Jeg har fået 2 skønne mail

Jeg skrev i mangel af bedre ord, da jeg ikke lige kunne sætte ord på, men jeg mente den gruppe brugere som vidste/har fået at vide at Hanne skal købe den killing.

Pointen er at jeg synes det er ubehageligt, at sidde og føle sig udenfor, og jeg er jo ikke den eneste der har følt det, så jeg er åbenbart ikke HELT mærkelig -høhø[/quote:24w52j54]

Jeg giver dig ganske ret i at det ikke er rart at føle sig udenfor og det mener jeg heller ikke at nogen på kattegale skal.

Jeg har så vidt jeg husker ingen kendskab til denne killing (nu er jeg jo også ældre og har lidt lettere ved at glemme) men når det er sagt, så kan jeg da godt se at Hanne bare glæder sig til at få sin lille nye killing hjem.

Jeg venter gerne til Hanne og andre er parat til at dele deres glæde med mig.

Hanne og andre skal jo bare lige vide at når jeg nu finder ud af HVEM der har de killinger til salg, ja så kan det jo være at sælger er modtagelig for et bedre tilbud -muhaha

Så jeg syntes helt sikkert at i skal gemme jeres hemlighed så langt væk som det nu er muligt -sorry men hvis i driller, tja -høhø

Jeg skrev i mangel af bedre ord, da jeg ikke lige kunne sætte ord på, men jeg mente den gruppe brugere som vidste/har fået at vide at Hanne skal købe den killing.

Pointen er at jeg synes det er ubehageligt, at sidde og føle sig udenfor, og jeg er jo ikke den eneste der har følt det, så jeg er åbenbart ikke HELT mærkelig -høhø[/quote:br6d27tc]

Ah ok… så jeg med.

Nej du da ikke mærkelig… blev forundret over din reaktion, men ved nærmere eftertanke kan jeg godt forstå dig. Det er ikke rart at være udenfor. Men men men… jeg har nu spillet åbne kort og jeg er spændt på at høre jeres reaktion til min kommede lillemus :D[/quote:br6d27tc]

Jeg er glad for at du kan se det “fra min side” :slight_smile:

Jeg synes hun er rigtig smuk, kommer hun med til Kolding?[/quote:br6d27tc]

Kan jeg så ikke -mai men fremover må vi da hellere bede om, lov til at lave lidt sjov -mai

NEJ, i skal da ikke bede om lov til at lave sjov…that is what kattegale is about…vi har da kun det sjov vi selv sidder på.

Jeg var da bare ked af at læse at der var nogen der følte sig udenfor, for det har da helt sikkert ikke være Hannes eller andres mening.

Sjovt nok har jeg jo stadig min hemlighed til kalenderen, og den er stadig hemmelig, der har været mange gæt, men ingen er rigtig kommet ind på det rigtige -høhø

ret så enig… for tænk nu hvis hun af den ene eller anden grund ikke kan flytte hjem til mig…

men, nu er det slut med at tale om killinger som ikke er flyttet ind… så må jeg nøjnes med at tale med dem om mine pus, med dem som ve at de muligvis skal hjem til mig…

Ja og jeg har stadig hjernen i blød… har dælme ikke glemt det G

stort tillykke Hanne :slight_smile: - det er en dejlig ting at vente på et helt specielt pus… og tror alle glæder sig til at se hende :slight_smile:

jeg har læst trådens udvikling med lidt forundring - og vil da lige give mit besyv med :slight_smile:

personligt mener jeg, at uanset om man kender Hannes lille overraskelse eller ej - så bør man kunne glæde sig på hendes vegne uden at føle sig forurettet fordi man ikke lige er den der ved alt…

at betragte det at man ikke ved tingene - blot fordi nogen herinde kender Hanne personligt og derfor ved liiiiiiiiiiiiiidt mere - som at man er udenfor, er efter min mening at tage alvoren FOR langt… og sig selv lovlig alvorligt… det er jo bare fis og ballade og i dette tilfælde sjov der, oven i købet, er meget let genkendelig…

det sjove er - hvis Hanne nu havde sagt OVERRASKELSE - så havde ingen følt sig uden for - for så er det acceptabelt ikke at sige noget fordi man glæder sig til at vise alle hvad det er…

pointen er at man vælger selv hvordan man betragter ord… man kan vælge at udlægge “hemmelighed” positvit eller negativt… og vælge OM det skal betyde noget personligt for en selv… det er et bevidst valg… og det er et 100% bevidst valg at sige “hemmelighed=jeg er udenfor”… fremfor “hemmelighed=jeg glæder mig til at få det at vide”…

og ja - det er en følelse, men det er en følelse man VÆLGER…

Hanne glæder sig… og det er essensen i tråden… og tråden handler om Hanne og faktisk KUN om Hanne… vi kan alle læse hendes mavebobler og hendes smil og hendes kærlighed der allerede vælter ud i retning af lillemissen…

Det der forundrer mig er at man lægger fokus på at man SELV ved lidt/ingenting, frem for på Hannes glæde… fokus bliver på en anden end Hanne… det er mærkværdigt…

kattegale er også om at tage sig selv lidt uhøjtideligt ind i mellem… en vigtig egenskab… at kunne være med i andres glæde for deres skyld alene…

I mine øjne er det vigtigt at kunne give og deltage i glæde uden altid at få noget igen personligt… give lidt af sig selv uden at forlange retur… vi har jo et forum FYLDT med tråde - den næste tråd kan jo være en hvor man selv beder om glæde fra andre og får en masse uden at give noget selv…

Bare my 2 cents om denne lille tråd :slight_smile: - og så ENDNU engang tillykke Hanne - glæd dig glæd dig glæd dig…

-kramer til alle!!!

Jeg syntes nu stadig at det kunne være gjort på an anderledes måde :slight_smile: netop fordi vi er flere der føler at det “kun” er Mco ejere og opdrætter der betyder noget på kattegale -ked

Men Hanne hun er super dejlig -love Og jeg -jegkrydser for at det hele kommer til at køre og du får den lille prinsesse hjem.

-forelsket -kramer

Jeg er ikke ejer af mco, kan kun prale af min wannabe -høhø , hvilket så giver sig selv, at jeg ikke er mco opdrætter. Jeg synes ikke at det kun er mco ejere / opdrættere der betyder noget her, tror det du føler Sine, er at der er mange af dem, og derfor er MCOen tit i fokus.

Nu er Hanne jo også kun nyudsprunget MCO opdrætter, og måske det er en lille avlspige hun får til sit nye opdræt af MCO, for så kan jeg godt forstå det suser i maven, især når hun er sååååå fiiiiiin -forelsket
Ja måske var det lidt internt, men så er det da bare lige og spørge hvad det handler om, værre er det da ikke -thumbs
Vi er da voksne mennesker herinde, så i stedet for straks at gå i forsvarsposition og gøre sådan en glad tråd negativ, så vend den lige engang, Hanne har / havde vel sine grunde til at holde det tæt på kroppen.
Som Miss T siger, så handler tråden om Hanne, også må man lige se ud over sin egen næsetip.
Selvom jeg ikke fattede en dyt, følte jeg mig ikke udenfor, man skal da nok få at vide hvad det handler om på et eller andet tidspunkt :smiley:

Og til dig Hanne: Kæmpe tillykke med skønheden!

Jeg kan dælme godt forstå at nogen føler sig udenfor, for det her er godt nok indespist.

Det markeret med rødt synes jeg er fint at skrive. evt. kombineret med et "iiiiiih, hvor glæder jeg mig til at få hende hjem. Men det sidste, hvad dælen skal det til for?
Hvis det nu var omformuleret til: Hvor er det dejligt at åbne sin indbakke efter en dum dag og se sådan en smuk killing. Det er guld værd.

Men det andet er en personlig besked forbeholdt en person, og har egentligt ikke nogen funktion på et offentligt forum. Når der så bagefter kommer en hel del af Hannes netværk og viser at de ved hvad det er det drejer sig om virker det meget indespist. Og det lukker altså alle dem ude der ikke er en del af netværket, allerede inden tråden er startet.

På et offentligt forum er der en hårfin grænse mellem hvad man bør dele offentligt, og hvad der er forbeholdt ens netværk. Man kunne sagtens ha lavet tråden, så den var offentligt og fortalte at Hanne glædede sig utroligt meget til den her killing, der lige var kommet billeder af, men hun ville endnu ikke fortælle hvor den var fra.
Men med den måde tråden er sat op på, burde en del af kommunikationen måske ha foregået internt, så alle kunne føle det var velkomne i tråden.

Og Hanne. Stort tillykke med skønheden. Hun er godt nok smuk -forelsket

det er bare SÅ præcist skrevet… lidt over en 1/3 af dem herinde har MCO eller opdrætter dem eller har blandinger af dem… MCOen er en KÆMPE race - det kan da ikke være anderledes med 83 kuld på killingelisten… og 57 for næste race… det er næsten 50% flere - så det kan jo ikke være anderledes…

og mco ejerne siger jo ikke - vi gider kun snakke MCO - nej tvært om - det er snarere omvendt at vi gerne vil snakke om ANDET fordi vi altid kan finde nogen at snakke MCO med… hvorfor vi faktisk bliver ekstra positive når andre racer melder sig på banen…

Det er helt præcist ramt… hvor mange af jer har ikke været vilde for at fortælle et eller andet som i glædede jer til men gerne ville være 100% sikre på hvor i har sagt “jeg venter lige med at sige det hele for der er ikke nogen garanti men jeg er altså lige ved at sprænges af glæde”

hvorfor kæde det sammen med at nogen kender hinanden personligt (det kan jo ikke undgåes) og at MCO tilfældigvis er flest og så vælge at tage det som en implicit udelukkelse… og bede om hensyn til en selv i en tråd der i virkeligheden handler om at dele glæde og intet andet… det er en tolkning der giver andre meget lidt albue-rum… uanset race og uanset kælekat/opdræt…

det kommer jo virkelig an på hvordan man læser det… hvis man vælger at læse det som “jeg forstår ikke det hele=så er jeg sikkert ikke vigtignok til at få det at vide” så ja… men igen - det er jo et valg man træffer… det kunne jo også læses… på den her måde

“jeg ved ikke hvad det handler om=jeg kan godt vente lidt og det er ok at andre ved det - jeg kan godt glæde mig alligevel”

men nej - der er nogen der VÆLGER at læse det på den første facon… og så bliver det pludselig “indespist”, “lukket” “grupperet” og meget andet… fordi folk lægger mere vægt på at vide alting end på at dele glæde…

og nej - der var ingen der blev lukket ude - men man kan jo altid lukke sig selv ude ved at tage mindre hensyn til trådens oprindelig emne… det er det letteste i verden…

det BURDE virkelig ikke være nødvendigt at understrege at alle altid er velkomne uden at udstikke en personlig invitation hver gang… for alle ER velkomne - uanset hvem der giver hvad tilkende, uanset hvem der kender til hvilke killingekøb og uanset hvem der svarer på hvad…

og at udlægge Hannes lille joke for det VAR en joke (en af de der små søde som vi alle sammen kommer med ind i mellem om - skal jeg sige det hva’ø hva’ hva??? ) som noget internt og som noget forkert… det er et bevidst valg… og det tjener kun indlæggets ejer

for hvis man var gået ind i tråden med de positive briller på - så havde det været en sød joke, en glædelig overraskelse, en dejlig begivenhed… UANSET hvem der vidste hvad…

men at se tingene fra den vinkel er en egenskab der kræver meget… for det betyder at andre kommer før en selv…

og til dig Hanne :slight_smile: jeg synes du skal glæde dig… helt ind i himlen… for de billeder af hende der ligger herinde er godt nok skønne :slight_smile:

-kramer til alle uanset kælekatte/opdræt og racer!!! :slight_smile:

Jeg kan dælme godt forstå at nogen føler sig udenfor, for det her er godt nok indespist.

Det markeret med rødt synes jeg er fint at skrive. evt. kombineret med et "iiiiiih, hvor glæder jeg mig til at få hende hjem. Men det sidste, hvad dælen skal det til for?
Hvis det nu var omformuleret til: Hvor er det dejligt at åbne sin indbakke efter en dum dag og se sådan en smuk killing. Det er guld værd.

Men det andet er en personlig besked forbeholdt en person, og har egentligt ikke nogen funktion på et offentligt forum. Når der så bagefter kommer en hel del af Hannes netværk og viser at de ved hvad det er det drejer sig om virker det meget indespist. Og det lukker altså alle dem ude der ikke er en del af netværket, allerede inden tråden er startet.

På et offentligt forum er der en hårfin grænse mellem hvad man bør dele offentligt, og hvad der er forbeholdt ens netværk. Man kunne sagtens ha lavet tråden, så den var offentligt og fortalte at Hanne glædede sig utroligt meget til den her killing, der lige var kommet billeder af, men hun ville endnu ikke fortælle hvor den var fra.
Men med den måde tråden er sat op på, burde en del af kommunikationen måske ha foregået internt, så alle kunne føle det var velkomne i tråden.[/quote]

Enig -thumbs

LIGE DET JEG MENTE TAK :smiley:

Jeg synes ikke der er noget i vejen med at have hemmeligheder og ikke vil udbasunere det hele. Det gør jeg heller ikke selv når jeg viser billeder eller fortæller om en kat der endnu ikke er kommet hjem.

Det er måden man bringer budskabet på.

Det budskab der bringes i tråden kan kun forstås/modtages af få indviede uden yderligere forklaring. Derfor synes jeg det hører til i ens eget netværk.
Havde man skrevet det så størstedelen af det kunne forstås af alle, så havde det været fint, og jeg havde kunne glædes på trådstarters vejne.

Og selvom alle er velkomne herinde (det er jeg ikke i tvivl om de er), så skal man også huske at sende det budskab i debatterne. Det gør man ikke ved at størstedelen ikke forstår emnet, men ved netop at skrive så alle kan deltage.

Enig -thumbs

Igen er jeg enig med dig Helle. og det er altså ikek fordi vi er nogle der sidder og er tøsefornærmet, men bare fordi at samme budskab kunne være kommet ud på en hel anden måde -thumbs

Kan vi ikke gå tilbage til trådens kerne?.. nemlig at Hanne glæder sig usigeligt meget til at få sin killing… jeg tror bestemt ikke at dette er særlig fedt for Hanne, der i bund og grund blot ønskede at dele sin glæde med os andre… :slight_smile:

Det må godt nok ikke være særlig rart for hende med hele denne polemik som tråden faktisk slet ikke handler om.

Enig -thumbs

Så fordi i er af anden mening ens os så er VI forkert på den?? og selvfølgfelig kommer det fra en der jo vidste hvad det drejede sig om -sorry Må vi ikek føle os såret og uden for?? skal vi føle som i syntes vi skal føle??-sorry kan slet slet ikek forstå hvad det er der sker, men okay. trækker mig :frowning: Syntes godt nok at det hele er meget ærgeligt -sorry

Hanne undskyld hvis jeg har ødelagt din tråd, det var bestemt ikke min mening -sorry

Så fordi i er af anden mening ens os så er VI forkert på den?? -sorry kan slet slet ikek forstå hvad det er der sker, men okay. trækker mig :([/quote:2jde3z1u]

Næ - Fordi tråden handler om Hanne´s glæde over en lille ny killing.
Og uden at kende Hanne eller hendes omgangskreds, tror jeg faktisk hun bliver mere og mere ked over
at debatten er drejet ind på, hvordan hun burde have lavet indlægget.

Men jeg synes det ville være ok at starte en NY tråd ( f.eks.) om at føle sig udenfor og indspiste MCO opdrættere og referere til denne tråd. Så kunne det debateres uden Hanne blev ked - hun kan trods alt ikke lave 1. indlæg om nu alligevel…

Enig -thumbs

Som jeg læser denne tråd, er det noget helt andet, der ligger bag - nemlig at nogen føler, at mco’erne fylder (for) meget på kattegale - og så har Hanne åbenbart lige fået det berømte bærger til at flyde over -mai

Hvis jeg har ret, er det jo en diskussion, som i så fald hører til i en tråd med alt andet end overskriften “Jeg har fået 2 skønne mail”. (Nogen ville sikkert have skrevet “æd en kiks” :slight_smile: - jeg skriver “klap hesten” -hyp - husk vi er på Kattegale, fordi vi har passionen for katte til fælles -forelsket -forelsket )

Jeg vil ikke sige I er forkert på den, for man opfatter tingene som man nu engang gør, sådan er det, når kropssproget ikke er med i samtalen. Kropssproget udgør 93% af vores fortolkning af et andet menneskes tale / svar / reaktion etc.

Tror bare det Anette gerne ser, er “case closed”. Måske kunne tråden være formuleret bedre, måske kunne man have vendt den engang og tænkt; nå jah, vi får jo nok information om hvad det er senere.
Sådan tænkte jeg i hvert fald, for jeg er klar over at nogle kender hinanden personligt herinde gennem træfs, udstillinger og bare fælles interesse. Jeg føler mig ikke udenfor af den grund, for jeg ved at spørger jeg ind til det, jamen så er jeg velkommen i tråden, og vil få svar. Og det er ikke fordi jeg er på nogens side, men fordi det er det jeg har oplevet :slight_smile:

Bottom line er, at dette var en glædes tråd, så lad den være det :slight_smile: -thumbs
Synes bare vi skal glæde os på Hannes vejne, jeg gør i hvert fald, og er også en smule misundelig

(det er bare fordi jeg synes glimmeret er så fint, at du får dem Hanne :slight_smile: )