Hvad skal vi spise- inspiration

Mine forælder kommer idag

Forret vadehavs lam (øko) kold røget serveret med en rørt rygeost crem . syltet løg og ryste tyttebær til.

Hovedret Har klokken bæ sat en frilands øko oksemørbra i dampovnen på 62 grader der skal den stå i 12 timer. i fadet nede under er lidt urter og puds fra kødet som er svites af. Der til dampet kartofler med skræl , dampet grønsager , fløde/sky sovs hvor der er svampe i.

Dessert Der har jeg lavet kaffe /vanilie is af øko fløde. har lagt klat vis oven på hinanden . Har kommet en kraftig mørk chokolade i vanilie isen.
Det der er specielt ved kaffe isen er man skal koge kværnet bønner med fløden og si det. når der er koldt kan fløden pisket stift.

Nogen gange er hun dog altså billigt til salg - hvis ikke gratis :stuck_out_tongue:

[QUOTE=hmm;1303516]Mine forælder kommer idag

Forret vadehavs lam (øko) kold røget serveret med en rørt rygeost crem . syltet løg og ryste tyttebær til.

Hovedret Har klokken bæ sat en frilands øko oksemørbra i dampovnen på 62 grader der skal den stå i 12 timer. i fadet nede under er lidt urter og puds fra kødet som er svites af. Der til dampet kartofler med skræl , dampet grønsager , fløde/sky sovs hvor der er svampe i.

Dessert Der har jeg lavet kaffe /vanilie is af øko fløde. har lagt klat vis oven på hinanden . Har kommet en kraftig mørk chokolade i vanilie isen.
Det der er specielt ved kaffe isen er man skal koge kværnet bønner med fløden og si det. når der er koldt kan fløden pisket stift.[/QUOTE]

Mmmmm…hvornår skal vi spise?? :smiley:

I aften står den på ovnbagt laks med squashpasta vendt i avocadocreme, edemamebønner, cherrytomater og sesamfrø på toppen…

Hvis altså vi kan skaffe alt det grønne :slight_smile:

I aften skal jeg lave bacon/porre tærte med salat og brød :savle:

Jeg er ved at lave hakkedrenge med masser af bløde løg, dampede grøntsager, kartofler og pandesovs :savle:

Frikadeller og falafler med brasede løg/kartofler.

I morgen kommer mine forældre, så skal vi ud og spise brunch på restaurant, og til aften spiser vi Tapas med lækre oste, brød, carpaccio, serrano, pesto, humus, saltmandler :savle:

Spiste kage i går til dessert, for at fejre seks måneder med ham den søde - så igen til kaffedate med Barky/Julia.
Så har min veninde jeg skal ses med lige om lidt dælme også bagt brownies. Mumsmumsmums! :smiley:

Af rigtig mad har jeg fået friskbagte croissanter med ost, og fersk pizza fra Netto, den med skinke og champignon, her til aften. Ja okay … “rigtigt” mad, haha.

Men helt ærlig … kaaaage! :savle:

Torsdag fik vi hotdog ( Ja faktisk er det fast torsdags menu :thumbup: ) i går og i dag stod den på boller i Karry med ris :savle: som altid godt stærk :tihi:

[QUOTE=Lykke;1303448]…
Vi er helt vilde med flere af hendes opskrifter. Jeg kan især anbefale chili con carne og kylling i noget thai sauce.[/QUOTE]

Tak for tippet :ok:, rart at høre fra andre som har prøvet noget af det af :slight_smile:
Den anden dag fik vi også en af hendes opskrifter “cremet spinat og kylling” nammenam - også fantastisk!!

… og I aften har den bare stået på lidt halvkedelige rugbrødsmadder. Vi var sent hjemme og der var ikke rigtig nogen af os der gad og lave mad :thumbdown:

[QUOTE=hmm;1303516]Mine forælder kommer idag

Det der er specielt ved kaffe isen er man skal koge kværnet bønner med fløden og si det. når der er koldt kan fløden pisket stift.[/QUOTE]

Nej, hvor lyder det bare godt :savle:. Hvordan blev den der oksemørbrad?

Om 3 uger :slem: :savle:

//youtu.be/vIOb9T8V1jY

bøf på størrelse med et lo****bræt,stegt med en lille sjat madeira, ristede champignoner,salat, fritter, kryddersmør med hvidløg, nyhøstet fennikel og purløg - purløgen er gonnok god lige nu - og en sjat af en ældre faustino…og hvis der er plads bagefter bagte jeg en krydderkage i går …

[QUOTE=Vipstøsen;1303566]Tak for tippet :ok:, rart at høre fra andre som har prøvet noget af det af :slight_smile:
Den anden dag fik vi også en af hendes opskrifter “cremet spinat og kylling” nammenam - også fantastisk!!

… og I aften har den bare stået på lidt halvkedelige rugbrødsmadder. Vi var sent hjemme og der var ikke rigtig nogen af os der gad og lave mad :thumbdown:

Nej, hvor lyder det bare godt :savle:. Hvordan blev den der oksemørbrad?[/QUOTE]

Kan kun anbefale dig og lave det . Man kan også lave det i alm ovn. vigtig kun 60-62 grader . 12 timer du kan også bruge andre typer okse kød,

Nystegte frikadeller med rugbrød.

Noget jeg kalder “kramsager” - fordi der er “jenne gue sawer” i;) En pastaret med gulerødder, squash, champignoner, løg og oksekød i - alt sammen lynstegt, så det er sprødt og lækkert, og så vendes pastaen i til sidst. MUMS:-)

En anden version af gullash, end jeg plejer at lave. Denne her var med bl.a. kaffe og snaps i. Hertil en mos af kartofler, selleri og parmesanost og lidt kogte bønner. Det var ræddi godt:)

Venligst
Dorthe

En frysepizza, som jeg dog smed en tur i oven :wink:

Gættekonkurrence om polsk… nå nej… international cuisine…

Når en ret kaldes Roastbeef with Gipsysauce, hvad forventer I så at få serveret???

[QUOTE=Ann K;1303659]Gættekonkurrence om polsk… nå nej… international cuisine…

Når en ret kaldes Roastbeef with Gipsysauce, hvad forventer I så at få serveret???[/QUOTE]

En meget spraglet sovs og noget kød…?