Hvad skal vi spise- inspiration

Lasagne fra fryseren, broccoli, hvidløgsbrød og rester fra tapas-oste

Nope!

jo altså kød var der, men…

[QUOTE=Ann K;1303668]Nope!

jo altså kød var der, men…[/QUOTE]

Uddyb tak :slight_smile:

Ann fik en skive meget gennemstegt oksekød, det var viklet om en ganske pæn portion svampe (som Ann ikke spiser). Dertil var det nogle toppe af stegt kartoffelmos - mums! Ekstra bestilling var grøntsager, der var så gennemkogte, at de kunne moses og bruges som “sovs” til kødet.

Som ønsket… en uddybning…

Jeg forventer, når der står at der er tale om roastbeef… at jeg så også FÅR roastbeef…
Jeg forventer også at Gypsysauce er det samme som Zigeunersauce på tysk (det var oversat til dette på menukortets tyske afsnit) - hvilket vil sige en sauce lavet på peberfrugter og evt tomater… og i hvertfald sauce.

I stedet fik jeg, som Camilla beskriver, et meget fladt og meget stegt stykke formentlig oksekød og vel omkring ½ kilo stegte champignon (som jeg ikke spiser og derfor aldrig kunne finde på at bestille)… INGEN sovs! af nogen art!!! ikke engang smeltet smør…
Grøntsagerne; som jeg virkelig havde glædet mig til (man får nemlig ikke grøntsager til noget, med mindre man bestiller en salat eller burger), var totalt gennemkogte og udvandede - forsøgte at gøre dem noget mere spiselige ved at mose dem til pure med en almindelig gaffel, hvilket var uhyre let… Romainescue(blom)kål, alm blomkål og gulerødder og vist nok hele fem ærter…

Jeg må indrømme at dette er mit sidste forsøg med polsk international cuisine!!!
Det eneste, der endnu har holdt hvad der stod på menukorter, er is… dog skal man ikke forvente at chokoladesauce også er en del af is-retten bare fordi der står at det følger med isen!

Har de ingen McDonalds dernede? :slem:

Jo, det har de - men de har også glimrende italienske restauranter, hvis man orker at bevæge sig ud i kulden…

Jeg spiser kun meget nødigt på McDårlig… Men må dog nok erkende at kvaliteten der ligger kvantespring over det Polske Internationale Cuisine!

Heldigvis har vi fundet et par gode restauranter… et steakhouse og et par italienske :), og en Pizza Hut :wink:

:høhø: Om ikke andet har McDonald den fordel, at man får hvad man betaler for, og man ved også på forhånd hvad der lander foran én; ikke så mange overraskelser. Det kan nogle gange såmænd være en ganske tryg oplevelse :slight_smile:

Du har ikke set det polske menukort på de polske McDårlig!
Lad mig bare sige… det ligner IKKE det danske!

[QUOTE=Ann K;1303678]Du har ikke set det polske menukort på de polske McDårlig!
Lad mig bare sige… det ligner IKKE det danske![/QUOTE]
Jojo, det har jeg faktisk - omend det er ved at være nogle år siden :slight_smile: “Hamburger” og “cheeseburger” er nogenlunde internationalt og kan sjældent gå helt galt :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1303673]Som ønsket… en uddybning…

Jeg forventer, når der står at der er tale om roastbeef… at jeg så også FÅR roastbeef…
Jeg forventer også at Gypsysauce er det samme som Zigeunersauce på tysk (det var oversat til dette på menukortets tyske afsnit) - hvilket vil sige en sauce lavet på peberfrugter og evt tomater… og i hvertfald sauce.

I stedet fik jeg, som Camilla beskriver, et meget fladt og meget stegt stykke formentlig oksekød og vel omkring ½ kilo stegte champignon (som jeg ikke spiser og derfor aldrig kunne finde på at bestille)… INGEN sovs! af nogen art!!! ikke engang smeltet smør…
Grøntsagerne; som jeg virkelig havde glædet mig til (man får nemlig ikke grøntsager til noget, med mindre man bestiller en salat eller burger), var totalt gennemkogte og udvandede - forsøgte at gøre dem noget mere spiselige ved at mose dem til pure med en almindelig gaffel, hvilket var uhyre let… Romainescue(blom)kål, alm blomkål og gulerødder og vist nok hele fem ærter…

Jeg må indrømme at dette er mit sidste forsøg med polsk international cuisine!!!
Det eneste, der endnu har holdt hvad der stod på menukorter, er is… dog skal man ikke forvente at chokoladesauce også er en del af is-retten bare fordi der står at det følger med isen![/QUOTE]

Jeg kan godt høre at vi var ekstremt heldige, da vi var i Polen for 3 uger siden. Vi fik simpelthen så meget latterlig god mad og vin til latterligt lave priser. Min chef tror nærmest vi har boet på et vandrehjem og spist McD når han holder det op mod de penge vi har brugt - ikke spist lækre, 3-retter menuer med vin ad libitum og boet på et lækkert hotel med pool, sauna osv.

Vegetar lasagne, og rugbrød med varm leverpostej og bacon.

I har da virkelig trukket nitten med jeres forplejning. Vi har fået nogle sjove ting ind i mellem både i polen, kroatien og tjekkiet- og ikke nødvendigvis helt det vi bestilte eller det der egentlig stod på kortet. Men sjældent uspiseligt :slight_smile:

Her i huset stod den på noget så avanceret som en rest kødboller i tomatsovs og et stykke ristet brød.

Den italienske restaurant, som vi har fundet frem til, er uhyre billig!
Vi har hver gang spist og ikke mindst drukket (GOD) vin for et beløb på max 200 - 250 danske kroner for to personer - og det er bestemt ikke fordi vi har sparet på noget.
Så skidt med at de heller ikke helt har fattet konceptet med Spaghetti Bolognese og i stedet serverer en om gang ganske god kødsovs… men maden er god og vi har endnu ikke prøvet at gå skuffede derfra. Pizzaerne er for øvrigt forrygende lækre :slight_smile:

Hotellets mad er noget nær uspiseligt :frowning: selv morgenmaden har vi på det nærmeste opgivet og finder nu hellere et sted ude i byen, hvor vi kan få en tidlig frokost… frokost er et næsten ubekendt begreb hernede, så vi har virkelig måtte lede efter steder, der IKKE serverer enorme portioner, men små (efter polske forhold) tallerkener med skinke og ost…
Ost er i.ø et kapitel for sig… jeg er en stor ostespiser… elsker ost… og hernede får jeg serveret den ene omgang ikke-smagende skive “noget” med en konsistens som blød plastik :frowning: Til morgenmordet er der ikke mindre end tre forskellige af slagsen - men ingen brie eller lignende…

Det er sjældent at jeg ligefrem opgiver et lands mad… men her må jeg indrømme at jeg står af…
Jeg VED at vi kan få god mad hernede. Vi kan jo SE at der ved andre borde på restauranterne serveres retter, som ser gode ud…
Men - vi kan simpelthen ikke få at vide hvad tingene betyder og ender derfor alt for ofte med noget virkelig sært :S
Så sent som her til aften droppede jeg den der Rabbitleg casseroulle, som jeg ellers gerne ville have… men da jeg ikke kunne få at vide, hvad der mentes med “casseroulle”, så skulle jeg bare ikke nyde noget! (Sidst vi bestilte noget Casseroulle fik vi noget tørstegt kød i klumper… afgjort ikke hvad jeg vil mene at casseroulle bør være)

Stegt kylling inderfilet i taco skaller med guachamole og salat

Fik mig en ‘let lille’ morgenmad på Ihop…

I aften skal vi have hjemmelavet burger, med grov rugboller, grønt, bacon og bøffer af noget godt oksekød:savle:

Første gang siden i går morges, jeg har tid og energi til at spise et rigtig måltid mad og ikke bare noget alt for hurtigt:S

Der ligger lammefilet klar i køleskabet, og gemalen ser vældigt tilpas ud ved tanken :slight_smile: Jeg tror dog jeg ender et andet sted, synes ikke lige jeg er i kød-humør idag, og inspireret af IHOP tallerknen ovenfor ender det nok med noget scrambled eggs - dog uden pandekager :slight_smile:

Æggekage i ovn. Med ovnstegt røget bacon til og måske et grønt drys af en art.