Nu deler jeg jo faktisk fødselsdag med en som kunne gå på vandet
Du kan da også sagtens gå på vandet… enten en super kort tur eller husk at vent til vandet er frosset ;-p
Det blev til biksemad på de sidste rester af noget krondyrfilet, og der er nok til i morgen også
Tror at jeg foretrækker det frosset
I aften står den på vendsysselsk grønlangkål med sukkerbrunede kartofler og medister
Også her - dog uden sukkerkartofler og med sylte i stedet for medister
Og så er jeg ved at lave flødeis til Nytårsaften
Gjorde jeg i går…frostsikret …og med vanilje og karamel
Jeg håber, at jeg skal have en tykstegsbøf m. ovnkartofler og bearnaise. Sidst fik jeg stegt min bøf til ukendelighed, fordi jeg absolut skulle hygge om gutterne
I aften står den på omelet med grøntsager i Meget let efter nogle heftige dage med julesul
så er der lavet flødeboller med overtræk af appelsinchokolade pyntet med nougat …har oss lavet krydderfedt og grever …og i aften står den på en hakkebøf
Så lidt som muligt…
Lad os nu se… Den 24. fik vi confiteret andebryst - et lille lækkert produkt der kan hentes i køledisken hos Føtex og Bilka. Lækkert og nemt, og der ligger et par stykker mere i køleskabet
Den 25. fik vi kyllinge cordon bleu og pasta i noget fløde-rød pesto sovs, den 27. tempura rejer (vi er tilbage i Føtex, men frysedisken!) med pasta rester fra dagen før. Igår fiskefilet fra samme frysedisk - og idag og imorgen bliver det så “rigtigt mad” fra bunden, gullash. Omend men kartoffelmos fra en pose, der er hentet i Walmart
I overmorgen forlanger Claus hummer - den er indkøbt, og jeg får kvalme bare ved tanken så jeg lander sikkert på knækbrød eller nowet… Nytårsaften? Ingen anelse… vi finder vel på noget
VH
Susanne
En bagekartoffel og noget hakket oksekød, der får nogle krydderier og hvad jeg lige har der er nemt at blande i
Igår fik vi flødekartofler med krebinetter, samt grønne bønner og ribsgelé. Det var hvad Casper lige havde lyst til. Idag er han ikke hjemme, og vi havde et par rester rugbrød, så inden det blev muggent blev det hældt sammen med en nisseøl og står nu og simrer
Den 24. stod den på flæskesteg med hvide og brunede kartofler, sovs og rødkål.
Og en vegansk ret kaldet “fløjet and” med henad samme tilbehør.
Den 25. julefrokost med alskens gode sager.
Og endnu en julefrokost den 26.
Den 27. Rugbrød med lun leverpostej og roastbeef lignende vegansk pålæg med peberrod salat.
Idag fik vi rester fra julen: tarteletter med høns i asparges og brasede kartofler med veganske pølser fra Anamma.
I øvrigt frabad den flinke doktormand sig i sidste uge at jeg får lavet nye blodprøver i januar, for folks kolesteroltal er altid fuldstændigt skævt den første måned efter jul på grund af maden! I wonder why Det gælder så nok ikke helt her, fordi vi i det store og hele spiser det samme hele året - men for at gøre ham glad er det skubbet til februar.
VH
Susanne
Jeg er helt enig her at hummer hører hjemme i havet og ikke i gryden…
Engang for virkelig længe siden var jeg på havnen i Boston og udvalgte mig min egen hummer, levende og med elastikker om kløerne. Den kom i gryden med det spilkogende vand og bankede heftigt på låget så vi måtte holde det nede da den var klar til at spise kunne jeg intet få ned af det, det smagte af panikdød
Jeg går helt klart også ind for aflivning før kogning
Hummere, der går levende rundt i akvarier på restauranter med elastik om kloen, rangerer for mig (næsten) på linje med fois gras. Det er en syg idé Bliver den behandlet ordentligt - dvs. slået ihjel, når den er fanget - er det jo nok ikke værre end for alt andet kød, der har været levende engang.
Jeg er ikke kødfornægter, og nytårsaften tror jeg, at jeg skal have svinemørbrad med bacon-, løg- og nøddefyld med rødkålssalat til. Jeg brugte ikke engang et halvt hoved til den salat, jeg lavede til juleaften, så den står vist på rødkålssalat mange gange endnu, hvis det skal spises op. Godt, det smager så godt