Hvad skal vi spise? Nov + dec 2019

I aften bliver det rester fra grønlangkålen i forgårs. I morgen Nytårsaften, skal jeg være alene hjemme sammen med Vaffel. Så jeg har besluttet, at middagen bliver en slags tapas med rejer, røget hellefisk, graved laks, små tomater, agurkecreme, dilddressing og lidt godt brød. Og så selvfølgelig en god knastør champagne til. Senere skal jeg have hjemmelavet vanilleis og det sidste hjemmelavede marcipan.

Jeg skal også være alene nytårsaften men kan ikke beslutte mig for om jeg skal lave en god bøf eller om jeg skal lave pulled pork :huh:

1 Synes om

havde et slag i fryseren, så rullesteg med svesker…resterne går til pålæg i morgen …

1 Synes om

Så er der gjort klar til forretten i morgen, som er kold torskanretning :savle:

Pyntning er ikke min stærke side :upside_down_face:

edit
pga sygdom kommer vi ikke ned til min datter alligevel, det vil være dumt at få smittet dem. så der er lavet 2 fade, de skal da ikke snydes for forretten

2 Synes om

Her endte det med at Morten og jeg sidder kun os to, meeen nu er det jo nytårsaften så der kræses alligevel lidt ekstra:
Forret små butterdejspakker - to til hver - en med laks og en med varmtrøget kyllingebryst. på bund af flødeost med krydderurter og lidt scalotteløg.
Hovedret: Krondyr filet med pommes Anna. dertil sovs på vildtfond, svampe, fløde smagt til med lidt rødvin. Små gulerodsstave lynristet i smør med frisk timian. Dampet asparges og grønne bønner.
Dessert tre salgs økologiks is i chokolade/vaffelskåle (Hindbær- og passionsfrugt sorbet og mørk chokolade is)
Uhmmm det skal nok blive godt :slight_smile:

Jeg er alene med Sigga og skal have lidt tapas fordelt ud over aftenen og en lille cheesecake med hindbær til dessert. Ved 12-tiden skal jeg have lidt kransekage, konfekt og danskvand, hvis der er plads og jeg er vågen.

Sigga skal have lidt af yndlingsvådfoderet :slight_smile:

1 Synes om

Asani har ædt sig mæt i mørbrad, så jeg tror, der skal et voldsomt kraftigt kanonslag til at genere ham nu :joy: Resten af mørbraden skal snart en tur i ovnen med sit fyld af nødder, løg, bacon og timian, og rødkålssalaten er også klar. Debatterer med mig selv, om jeg gider se dronningen. Tror det ikke.

Nytår for 1 en nu ikke så ringe :blush:

8 Synes om

say who ? …har ikke set det i de sidste 20 år …reklamesøjle
nå…1. periode overstået…nu chips og det løse…som flødeboller…sh …oot de er go’e

2 Synes om

Nej det var en god pulled pork burger. Senere står den på chips med dip og kransekage.

3 Synes om

Vi fik rib eye steaks med kartoffel røsti, grønne bønner svøbt i bacon og bearnaise sovs

1 Synes om


Det blev til chateaubriand, hasselback kartofler, bønner (til mig selv!) og bearnaise. Der var - selvfølgelig - langt mere kød end vi selv kunne spise, selv på en god dag, så kattene har også holdt fest :slight_smile:
Og hvis vi på et tidspunkt kan spise mere, så er der noget is-halløj i fryseren, og lidt macaroons. Godt det er hverdag i køkkenet allerede fra imorgen, synes godt nok der har været mange ting på menuen der fylder på sidebenene på det seneste :yikes: (Læs: for lidt knækbrød!)
VH
Susanne

3 Synes om

Casper, Martin D. og jeg er hos Pia B. som vi plejer, og hun kræser altid totalt for os med lækker mad, i år inspireret af der Schweiziske køkken, hvor Pias moster har boet siden hun var ung. Forretten var oste fondue, nr. 2 forret var ostebord med tørret oksekød og en lækker let salat med olie-eddike dressing til :slight_smile: Mums! Hovedretten er stadig en overraskelse, men desserten har jeg spottet i køleskabet, wow :savle:

3 Synes om

Jeg er til nytårsfest og vi er kun nået til ret 3 ud af 7 :besvimer:

2 Synes om

Jeg er der forresten også :joy:

4 Synes om

7 er da ingenting… Vi er altid hos et vennepar, hvor han elsker at lave mad… Et år var der 6 retter + noget til talen + kransekage + natmad… Vi var MÆTTE!

I år havde han holdt sig til 3 retter + noget til talen… Vi er mætte!

2 Synes om

Men du plejer ikke at være med i vores aftensmad, det er en af Martin’erne tit :p:

1 Synes om

Jeg sprang over hvor gærdet var lavest


Nu hygger jeg med en festlig playliste på Spotify og drinks. Jeg er spændt på om jeg når gennem alle de forskellige jeg har i tankerne, men vi får se. :blush:

3 Synes om


Der var lige en-to drinks der var planlagte/købt ind til, som jeg ikke nåede. Meeen, i dag siger hovedpinen at det var okay jeg ikke nåede dem alle. :sweat_smile:

4 Synes om