Julehilsner og gode ønsker

Jeps …Lag på lag :-). Masser af lag :slight_smile:

Og det er præcis det med at arbejde i lag jeg ikke kan hitte ud af :ked:…nå ja og så skal jeg lige lære elements at kende :ups:

At arbejde med lag, er ikke svært at lære :slight_smile: …Og det er faktisk samme fremgangsmåde hvad enten det er Paint Shop Pro / PhotoShop eller Element.

[QUOTE=DK Mammarazzi;755056]Det har jeg i 9 udgaven :wink:
Men hvad er digi-scrap :?[/QUOTE]

Puslespil på højere plan :tihi: eller bare at “male” et billede/motiv ved at samle enkeltdele.

Man starter med en baggrund uden andet og mere på, og så lægger man ellers lag/ting på, flytter dem rundt, scalerer dem så de passer i størrelsen, fremhæver med lyseffekter eller modsat og så videre. Og så ender man op med et billede/kort/banner mv.

Jeg kan blive helt grebet af de små detaljer og inden man får set sig om har man 2-300 lag/ting der er placeret. Her er et af mine som jeg mener har omkring de 300 små lag/ting.

[QUOTE=En forhenværende bruger;755206]Puslespil på højere plan :tihi: eller bare at “male” et billede/motiv ved at samle enkeltdele.

Man starter med en baggrund uden andet og mere på, og så lægger man ellers lag/ting på, flytter dem rundt, scalerer dem så de passer i størrelsen, fremhæver med lyseffekter eller modsat og så videre. Og så ender man op med et billede/kort/banner mv.

Jeg kan blive helt grebet af de små detaljer og inden man får set sig om har man 2-300 lag/ting der er placeret. Her er et af mine som jeg mener har omkring de 300 små lag/ting.

[/QUOTE]
Nøj det gad jeg godt lære :wink:
Hvor finder du så alle de små ting, som du bruger på :?

Et godt sted at starte er her: http://www.digiscrapdepot.com/freebies/ Der er massevis af “koster gratis” at hente, og diverse links til de sider hvor man betaler og dermed får noget som er mere gennemført.

“Koster gratis” hedder freebies og de andre “theme kits”. Kig under “gallery” og få masser af inspiration. Og tag så og søg på “digi-scrap” på You Tube, der kan man virkelig se hvordan man gør.

God fornøjelse, bliver du bidt, så går der mange, mange timer :cool2:

Say what…ok ok jeg har laaaaaaaaaaaaang vej…til maaandalay :lol:
Er vist meget godt at jeg starter denne her jul med at lære elements at kende og begynde at scrappe så jeg bare kan lave noget med 100 lag næste jul :tihi:

[QUOTE=En forhenværende bruger;755269]Et godt sted at starte er her: http://www.digiscrapdepot.com/freebies/ Der er massevis af “koster gratis” at hente, og diverse links til de sider hvor man betaler og dermed får noget som er mere gennemført.

“Koster gratis” hedder freebies og de andre “theme kits”. Kig under “gallery” og få masser af inspiration. Og tag så og søg på “digi-scrap” på You Tube, der kan man virkelig se hvordan man gør.

God fornøjelse, bliver du bidt, så går der mange, mange timer :cool2:[/QUOTE]
Tusind tak for linket Pia :wink:
Det må jeg bestemt se at få kigget på en af dagene :wink:

[QUOTE=MoMo;755270]Say what…ok ok jeg har laaaaaaaaaaaaang vej…til maaandalay :lol:
Er vist meget godt at jeg starter denne her jul med at lære elements at kende og begynde at scrappe så jeg bare kan lave noget med 100 lag næste jul :tihi:[/QUOTE]

Skal vi to ikke aftale, at til næste jul er det hjemmelavede julekort, vi fremviser? Jeg har også Photoshop Elements 9 og fatter pt. hat :wink:

Det er en aftale Mette :ok:

[QUOTE=En forhenværende bruger;755269]Et godt sted at starte er her: http://www.digiscrapdepot.com/freebies/ Der er massevis af “koster gratis” at hente, og diverse links til de sider hvor man betaler og dermed får noget som er mere gennemført.

God fornøjelse, bliver du bidt, så går der mange, mange timer :cool2:[/QUOTE]

Jeg vil lige smide en tak for link. :slight_smile: Jeg aner aldrig selv hvor jeg skal lede, og den side ser god ud. TAK! :smiley:

Aiiiiii …Det lyder spændende, så kan I to lave et julekort til mig :slight_smile:
I kan starte året med at øve jer i, at fritlægge baggrunden fra jeres modeller/misserne …Det kræver øvelse ! :slight_smile:

Jeg er så imponeret over alle jeres flotte flotte kort. :thumbup:

Får ikke selv lavet et, men eftersom Alice starter en PSP gruppe op i januar, så regner jeg da med jeg selv laver kort til næste år :stuck_out_tongue:

Jeg vil alligevel ønske jer alle en glædelig jul
:julehund

[QUOTE=Sannela;755541]Jeg er så imponeret over alle jeres flotte flotte kort. :thumbup:

Får ikke selv lavet et, men eftersom Alice starter en PSP gruppe op i januar, så regner jeg da med jeg selv laver kort til næste år :stuck_out_tongue:

Jeg vil alligevel ønske jer alle en glædelig jul
:julehund[/QUOTE]

Jeg kan love dig, at jeg slipper jer ikke før I selv både kan lave kort og bannere :slight_smile:

Lover du det???!!! :ups:

Programmet er bestilt og på vej!! :thumbup:

[QUOTE=Sannela;755552]Lover du det???!!! :ups:

Programmet er bestilt og på vej!! :thumbup:[/QUOTE]

Det lover jeg :slight_smile:
Jeg har kørt flere tusinde elever igennem mine PSP kurser, og de har ALLE lært det, så jeg er ret sikker på at det osse kan lykkes mig at få KG’s brugere til at fatte det - Katteejere er jo kloge folk, ikk’ ? :slight_smile:

[QUOTE=Alice;755557]Det lover jeg :slight_smile:
Jeg har kørt flere tusinde elever igennem mine PSP kurser, og de har ALLE lært det, så jeg er ret sikker på at det osse kan lykkes mig at få KG’s brugere til at fatte det - Katteejere er jo kloge folk, ikk’ ? :-)[/QUOTE]

Bestemt!!!

[QUOTE=Alice;755486]Aiiiiii …Det lyder spændende, så kan I to lave et julekort til mig :slight_smile:
I kan starte året med at øve jer i, at fritlægge baggrunden fra jeres modeller/misserne …Det kræver øvelse ! :-)[/QUOTE]

:uha: opgaverne er allerede startet …:lol:

[QUOTE=Alice;755557]Det lover jeg :slight_smile:
Jeg har kørt flere tusinde elever igennem mine PSP kurser, og de har ALLE lært det, så jeg er ret sikker på at det osse kan lykkes mig at få KG’s brugere til at fatte det - Katteejere er jo kloge folk, ikk’ ? :-)[/QUOTE]
Ja og jeg kan også være med :juhu:
Ifølge Tina som solgte mig mit program, så er det den rigtige udgave, jeg har købt, selvom der står Photo i titlen :wink:
Hun siger, at det er Corel som skriver Paintshop Photo Pro…

Jeg er lidt for sent ude til at nå, at lave et julekort…
Men her er 1. forsøg på et nytårskort.

Tror lige jeg øver mig lidt mere mellem jul og nytår, så kan det være der kommer et andet :høhø: