likeit-bananer-bananer-bananer

Jubiie det lykkes![/quote]
Hvilket?

Så er det altså ikke den samme artikel vi læser. Jeg ser intet om procenter, Mellemøsten eller tvangsægteskaber. :S

[quote=Tea;351753]

Så er det altså ikke den samme artikel vi læser. Jeg ser intet om procenter, Mellemøsten eller tvangsægteskaber. :S[/quote]

Det står i Felis’ indlæg, lige oven over linket til artiklen…

[LEFT][FONT=Verdana]Til Felis og I andre.[/FONT][/LEFT]

[LEFT][FONT=Verdana]Jeg har forsøgt at bringe de sura som du/Felis refererer til i sit indlæg, for at anskuliggøre at man ikke kan tage noget ud af sin kontekst, med mindre man ønsker at fremme en bestemt forståelse af en tekst, for at denne underbygger ens egne holdninger.[/FONT][/LEFT]

[LEFT]Dette mener jeg ikke giver et reelt billede af Quaranen og den islamiske tro. Det gavner efter min meningen heller ikke denne debat, at der vidergives løsrevne citater, der ikke gengiver teksten i sin helhed, således at det egentlige indhold går tabt. [/LEFT]

[LEFT]Ser vi på to af de punkter som du/Felis fremhæver: [/LEFT]

[FONT=Verdana]***Halv arveret for kvinder: [/FONT]
[FONT=Tahoma]Allah forordner:…en dreng skal arve så meget som 2 piger. Sura 4.11

[/FONT]
[FONT=Tahoma][COLOR=indigo]Gud pålægger jer for jeres børn: Et af hankøn skal have samme lod som to af hunkøn. Hvis det er kvinder og mere end to, skal de have to tredjedele af, hvad han har efterladt. Hvis der kun er én, skal hun have halvdelen. Hans forældre skal hver have en sjettedel af det, som han har efterladt, hvis han har børn. Hvis han ingen børn har, og hans forældre arver ham, skal hans mor have en tredjedel. Hvis han har brødre, skal hans mor have en sjettedel, efter testamentariske bestemmelser, som han har truffet, eller gæld. I ved ikke, hvem der står jer nærmest i nytte, jeres forældre eller jeres børn. Dette er en forpligtelse fra Gud. Gud er vidende og vis.[/COLOR]

For at forstå denne forskelsbehandling mellem drenge og piger, er man nødt til at vide noget om den tid, hvor teksten er skrevet i.

Da Quaraen blev skrevet, hvilket i visse kulturere også gør sig gældende i dag, var familiestrukturen anderledes end den vi kender fra danske forhold.

Sønnerne forblev boende hjemme hos forældrene, selv efter de var blevet gifte, hvor imod døtrene flyttede hen til mandens familie. Når faderen døde blev ældste søn familiens overhoved.

Da alle sønner forblev hjemme i forældrens hus og familien havde forsørgerpligten over alle under familiens tag, bedsteforældre, ugifte søskende var det kun naturligt at sikre sig at familiens formue forblev i familien og derfor arvede sønnen - som jo havde en stor forsørgerbyrde - også mest. Døtre som var gift var forsørget af ægtemandens familie og dette ville de ugifte døtre ligeledes bliver, når de blev gift. Forblev de ugifte var det sønnernes pligt at forsørge deres søster(e).

[/FONT]

[FONT=Verdana]Halv vidneret [/FONT]
[FONT=Tahoma]Kald 2 mænd som vidner, eller er der ikke 2 mænd, så 1 mand og 2 kvinder, som er passende som vidner. Sura 2,282[/FONT]

[FONT=Verdana][SIZE=2]Sura 2 (Koen) vers 282

I, der tror! Hvis I låner penge fra hinanden med en bestemt tidsfrist, så skriv det ned! Lad en skriver skrive jeres mellemværende ned, uvildigt. Ingen skriver må nægte at skrive, sådan som Gud har lært ham det. Han skal skrive, og skyldneren skal diktere! Han skal frygte Gud, sin Herre, og ikke trække noget fra! Hvis skyldneren er svagt begavet eller mindreårig eller ude af stand til selv at diktere, skal hans værge diktere, uvildigt! Tilkald to af jeres mænd som vidner! Hvis det ikke kan blive to mænd, så én mand og to kvinder, som I kan godtage som vidner, således at hvis den ene af de to skulle fejle, så kan den anden påminde hende. Vidnerne må ikke undslå sig, når de bliver opfordret. I må ikke, selvom det keder jer, undlade at skrive det ned, hvad enten det er stort eller småt, indtil fristens udløb! Dette er det mest retfærdige i Guds øjne, det mest retsindige for vidnesbyrdet og det, der bedst kan fjerne jeres tvivl. Men hvis det drejer sig om en forhåndenværende vare, som I har i omløb imellem jer, begår I ingen overtrædelse, hvis I ikke skriver det ned. Tag vidner, når I slutter en handel! Hverken skriver eller vidne må forulempes. Hvis I gør det, er det en gudløshed ved jer. Frygt Gud! Gud giver jer viden. Gud er vidende om alt.

[LEFT]På det tidspunkt Quranen blev skrevet var det meget almindeligt at en kvinde ikke kunne skrive. Grunden til at der skal kaldes to kvinder var for at kvinderne kunne supplere hinanden i at huske og gengive hvad der var blevet sagt, idet de kun havde den mundtlige udgave.[/LEFT]

[LEFT]Hvorledes det kan udlægges som at kvinderne hun havde halv vidneret afhænger hvis af de øjne der læser og jeg må tilstå at jeg udlægger ikke lige det samme som du/ Felis gør af omtalte Sura. [/LEFT]
[/SIZE][/FONT]

[quote=Mai;351760][LEFT][FONT=Verdana]Til Felis og I andre.[/FONT][/LEFT]

[LEFT][FONT=Tahoma][SIZE=2]Hvorledes det kan udlægges som at kvinderne hun havde halv vidneret afhænger hvis af de øjne der læser og jeg må tilstå at jeg udlægger ikke lige det samme som du/ Felis gør af omtalte Sura. [/LEFT]
[/SIZE][/FONT]
[/quote]

Jeg udlægger ikke noget, jeg fortolker ikke noget…jeg gentager/citerer noget, og forholder mig til det der faktisk står sort på hvidt, og skal ikke først digte en længere historie om, hvordan det der står skal opfattes eller causere over hvad det muligvis betyder.

At du så åbenbart gør det og yderligere læner dig kraftigt op af Aminah Tønnsen og www.islamstudie og citerer vedkommende flittigt som værende sandheden , mener jeg ikke sandsynliggør noget eller gør noget mere troværdigt, for efter hvad man kan finde på nettet, er det kun et fåtal af muslimer i Danmark, der ser Aminah Tønnsen som en troværdig kilde.
Og hvorfor skulle vi så ,-))))))

[quote=Ann K;351665]Vil blot komme med en lille fodnote til hvad Regitze og til dels også Mai siger om muslimske kvinders muligheder for at bestemme over deres eget liv…mv mv.

:)[/quote]

Dette indlæg varmer mit hjerte så usigeligt meget. Tak fordi du delte dette.

Jeg genkender så meget i dit indlæg.

Jeg har aldrig mødt fordomme fra muslime ifht. til min egen tro (er kristen), men jeg kan ikke ligefrem påstå at det også altid går den anden vej.

Jeg har altid mødt stor gæstfrihed hos muslimere, fælles sprog eller ej. Den varme de omslutter en med er rørende.

Ligeledes er jeg altid blevet mødt med stor interesse/respekt for såvel min kultur som min religion. Ligeledes som du beskriver en stor velvillighed i ikke at gøre noget forkerte ifht. til mig, min kultur og religion.

(Gav engang min meget troende svigermor “lun leverpostej” i den allerbedste mening og hun spiste den for at vise mig respekt.)

Vi har også talt om vores opfattelser af hinanden, især os kvinder imellem.

F.eks. er jeg blevet spurgt hvordan jeg dog, kan holde flere mænd ud, da de syntes én er mere end rigeligt - Hvorfra opfattelsen at vi kvinder i Danmark må have mange ægtemænd, stammer fra ved jeg ikke, men gætter på at den hænger sammen med det frisind vi kvinder i Danmark er kendt for ude i den store verden.

Det er faktisk ikke så lidt fejlopfattelser der kommer for dagen, når danske og etniske mænd og kvinder mødes og det er faktisk ret underholdene at høre, hvad vi hver især tror vi ved om hinanden/de andre.

Jeg kan så betro jer at etniske kvinder der er alene uden mænd, er præcise lige så bramfrie og åbenmundet, som vi danske kvinder er når der ikke er mænd til stede. og det med ALT.

Åh ja, jeg tog kun udgangspunkt i artiklen.
Men det ændrer nu ikke ved at jeg stadig synes der er andre faktorer der skal med i regnskabet. Som andre har nævnt kan danske kvinder ofte søge hjælp hos familie og venner, og som jeg selv tidligere nævnte, er “af anden etnisk oprindelse end dansk” ikke lig med “muslimsk”.

Og som du nævnte, hjælper man ikke kvinderne ved at lukke øjnene. Og nej, det gør man bestemt ikke.
Jeg mener at der bør oprettes specielle krisecentre til disse kvinder (mener også der findes mindst ét), da de ofte står med andre problemer end etniske danskere.

[quote=Felis;351780]Jeg udlægger ikke noget, jeg fortolker ikke noget…jeg gentager/citerer noget, og forholder mig til det der faktisk står sort på hvidt, og skal ikke først digte en længere historie om, hvordan det der står skal opfattes eller causere over hvad det muligvis betyder.

At du så åbenbart gør det og yderligere læner dig kraftigt op af Aminah Tønnsen og www.islamstudie og citerer vedkommende flittigt som værende sandheden , mener jeg ikke sandsynliggør noget eller gør noget mere troværdigt, for efter hvad man kan finde på nettet, er det kun et fåtal af muslimer i Danmark, der ser Aminah Tønnsen som en troværdig kilde.
Og hvorfor skulle vi så ,-))))))[/quote]

Jeg skriver ikke at du hverken udlægger eller fortolker Quranen, jeg hævder at du citerer i brudstykker, således at det du citerer ikke ses i sin helhed.

Jeg vil heller ikke medgive dig, at du forholder dig til det der står, idet du tager tingene ud af kontekst. Det at forholde sig til noget, kræver at man forholder man sig til hele teksten og ikke kun dele af en tekst. Men det er så åbenbart vores læringssyn der ikke er ens.

Eks. du vælger kun at fremhæve Sura 24,31 hvor kvinden pålægges at sænke blikket, men udelader Sura 24,30 hvor manden pålægges det samme.

Det måde at citere på, er så i mine øjne, ikke særligt troværdigt.

Dette er, efter min mening, kun gavnligt i en debat, såfremt man søger at fremme en bestemt holdning hos læseren. I mine øjne er det faktisk at manipulere med en tekst, men det bliver vi nok ikke enige om.

Den Quran jeg har hentet mine citater fra er en on-line udgave, af Quranen oversat af Ellen Wulffs. Så uanset hvad du mener om Aminah Tønnsen, så har hun ikke noget med de Suna´er jeg har gengivet herinde at gøre.

Jeg digter såmændt ikke en længere historie, hvis det er mig du hentyder til med den bemærkning. Jeg forventer ikke at du eller nogen andre skal tage mit ord for dette, men derimod læse/tjekke mine oplysninger. Hvad jeg derudover kommer med af kommentarer og konklusioner, ja de står jo for egen regning - tror godt at folk herinde kan skelne mellem citater og mine ord - og er holdninger til et givent udsagn eller tekst, ikke netop essensen i det at debatterer?

Ydermere mener jeg at det er nødvendigt at “causere”, som du så fint kalder det, for hvorledes kan vi forstå nogen som helst bog, uden at anskue de samfundspolitiske og sociale aspekter i/fra den tid den givne bog er skrevet?

Linket er her og blev også nævnt i mit indlæg:
http://www.forlagetvandkunsten.dk/97507/

Jeg citerer ikke Aminah eller nogen andre, det være sig muslimer, jøder, kristne, buddister, ateister mv, som værende sandheden.

Jeg forsøger at gengive nogle meninger/holdninger, som ikke nødvendigvis deles af mig, men som kan fremme debatten. Jeg formoder, at vi hver især kan læse en tekst og forholde os kritisk til den. Det formoder (og venter jeg da) også er gældende for mine- såvel som dine indlæg.

Du skriver at kun et fåtal af muslimere i Danmark anser Aminah Tønnsen som værende en troværdig kilde.

Største delen af katolikkerne troede ikke på Columbus, da han hævdede at jorden var rund, men det gjorde det ikke mindre sandt. Hvor ville vi have været i dag, hvis vi alle affærdigede anderledes tænkende, blot fordi fleretallet ikke tilslutter sig den enkelte?

[quote=Tea;351753]Hvilket?

Tea.

Jeg døjede med mit indlæg blev lavet om til “krimskrams” fordi der var nogle paranteser i det som åbenbart ikke accepteres herinde, og så manglede det resterende at mit indlæg. Min jubel skyldes at det lykkes mig at finde det der gjorde min tekst til “krimskrams” og at jeg fik det hele med, selv om det så kom over flere indlæg.

[quote=Mai;351786]
Det er faktisk ikke så lidt fejlopfattelser der kommer for dagen, når danske og etniske mænd og kvinder mødes og det er faktisk ret underholdene at høre, hvad vi hver især tror vi ved om hinanden/de andre. [/quote]

Jep… har også prøvet at stå i den situation nogle gange… det sjove er at det jo ikke kun gælder fx muslimske kvinder kontra danske, men også fx algirske muslimske kvinder kontra fx iranske…

Jeg kan så betro jer at etniske kvinder der er alene uden mænd, er præcise lige så bramfrie og åbenmundet, som vi danske kvinder er når der ikke er mænd til stede. og det med ALT.

Åh ja… enhver der kunne få min mor til at rødme dybt besad nogle talenter helt ud over det sædvanlige… Fjadjis (aner ikke hvordan det staves, bruger fonetikken i stedet) på tredje besad disse evner!!! damn, hvor kunne den kvinde være sjofel :D:ups: Og hendes mand kunne nogle ganske morsomme vittigheder ang profeten Muhammed - lidt i stil med dem vi gerne fortæller om gud og Jesus :wink:

Omvendt… jeg har skam oplevet at en af kvinderne i denne kreds fik bank af sin mand! Hun var ulykkelig og søgte råd… Det fik hun! Helt konkrete råd og ikke mindst - at hendes mand blev kontaktet og havde en snak med ældre og klogere mænd om hvordan et ægteskab bør fungere…
Da ægteskabet alligevel måtte ophæves fordi manden blev ved med at slå - var det hende sympatien samlede sig om… Han havde opført sig “uislamisk” ved at slå… Hun blev forholdsvist hurtigt gift igen - med en mand efter eget valg… han måtte vente i flere år, og det lykkedes da kun gennem en import fra hjemlandet hos en ellers ugleset familie… heldigvis behandlede han sin nye kone pænt - han havde vist lært en lektie!

Ann K.

Jeg syntes egentligt jeg er rimlig frisindet og kan da sagtens snakke om sex. Jeg mener også at jeg er ret god til at “klare mosten” udi sjofle vittigheder eller generel snak, men ingen har fået mig til at rødme eller grine så meget som etniske kvinder for de er ofte meget beskrivende i deres “gengivelser” og bruger en hel del fakter til at understøtte ordene.

Jeg har mødt danske kvinder hvis danske mænd bankede dem. Ingen i familien, vennekredsen eller kollegaer nævnte noget om deres viden overfor manden for “man blander sig jo ikke” iflg. vores kultur.

Da jeg havde en veninde der blev banket af sin (danske) mand opsøgte jeg ham og forholdt ham min viden om, at jeg vidste at han slog min veninde, og at såfremt jeg så det igen ville jeg personligt anmelde ham.

Det afholdt ham i en lang periode fra at slå min veninde. Da han slog hende igen var det så meget, at hun lå flere dage på syghus og denne gang kunne hun ikke bortforklare det på skadestuen med “fald” “gåét ind i en dør” “hunden” osv. Det faktum at hun måtte sige det højt og at andre fortalte at de havde vidst, at hun fik bank af sin mand var et hårdere slag mod hendes personlighed end slagene imod hendes krop. Så længe hun troede at omverden troede han var “en god mand”, havde hun kunne bilde sig selv ind, at det var han nok også inderst inde.

Jeg tror at det faktum at voldsramte kvinder ser sig selv som et offer fremfor som årsagen til mændenes væremåde, er det første skridt i deres frigørelse fra den voldlige mand. Vold er jo ikke kun fysisk, den nedbryder jo kvindernes psyke, således at de fastholdes i mandens udlægning af at det er selvforskyldt, for havde “hun nu bare…” og “Hvis nu hun ikke havde…” så ville han jo ikke have slået.

[quote=Mai;351760][FONT=Tahoma]For at forstå denne forskelsbehandling mellem drenge og piger, er man nødt til at vide noget om den tid, hvor teksten er skrevet i.

Da Quaraen blev skrevet, hvilket i visse kulturere også gør sig gældende i dag, var familiestrukturen anderledes end den vi kender fra danske forhold.

Sønnerne forblev boende hjemme hos forældrene, selv efter de var blevet gifte, hvor imod døtrene flyttede hen til mandens familie. Når faderen døde blev ældste søn familiens overhoved.

Da alle sønner forblev hjemme i forældrens hus og familien havde forsørgerpligten over alle under familiens tag, bedsteforældre, ugifte søskende var det kun naturligt at sikre sig at familiens formue forblev i familien og derfor arvede sønnen - som jo havde en stor forsørgerbyrde - også mest. Døtre som var gift var forsørget af ægtemandens familie og dette ville de ugifte døtre ligeledes bliver, når de blev gift. Forblev de ugifte var det sønnernes pligt at forsørge deres søster(e).

[/FONT]

[LEFT][FONT=Tahoma][SIZE=2]På det tidspunkt Quranen blev skrevet var det meget almindeligt at en kvinde ikke kunne skrive. Grunden til at der skal kaldes to kvinder var for at kvinderne kunne supplere hinanden i at huske og gengive hvad der var blevet sagt, idet de kun havde den mundtlige udgave.[/LEFT]

[LEFT]Hvorledes det kan udlægges som at kvinderne hun havde halv vidneret afhænger hvis af de øjne der læser og jeg må tilstå at jeg udlægger ikke lige det samme som du/ Felis gør af omtalte Sura. [/LEFT]
[/FONT][/SIZE]
[/quote]

:slight_smile: Det her synes jeg, er en rigtig spændende vinkel, men hvordan afgør I, hvilke af koaranaens vers, der skal gælde i dag, og hvilke, der bare er et produkt af datidens kultur?

(De fleste mænd kunne heller ikke skrive)

[quote=Tea;351787]Åh ja, jeg tog kun udgangspunkt i artiklen.
Men det ændrer nu ikke ved at jeg stadig synes der er andre faktorer der skal med i regnskabet. Som andre har nævnt kan danske kvinder ofte søge hjælp hos familie og venner, og som jeg selv tidligere nævnte, er “af anden etnisk oprindelse end dansk” ikke lig med “muslimsk”.
[/quote]
Og som jeg var inde på, så er “fra mellemøsten” og “tvangsægteskaber” stort set lig muslimer herhjemme. :slight_smile:

[quote=M&M-mor;351915]:slight_smile: Det her synes jeg, er en rigtig spændende vinkel, men hvordan afgør I, hvilke af koaranaens vers, der skal gælde i dag, og hvilke, der bare er et produkt af datidens kultur?

(De fleste mænd kunne heller ikke skrive)[/quote]

Tja, hvordan ved vi, at kvinder i dag godt kan blive præster, selv om Paulus siger, de skal tie i offentlige forsamlinger?
En lille parentes: der er i dag så kraftig overvægt af kvinder på teologistudiet, at de sogne, der i dag ikke vil have en kvindelig præst, om ganske få år bliver nødt til det, fordi det næsten ikke vil være til at opdrive en mandlig …
Når først kvinder tager fat, så rykker det s’gu’ :smiley:

NP

[quote=Niels Peter;351950]Tja, hvordan ved vi, at kvinder i dag godt kan blive præster, selv om Paulus siger, de skal tie i offentlige forsamlinger?

NP[/quote]
Aner det ikke, muligvis fordi man tilskriver det forfatterens, altså Paulus’, egen holdning til tingene, men jeg er lidt mere interesseret i et svar fra Mai på spørgsmålet, og ikke bare et modspørgsmål om - igenigen - kristendom. Håber, det er ok med dig. :slight_smile:

Det er helt fint med mig - det jeg ville sige var sådan set blot, at der i alle religioner er et meget kompliceret spil mellem de oprindelige skrifter og den nutidige praksis.

NP

[quote=Niels Peter;351955]Det er helt fint med mig - det jeg ville sige var sådan set blot, at der i alle religioner er et meget kompliceret spil mellem de oprindelige skrifter og den nutidige praksis.

NP[/quote]

Som i islam (og flere muligvis) yderligere kompliceres af, at det skulle være guden selv, der er forfatteren…

[quote=Mai;351786]
Det er faktisk ikke så lidt fejlopfattelser der kommer for dagen, når danske og etniske mænd og kvinder mødes .[/quote]

Ja her er det så lige at kæden hopper af…hvordan kan en person, der påberåber sig at have noget nær den endegyldige sandhed om tolkningen af KORANEN…(ja :sorry: men det hedder den altså på dansk)…og som arbejder med udlændinge …skrive en så forkert sætning som “danske og etniske mænd og kvinder”…man kunne næsten fristes til at tro, der havde været hjælp på til at forfatte de øvrige indlæg :øhmm::øhmm:

Danske mænd og kvinder er da også etniske…eller retteligt, deres etniske oprindelse er dansk…og de der ikke er danskere, de er så af “anden etnisk oprindelse end dansk”…:

**Det er faktisk ikke så få fejlopfattelser der kommer for dagen, når danske mænd og kvinder og mænd og kvinder af anden etnisk oprindelse end dansk mødes ****

:fløjte::fløjte:

Noget lignende gælder faktisk også Bibelen …

NP

[quote=Niels Peter;351962]Noget lignende gælder faktisk også Bibelen …

NP[/quote]

Ikke mig bekendt…