Vi skal have skinkestang i aften. Mine unger er helt vilde med det, og det er super nemt at lave. En skinkestang består af butterdej, pikant-ost, skinke og bacon - plejer at følge den her opskrift: http://blivstor.dk/skinkestang/. Der kan sagtens tilføjes andet tilbehør.
Prøv hurtigt og søg skinkestang og se hvad der kommer frem.
Dette er så absolut ikke et sundt indslag, men uhmm det var godt.
Lavede budding i aftes og det blev kølet i det store køleskab aka på min terrasse.
I dag blev det så spist med hjemmelavet rumtopf som tilbehør.
Lettere tipsy lige nu, den rumtopf er da blevet godt stærk efter 4 mdr. lagring.
Hvis I ikke kender rumtopf så er forklaringen her Rumtopf - Wikipedia
Min version er med ca. 4 kg frugt, 2 kg sukker, 1 liter 40% mørk rom og 0,5l 80% stroh rom.
Velbekomme
Her til aften stod den på takeaway fra den lokale indiske biks. MUMS!!
Imorgen står den på kartoffelmos og brændende kærlighed. Manden blev ramt af et nostalgisk tog i går aftes, så nu skal det være.
Til frokost i dag har jeg fået kødrester fra tacos i blandet fint hakket spidskål, edamame bønner, grønne ærter, tomater, akurg, lidt udtværet omend lækkert cremet fetaost og kogte pastaskruerester.
Efter alt for mange dage med polsk mad… eller “international cuisine” - hvilket betyder at maden hedder noget fint udenlandsk og ellers er lavet efter polsk forskrift… lykkedes det os endelig at finde en italiensk restaurant, der rent faktisk laver mad efter italienske opskrift
Aldrig har Pasta Arrabiata smagt SÅ godt!!!
I et par dage har vi fået roastbeef, squashpasta og spidskålssalat med en hjemmelavet tomat-fløde sovs… Mmmm!
[QUOTE=Vipstøsen;1303064]Bøf stroganof efter opskrift hos Madbanditten.dk (LCHF mad), dertil den salat hun foreslår af spidskål, hk. persille og æbler drysset med en olie-eddike dressing. Selv manden var vild med det. Var nok til 2 dage
Det smagte fantastisk![/QUOTE]
Vi er helt vilde med flere af hendes opskrifter. Jeg kan især anbefale chili con carne og kylling i noget thai sauce.
I går fik vi Bøffer af okseribeye, ovnstegte kartofler og cherry tomater, grønne bønner og en eller anden kold sovs. Sovsen var jeg ikke fan af, men resten:savle:
Claus ved ikke hvornår han har fri fra arbejde og vi skal i bogklub, så det bliver rugbrød med frikadeller i aften:)