Hvad skal vi spise i februar

Krydret stegt okse hak og forskellig let kogte grønsager og lidt hvidløgs creme frais.

Aften har jeg spist ovnbagt rødfisk med hvidvin med perlebyg og en grøn salat til. Det sidste hvidvin fra faddet røg i en gryde, som jeg havde ‘tabt’ lidt fløde i og kogte så det ind til lidt sovs… Muuuums det smagte godt :savle:

og ja det hjalp jo at jeg fik et glas rosévin til :smiley: det kan gøre næsten alt godt i min verden :ups:

Her har vi spist stegte røde pølser og peberfrugt fyldt med risblanding, lidt soja kød og ost. Dertil en rest flødekartofler.

Igår aftes glemte jeg at få aftensmad! Iaften var jeg igen ene hjemme, og da var jeg tæt på at glemme det igen, så det blev (suk!) til 2 ristede franskbrød på vej ud af døren, til arbejde. Det er ellers ikke på min plusliste…!

Glemme at få aftensmad…og så to dage…det sker ALDRIG for mig…jeg kan KUN glemme OM jeg har fået aftensmad…og snupper så igen…for en sikkerheds skyld :høhø:

Det sker absolut også kun når jeg er ene hjemme og sysler for meget rundt i min egen verden :slight_smile:

Vi laver en pizza i dag

Svinemørbrad med italiensk pølse og blomkålsmos. - sammen med en grøn salat med vinagrettedressing.

Med mindre jeg får gæster - så ryger den lille oksecuvette til en omgang bøffer :slight_smile:

En lækker lammekølle på en bund af rodfrugter dertil let dampede broccoli vendt i en tranebær ,mandel olie/eddike dressing .

Sønnen er hjemme i dag. Så mand og søn skal have flæskesteg, kartofler, sovs og rødkål. Jeg skal have en soja big steak til mine kartofler + en god sovs.

flæskesteg med det hele…og pjuske den lille ##¤#%"¤ har leget med flaskerne…og sørme om ikke hun fandt 2 der burde have været nedsvælget for en 15-20 år siden…så vi nipper inden vi nupper…en chateau haut canteloup fra '70 - sikkert ren eddike

I aften skal. Vi have fyldt squash

Sous vide stregt entrecôte med hasselbach kartofler, broccolisalat med bacon, rosiner og cremefraichedressing og det gode hvidløgsflute fra føtex :savle: Hovsa glemte helt den hjemmelavede whiskeysovs!!

Jeg er alene hjemme i aften, så den står på rugbrød:)

Venligst
Dorthe

Oksecuvette skåret ud til et par gode bøffer, hjemmelavet bearnaise, grøn salat…
Jan får så et par bagte kartofler, mens jeg snupper en ovnbagt courgette med fyld af bla rørt fetaost og soltørrede tomater,

Dessert er chokolademousse paleostyle… dvs lavet på avocado (sig det for guds skyld IKKE til Jan!!! :smiley: )

Og så skule vi måske prøve den der syditalienske rødvin, som han fik i julegave af bossen :slight_smile:

Kalvecuvette (det bliver aldrig mig) dertil kartoffelskiver, slikærter, ærter, majs og løg i en sovs…det smagte nærmest tamt. Jeg håber Poul syntes det samme, så han laver maden de næste maaange dage:tihi:

Et par bøffer af oksemørbrad. Jeg har købt en portvinssauce i Lidl og så skal vi vel også have en eller anden slags kartofler til. Vi spiser sent i dag, for manden har været på kursus i Århus og befinder sig lige nu i toget et eller andet sted mellem Odense og her.

2 skiver kogt hamburgerryg (rest fra fryseren) på rugbrød.

1½ fyldt peberfrugt (rest fra køleskabet) på stenalderbrød.

En simpel med dejlig kartoffel byttel :wink:

Toastbrødspizza:savle: