Hvad skal vi spise i januar 2020?

Jeg deltager igen i år i Epicurious ‘konkurrence med dig selv om kun at spise hjemmelavet mad’

Så ingen nemme dage med rugbrød i hele januar.

Andre der mangler madinspiration kan kigge med her

3 Synes om

Sådan en udfordring ville aldrig kunne køre her - jeg ville jo tabe på under en uge :slem: Men vi lægger ud med rigtig mad i det mindste: stegte rødspættefileter, nogle fedtede kartofler til gemalen og stuvet spinat til mig selv.
VH
Susanne

2 Synes om

Vi har fået pizza til frokost (Rune tiggede :tihi: ), så vi har allerede tabt :hoho:

1 Synes om

Vi skal have pizza :sunglasses:

2 Synes om

Opfølgningen på denne blev at hovedretten var rådyrfilet m stegt rødkål, smørstegte kantareller og kastanjer, kartoffel rösti, kantarelsovs (lavet på rådyrfond og madeira) og flute.

Desserten blev min mosters “bager altid”- chokoladekage, hvor toppen blev pyntet ekstra med hakket toblerone.


Det et en tung-tung chokoladekage, som man let undervurdere og dermed får taget for stort stykke :tihi: den er fuld af chokolade, æg, smør/margarine, sukker og mandelmel. Ikke et gram mel og dermed intet der kan give lidt “luft” i kagen.

… og den smager kun endnu bedre i dag, hvor dem har stået samlet en dag mere :savle: hurra for klagerester :tihi:

Jeg er stadig mæt i dag. Er ikke nået til at føle mig sulten på nogen måde :hoho: det er mest blevet til lidt hyggespisen af nogle nødder, lidt chips og cola … måske også lidt pga mængden af alkohol indtaget i går :hoho: :ups:

4 Synes om

En krydret hakkedreng med kartofler, dampet blomkål og gulerod, sovsen ordner knoor med en cafe Paris.

1 Synes om

Tror jeg smider en af slagterens bagselv leverpostej i ovnen, steger noget bacon og champignon til og så på noget godt rugbrød.

1 Synes om

tror jeg køber ind til pulled pork burger i aften “med hele” til :ups: det trænger jeg til … :see_no_evil:

2 Synes om

fandt et glas asparges i skabet…så et stjerneskud

2 Synes om

Ristet boller med ost

1 Synes om

Jeg fandt ud af jeg hellere vil have pizza i aften, så nu er der bestilt ved den lokale pizzapusher

3 Synes om

Tarteletter hvis der ikke er andet jeg har glemt dertil :wink:

1 Synes om

Sushi. Min sushibiks havde lukket nytårsaften, så nu fejrer jeg lige den sidste dag i juleferien :slight_smile:

1 Synes om

Rester af frikadunserne fra i går :slight_smile:

1 Synes om

Veganske “hakkebøf” med masser af stegte bløde løg, brun sovs, kartofler og syltede rødbeder.

Til jul sprang jeg flæskestegen over …så i dag flæskesteg, men uden brunede løg og kartofler …til gengæld whiskyis til dessert

1 Synes om

Lammekrone med pommes og broccoli (det er min tallerken, Claus´ tallerken tåler ikke broccoli og går åbenbart i stykker, hvis de ved en fejl skulle lande der!) samt vanillesyltede grønne tomater. De små tomater var klart det bedste :wink:

5 Synes om

Det endte med pizza fra det lokale pizzaria i Mariager :slight_smile:

1 Synes om

Rester af tarteletter fra igår :wink:

2 Synes om

Biksemad med spejlæg og rugbrød :slight_smile: