Hvad skal vi spise? Nov + dec 2019

I aften skal jeg have koteletter i fad, med champignonflødsovs

2 Synes om

Jeg er alene hjemme i aften, så den står på rugbrød med sild og æg. :slight_smile: Det kan indtages både stående ved køkkenbordet eller siddende i stuen lige nøjagtig når jeg er sulten :slight_smile:

3 Synes om

Pia og jeg skal lave pulled pork-burgere og ovnkartofler :smiley: Det glæder jeg mig til :slight_smile:

2 Synes om

Her står den på rugbrød og rester, både i dag og i morgen :slight_smile: Jeg havde besøg af en veninde fra morgenstund, så jeg var forbi slagteren efter pålæg og der er rigeligt til et par dage :smile:

2 Synes om

[quote=“galath, post:200, topic:238060, full:true”]
Hummere, der går levende rundt i akvarier på restauranter med elastik om kloen, rangerer for mig (næsten) på linje med fois gras. Det er en syg idé :frowning: Bliver den behandlet ordentligt - dvs. slået ihjel, når den er fanget - er det jo nok ikke værre end for alt andet kød, der har været levende engang. [/quote]

Jeg forstår ganske enkelt ikke, at det er tilladt at behandle levende dyr på den måde - de kan sikkert føle både ubehag og smerte ligesom alle andre levende væsener. :cry:
Nogen mener de skal i koldt vand og så varmes langsom op, andre at de skal i spilkogende vand - for mig lyder begge dele lige barbarisk - de skal da aflives inden tilberedning.

6 Synes om

Er du så færdig hvor det dufter godt, nu det står og simre i ovnen. Koteletterene godt krydrede med karry og paprika, lagt i fad med skiver af løg og tomater, overhældt med en god flødesovs med masser af champignons og en god skvæt hvidvin :savle:

2 Synes om

Nej - de føler ikke smerte og ubehag som vi andre, deres hjerne er simpelthen ikke opbygget til at sanse den samme fornemmelse af det, pattedyr oplever.
MEN - det er bevist mange gange, at de fornemmer smerte og ubehag på en anden vis. Så der er bare ingen undskyldninger for, at man ikke afliver dem inden kogning!

6 Synes om

Dyrenes beskyttelse har så fint anbefalet at man køber dem frosne. Right - det garanterer jo ikke meget om aflivningsmetode, når man bare importerer hummer fra netop USA… - vi slipper bare for at se og høre på det, når den ankommer frosset…
VH
Susanne

4 Synes om

Nej hvis ikke man kan se de er flækket ned gennem hovedet, så er de jo ikke meget bedre stillet … :confused:

vi skal have ribbens steg i aften :savle:

1 Synes om

Søndag fik vi ris med karrysovs og soja nuggets.

1 Synes om

Kyllingelår med pommes frites og favoritsauce til drengene, remoulade til mig, ærter til Casper, og spidskålssalat til Martin Dan og jeg. Ja ja, kyllingen og pommes friterne havde vi da tilfælles alle 3 :tihi:

2 Synes om

I aften bliver det rester fra grønlangkålen i forgårs. I morgen Nytårsaften, skal jeg være alene hjemme sammen med Vaffel. Så jeg har besluttet, at middagen bliver en slags tapas med rejer, røget hellefisk, graved laks, små tomater, agurkecreme, dilddressing og lidt godt brød. Og så selvfølgelig en god knastør champagne til. Senere skal jeg have hjemmelavet vanilleis og det sidste hjemmelavede marcipan.

Jeg skal også være alene nytårsaften men kan ikke beslutte mig for om jeg skal lave en god bøf eller om jeg skal lave pulled pork :huh:

1 Synes om

havde et slag i fryseren, så rullesteg med svesker…resterne går til pålæg i morgen …

1 Synes om

Så er der gjort klar til forretten i morgen, som er kold torskanretning :savle:

Pyntning er ikke min stærke side :upside_down_face:

edit
pga sygdom kommer vi ikke ned til min datter alligevel, det vil være dumt at få smittet dem. så der er lavet 2 fade, de skal da ikke snydes for forretten

2 Synes om

Her endte det med at Morten og jeg sidder kun os to, meeen nu er det jo nytårsaften så der kræses alligevel lidt ekstra:
Forret små butterdejspakker - to til hver - en med laks og en med varmtrøget kyllingebryst. på bund af flødeost med krydderurter og lidt scalotteløg.
Hovedret: Krondyr filet med pommes Anna. dertil sovs på vildtfond, svampe, fløde smagt til med lidt rødvin. Små gulerodsstave lynristet i smør med frisk timian. Dampet asparges og grønne bønner.
Dessert tre salgs økologiks is i chokolade/vaffelskåle (Hindbær- og passionsfrugt sorbet og mørk chokolade is)
Uhmmm det skal nok blive godt :slight_smile:

Jeg er alene med Sigga og skal have lidt tapas fordelt ud over aftenen og en lille cheesecake med hindbær til dessert. Ved 12-tiden skal jeg have lidt kransekage, konfekt og danskvand, hvis der er plads og jeg er vågen.

Sigga skal have lidt af yndlingsvådfoderet :slight_smile:

1 Synes om

Asani har ædt sig mæt i mørbrad, så jeg tror, der skal et voldsomt kraftigt kanonslag til at genere ham nu :joy: Resten af mørbraden skal snart en tur i ovnen med sit fyld af nødder, løg, bacon og timian, og rødkålssalaten er også klar. Debatterer med mig selv, om jeg gider se dronningen. Tror det ikke.